Citat:
Ursprungligen postat av
Johanhaa
Nappade eller samma sak som i år men då var de ingen diskussion ofta åren innan har ju tävlingarna gått samma helg... var de ens FIS tävling förra året har något svagt minne att de inte var de
Var FIS-tävling från början men sedan drog arrangören tillbaka FIS-statusen (av kostnadsskäl?)
Citat:
Ursprungligen postat av
Johanhaa
Men har Hellner börjat säsongen någon gång tidigare i Gällivare ? har inte kollat jätte noga men dom gånger Heller åkt i Gällivare har väl loppen i Bruks varit samma helg ändå..
Men det är ju nästan värre. Nu skulle ju de landslagsåkare som skulle vilja åka i Bruksvallarna också kunna åka i Gällivare men när Hellner valt att åka i Gällivare samma helg som premiären i Bruksvallarna så har det inte varit möjligt. Och detta har väl också varit ett avbräck för arrangören i Bruksvallarna sponsor- och mediemässigt. Men min poäng när det gällde Hellner är att då har det inte varit viktigt att alla landslagsåkare måste åka i premiären på samma sätt som det är nu.
Citat:
Ursprungligen postat av
Johanhaa
Jag tror de är viktigt för varumärket att de blir en sådan premiär i Sverige sponsorer media och de är därför också de bli så i de stora hela...
Det ser jag snarare som en fråga för skidförbundet i relation till arrangörerna än landslaget i relation till arrangörerna.
Citat:
Ursprungligen postat av
Johanhaa
är väl bara för klubbar att ha tävlingar innan Gällivare och WC premiären men då får dom ju räkna med svagt deltagande av åkare i landslagsgrupper
Jo, det är upp till dem och nu har ju det blivit så för arrangören i Bruksvallarna.
I Bruksvallarna är det dock bra juniorstartfält och det är kanske på juniorsidan som startfälten i Gällivare nu drabbas mest.