2018-05-16, 20:05
Medlem
preben12s avatar
Sol Campbell presenterade sin startelva på Sky Sports. Ett 3-2-3-2 utan ytterbackar

Pickford

Walker
Stones
Maguire

Henderson
Dier

Sterling
Alli
Lingard

Vardy
Kane
Citera
2018-05-16, 20:09
Medlem
Samizdats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av preben12
England lär 3-4-1-2 med Walker som höger mittback (tycka vad man vill om det) så antar att det är därför han vill ha två ytterbackar i Trippier och Alexander-Arnold.
Hade i bakhuvudet att man har gått över till trebackslinje men visste inte att Walker skulle spela i backtrean. Tycker ändå det är lite överflödigt, med tanke på att man samtidigt lämnar hemma Shelvey och Wilshere. Fast då kanske man i och för sig i stället borde byta ut Welbeck och behålla TAA. Jaja, inte mitt landslag, England får gärna åka ut med huvudet före för min del. Lingard som kreativt nav är ju inte direkt skräckinjagande... Ser hellre 3-4-2-1 med Sterling-Alli bakom Kane i så fall.
Citera
2018-05-17, 10:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av preben12
England lär 3-4-1-2 med Walker som höger mittback (tycka vad man vill om det) så antar att det är därför han vill ha två ytterbackar i Trippier och Alexander-Arnold.

Anfallsmässigt ser det rätt ok för England. Ytterbackarna håller även god klass. Men centrala mittfältet och mittbackarna måste nog vara bland det sämsta England ställt upp med på år och dar. Att spelare som Livermore ens är med i tankarna att spela VM säger det mesta. Loftus-Cheek är den enda av mittfältarna som har någon form av kreativitet. Hade helt klart hellre sett Shelvey, Wilshere eller Cook framför exempelvis Delph (som är med för han kan spela på flera positioner antar jag).

Jones ser jag inga problem att han är med. Har haft en bra säsong i United. Däremot Cahill före Tarkowski förstår jag inte om inte nu Southgate väljer honom för "rutin". Welbeck känns totalt meningslös att ha med också när Vardy och Rashford finns som alternativ. Bättre att tagit med Crouch eller Carroll då för att kunna slå inlägg på i slutminuterna om man jagar ett mål. Men antar att Cahill och Welbeck inte kommer spela något ändå så spelar väl ingen roll i slutändan.

Gissningsvis startar England något sånt här:

-----------Pickford---------

------Walker - Stones - Maguire

Trippier - Dier - Henderson - Rose

--------------Lingard--------------

---------Kane - Sterling----------
Realistisk elva men jag tror att Dele Alli kommer gå före Lingard. Håller för övrigt med dig om mycket i dina tankegångar. Welbeck känns överflödig och vad gäller mittfältet delar vi uppfattningen om att det är brist på kreativitet. Stones har startat 2 matcher sedan i januari vilket gör Tarkowskis frånvaro ännu märkligare. Rose före Bertrand är också konstigt med tanke på säsongen som gått.
Citera
2018-05-18, 16:27
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
''Snack'' nu om att Arteta ska ta över arsenal och kommer få sällskap utav xabi alonso...

Ska nog tas med mycket salt, har inte läst om det någonstans på någon City sida.
Citera
2018-05-18, 18:45
Medlem
Både Stoke och Swansea kickar nu sina respektive managers Paul Lambert och Carlos Carvalhal. Inga direkta skrällar men väl värt att notera. Ett rykte som placerar Graham Potter i Swansea cirkulerar nu i engelsk media och även Frank De Boer nämns. Samtidigt är det nu bekräftat att Darren Moore fortsätter i West Bromwich.
Citera
2018-05-19, 11:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
''Snack'' nu om att Arteta ska ta över arsenal och kommer få sällskap utav xabi alonso...

Ska nog tas med mycket salt, har inte läst om det någonstans på någon City sida.

Ornstein skriver att Arteta är så gott som klar. Den mannen brukar ha rätt i det mesta när det gäller Arsenal. Han skriver också att man bara har £50m att värva för i sommar. Låga förväntningar inför kommande säsong. Det blir en långsiktig process att komma tillbaks till toppen igen.
Citera
2018-05-19, 12:23
Medlem
used66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
Nopp inga invincibles denna säsong och tror nog chansen inte är så stor att det händer igen på ett jävla tag

Inte ett City rekord men Edersson hamnade i Guniess rekord bok i dagarna då han gjorde världens längsta utspark. Coolio

city hade en målskillnad på +79 - nytt rekord.
16 1 1 i bortafacit - nytt rekord.
bollinnehav i snitt typ 70 - 30 - nytt rekord.

jämförelsen med arsenal är att arsenal tappade 24 poäng under sin invincibles säsong. city tappade enbart 14 poäng! city gick för seger i varje match - arsenal snålade till sig många oavgjorda.

citys rekord, flera av dem kommer aldrig att slås. 100 fucking poäng äger! likadant 16 bortasegrar. finns ju egentligen inte på världskartan. city gjorde det omöjliga möjligt.
Citera
2018-05-19, 12:38
Medlem
Det ska bli intressant att följa Arsenals agerande under transferfönstret. Arteta tror jag är ett bra val då han i egenskap av f.d. spelare känner klubben väl och t.o.m. själv spelat med flera i truppen. Dessutom har han två säsonger som assistent till Guardiola på nacken. 50m låter snålt med tanke på deras uppenbara behov av förstärkning. Det har ju pratats en hel del om Jonny Evans, som ju är billig, men frågan är om man kommer gå efter honom då han väl knappast kan ses som en långsiktig lösning. Offensivt ser det ju bra ut och ska väl egentligen bara börja stämma ordentligt men försvaret är lagets akilleshäl. En riktigt bra mittback och naturlig ledare borde vara högt upp på listan men dessa växer knappast på träd. Sedan funderar jag över Wilshere och huruvida han kommer krita på nytt? Jag har en känsla av att han kommer gå till en annan klubb i sommar.
Citera
2018-05-20, 01:51
Medlem
Chelsea vann FA-cupen. Innebär det att de får spela CL?
Citera
2018-05-20, 07:39
Medlem
IfIWereAGirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aggressiv-kuk
Chelsea vann FA-cupen. Innebär det att de får spela CL?
Nej.
Citera
2018-05-20, 17:32
Medlem
preben12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av radiopanna
Det ska bli intressant att följa Arsenals agerande under transferfönstret. Arteta tror jag är ett bra val då han i egenskap av f.d. spelare känner klubben väl och t.o.m. själv spelat med flera i truppen. Dessutom har han två säsonger som assistent till Guardiola på nacken. 50m låter snålt med tanke på deras uppenbara behov av förstärkning. Det har ju pratats en hel del om Jonny Evans, som ju är billig, men frågan är om man kommer gå efter honom då han väl knappast kan ses som en långsiktig lösning. Offensivt ser det ju bra ut och ska väl egentligen bara börja stämma ordentligt men försvaret är lagets akilleshäl. En riktigt bra mittback och naturlig ledare borde vara högt upp på listan men dessa växer knappast på träd. Sedan funderar jag över Wilshere och huruvida han kommer krita på nytt? Jag har en känsla av att han kommer gå till en annan klubb i sommar.

Osäker på om Arteta är ett bra val för Arsenal. De skulle behöva någon etablerad no-nonsense tränare som kan få lite ordning på spelarna Utöver det behövs i stort sett halva truppen bytas ut om man vill satsa mot topp 4 igen. Om det går dåligt (5a-6a) igen första säsongen så tror jag fansen och ledningen hade haft mer tålamod med något etablerat namn då de antar att han vet vad han gör och det kommer bli bra. Arteta är det lätt att skriva av med argumentet "han var inte tillräckligt bra/rutinerad/.. etc för jobbet".

Finns väl inte så många namn att välja på i sommar dock. Enrique och Ancelotti är väl i stort sett de enda två där Enrique har tackat nej som jag förstått det och Ancelotti är inte alls den typ av tränare de behöver.
Senast redigerad av preben12 2018-05-20 kl. 17:34.
Citera
2018-05-20, 17:39
Medlem
preben12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av radiopanna
Realistisk elva men jag tror att Dele Alli kommer gå före Lingard. Håller för övrigt med dig om mycket i dina tankegångar. Welbeck känns överflödig och vad gäller mittfältet delar vi uppfattningen om att det är brist på kreativitet. Stones har startat 2 matcher sedan i januari vilket gör Tarkowskis frånvaro ännu märkligare. Rose före Bertrand är också konstigt med tanke på säsongen som gått.

Rose för Bertrand tycker jag dock inte är speciellt märkligt. Bertrand är ytterst medioker i alla aspekter av sitt spel och som har haft en katastrofal säsong.
Senast redigerad av preben12 2018-05-20 kl. 17:44.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in