• 1
  • 2
2017-06-21, 22:35
Medlem
-spitzlix-s avatar
Stötte nyss på denna.
Formula: C12H17ClNO2
Molecular weight: 211.08
Compound purity: > 99.7%
Appearance: Crystals
IUPAC: 1-(4-Chloro-phenyl)-2-ethylamino-propan-1-one
Synonyms: 4-Chlorodimethylcathinone

Dåligt med info på nätet. Blir eventuell order, för forskningens skull.
Citera
2017-06-21, 22:41
Medlem
lmnees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -spitzlix-
Stötte nyss på denna.
Formula: C12H17ClNO2
Molecular weight: 211.08
Compound purity: > 99.7%
Appearance: Crystals
IUPAC: 1-(4-Chloro-phenyl)-2-ethylamino-propan-1-one
Synonyms: 4-Chlorodimethylcathinone

Dåligt med info på nätet. Blir eventuell order, för forskningens skull.

mycket intressant! strukturen vilket jag med mitt svaga minne av organisk kemi inte är 100% på 3(hittar inte på fin bild av molekylen på google heller), kan vara, just intressant
men som du säger, knappt nån information - iof trött och ej sökt mkt...
men man är alltid hoppfull på katinoner iaf

Nån får gärna ta reda på mer, Jusef?

Var finns den att beställa? inte inrikes än kan jag inte tro?
Senast redigerad av lmnee 2017-06-21 kl. 22:48.
Citera
2017-06-22, 10:51
Medlem
-spitzlix-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lmnee
mycket intressant! strukturen vilket jag med mitt svaga minne av organisk kemi inte är 100% på 3(hittar inte på fin bild av molekylen på google heller), kan vara, just intressant
men som du säger, knappt nån information - iof trött och ej sökt mkt...
men man är alltid hoppfull på katinoner iaf

Nån får gärna ta reda på mer, Jusef?

Var finns den att beställa? inte inrikes än kan jag inte tro?
Ja, bild på strukturen vore fint.

Jodå, finns hos Ar**er.
Citera
2017-06-22, 12:39
Medlem
lmnees avatar
ja se där. finns ingen annan tråd om denna substans? eller är denna helt så ny eller alternativt så dålig att den inte förtjänat en tråd ens? ;D
Citera
2017-06-22, 13:13
Medlem
snuptiks avatar
Kom ihåg att 4-CA används för att döda dopaminreceptorer hos möss/testdjur och därmed orsaka parkinsonism som man sedan kan forska på. Jag blir alltså lite skeptisk med klor på fjärde plats. Katinoner fungerar ju lite annorlunda men att det finns rent neurotoxiska substanser är bra att komma ihåg.

https://en.wikipedia.org/wiki/Para-Chloroamphetamine

https://en.wikipedia.org/wiki/Para-C...ethamphetamine

Orka en tuesday blues tills dagen du dör liksom..
Senast redigerad av snuptik 2017-06-22 kl. 13:15.
Citera
2017-06-22, 13:50
Medlem
lmnees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snuptik
Kom ihåg att 4-CA används för att döda dopaminreceptorer hos möss/testdjur och därmed orsaka parkinsonism som man sedan kan forska på. Jag blir alltså lite skeptisk med klor på fjärde plats. Katinoner fungerar ju lite annorlunda men att det finns rent neurotoxiska substanser är bra att komma ihåg.

https://en.wikipedia.org/wiki/Para-Chloroamphetamine

https://en.wikipedia.org/wiki/Para-C...ethamphetamine

Orka en tuesday blues tills dagen du dör liksom..

Om jag tror ditt påstående, vilket jag inte har anledning att inte tro på än fast jag borde läsa på de källor du anger) dödar dopaminreceptorerer (lite felgrepp inom biomedicinsk kemi, men förstår vad du menar) - så då känns denna inte intressant överhuvudtaget längre.

Kollade nu wikipedialänkarna och det är inte katinoner, så det är inte samma substans.. som du nämnde, utan 4-CA.. så frågan är vad 4-CA blir med syre-dubbelbindningen.. hmm
Senast redigerad av lmnee 2017-06-22 kl. 13:55.
Citera
2017-06-22, 16:04
Medlem
snuptiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lmnee
Om jag tror ditt påstående, vilket jag inte har anledning att inte tro på än fast jag borde läsa på de källor du anger) dödar dopaminreceptorerer (lite felgrepp inom biomedicinsk kemi, men förstår vad du menar) - så då känns denna inte intressant överhuvudtaget längre.

Kollade nu wikipedialänkarna och det är inte katinoner, så det är inte samma substans.. som du nämnde, utan 4-CA.. så frågan är vad 4-CA blir med syre-dubbelbindningen.. hmm

Jag är väl medveten om att fenetylaminer och katinoner är olika kategorier men dessa delar även många jämförbara likheter. Jag ville bara pålysa samt jämföra med amfetaminvariantens neurotoxicitet eftersom man inte vet något konkret om denna katinon. Jag är själv påläst inom medicin men ville förenkla förklaringen lite, därav "dödar".

Minns att jag läste en forummedlems inlägg, på bluelight el. liknande forum, om faran med halogensubstitionerade amfetaminer, hur skadliga de är och att 4-FA teoretiskt inte borde vara långt ifrån 4-CA i skadeverkningar. Halogensubtitionerade katinoner är överkurs för mig. Den kan lika väl visa sig vara safe as fuck.
Citera
2017-06-22, 16:20
Bannlyst
Intressant för att vara ärlig för en gång skull, men säkert ingen katinon med potential - men jag hoppas verkligen jag har fel!

Någon som ska testa/testat?
Citera
2017-06-24, 11:01
Medlem
Nicodemus8s avatar
Beställde 1g borde dyka upp nästa vecka återkommer med resultat efter lite forskande administrationssätt IV på mina möss
Citera
2017-06-26, 11:43
Medlem
Nicodemus8s avatar
Sökt i 2 dagar nu men hittar 0 info om detta så frågan är ju om man vågar testa detta.
Citera
2017-06-26, 13:07
Medlem
Soluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -spitzlix-
Ja, bild på strukturen vore fint.
Tog mig friheten att göra en bild på strukturen.

http://oi64.tinypic.com/1z550f8.jpg
Citera
2017-06-26, 14:45
Medlem
Nicodemus8s avatar
Ångrade min beställning på 4-CDC och valde en annan substans men han skulle skicka med ett smple på 4-CDC ändå, så jag skulle få testa det nå väl då är det väl lika bra o prova skiten när det kommer.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in