2018-04-21, 15:43
Medlem
Jag är ingen supporter av Arsenal.
Däremot läsa att Wenger slutar efter denna säsong kommer inte som någon överraskning. 22år i samma klubb är helt otroligt.
Jag hoppas verkligen att Arsenals supportrar ger honom en värdig avslutning. Glöm att det har varit nedgångar, för det Wenger åstadkom med klubben är bara att berömma.
Vinna PL och det med utan någon förlust på en hel säsong, är inget annat än respekt. När klubben var som bäst spelade de en helt fantastisk och underhållande fotboll.

Arsene Wenger, jag ser till goda och glömmer det mindre goda. Du är värd all respekt.
Citera
2018-04-21, 18:33
Medlem
Sunderland relegerat
Citera
2018-04-21, 19:11
Medlem
Scrip7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honken55
Sunderland relegerat
Alltid hemskt att se lag som ramlar ur två ligor i rad.
Citera
2018-04-21, 21:19
Medlem
Tenedors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honken55
Sunderland relegerat

Sorgligt. På papperet är truppen riktigt bra, även för ett lag i Championship. Tråkigt att allt gått så fel. Derbyt mot Newcastle var en av mina absoluta favoritmatcher på året. Det lär dröja många år innan vi får se det igen. Sunderland kan nog få problem även i League One, nu när allt pekar neråt för dem. Mittenplacering nästa år är min gissning.
Citera
2018-04-23, 05:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tenedor
Sorgligt. På papperet är truppen riktigt bra, även för ett lag i Championship. Tråkigt att allt gått så fel. Derbyt mot Newcastle var en av mina absoluta favoritmatcher på året. Det lär dröja många år innan vi får se det igen. Sunderland kan nog få problem även i League One, nu när allt pekar neråt för dem. Mittenplacering nästa år är min gissning.
Ja Sunderland - Newcastle har ofta varit en höjdpunkt.
Citera
2018-04-23, 18:25
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
Skönt att få slippa se sunderland på ett tag. Stoke får gärna göra sällskap långt där borta också efter gårdagens match.

Vilka lag gick upp till CS?
Citera
2018-04-23, 19:22
Medlem
Sunderland får göra som oss och se degraderingen till division tre som en nystart.
Dock inser jag att situationen är mycket mera prekär för dem än vad den var för Wolves för fyra år sedan.

Dock var den ju betydligt värre för oss när vi åkte hiss ända ned till division fyra på åttiotalet.

Det går alltid att komma igen och detta innebär naturligtvis inte slutet för Sunderland.
Citera
2018-04-23, 19:39
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Sunderland får göra som oss och se degraderingen till division tre som en nystart.
Dock inser jag att situationen är mycket mera prekär för dem än vad den var för Wolves för fyra år sedan.

Dock var den ju betydligt värre för oss när vi åkte hiss ända ned till division fyra på åttiotalet.

Det går alltid att komma igen och detta innebär naturligtvis inte slutet för Sunderland.

Du som följt CS, vilka klubbar tror du kommer bli starka och förmodligen klättrar upp till PL om ett år? Svårt att säga innan säsongen är slut men kan ju alltid finnas någon klubb som man kan verka tro om. Samt de klubbar från league one som tagit sig till CS nu, kan de göra väsen av sig tror du till kommande säsong?
Citera
2018-04-23, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
Du som följt CS, vilka klubbar tror du kommer bli starka och förmodligen klättrar upp till PL om ett år? Svårt att säga innan säsongen är slut men kan ju alltid finnas någon klubb som man kan verka tro om. Samt de klubbar från league one som tagit sig till CS nu, kan de göra väsen av sig tror du till kommande säsong?

Jag utgår ifrån att Cardiff följer oss upp som autopromotade...och att Fulham vinner PO.

Kvar från toppen finns då främst Villa och Boro.
Jag misstänker att Villa kommer få problem med FFP om de inte blir promotade i år,och det ser ju tufft ut.Tror således inte på dem nästa säsong.
Boro har byggt bra och har en knowhow manager i Pulis.De kommer att vara där eller däromkring nästa säsong.

Av "övriga" lag så gillar jag Brentford mest,men det är en förhållandevis liten klubb med relativt knappa resurser så det torde bli svårt för dem att nå hela vägen till PL.

Det ser ut som om baggies,Stoke och Soton trillar ur.Samtliga dessa är uppflyttningskandidater och särskilt Southampton torde ha de fiansiella musklerna om bara viljan finns.Mera tveksamt när det gäller Stoke och framförallt baggies.

Direktpromo blir således Soton och Boro...vinner playoff gör Brentford(de får göra en Huddersfield)

Uppflyttade är atleterna från Wigan.De torde klara nytt kontrakt men saknar i övrigt förutsättningar för att återvända till Prem.Övrigt uppflyttat från division tre kommer att få det svårt tror jag.
Citera
2018-04-24, 08:52
Medlem
"Jose Mourinho sold both The winner and the runner up of tonight's @PFA player of the year awards for the combined total of £30m"

Mourinho är inte förtjust i offensiva spelare, så där finns kanske svaret.
Citera
2018-04-24, 10:47
Medlem
Nahibos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clevernickname
"Jose Mourinho sold both The winner and the runner up of tonight's @PFA player of the year awards for the combined total of £30m"

Mourinho är inte förtjust i offensiva spelare, så där finns kanske svaret.

Inte direkt konstigt att United har en spelide att backa hem då man tittar på hur Jose coachar sina offensiva krafter.
Yttrarna ska jobba hem, gärna till egna hörnflaggan.
Anfallaren ska vara stor och stark så han kan agera targetplayer på mittplan för det effektiva "långbollar från backarna"-speliden som jose tror ska vara revolutionerande.
Lagets i särklass bästa offensiva mittfältare ska vara en djupt liggande spelfördelare/box-to-box spelare.

Sen kryddar man det med två grovjobbare mitt på planen.

Om Martial säljs i sommar så är det rent utav ett tjänstefel från Mourinho då United inte har någon ytter med lika mycket potential som han har. Att Jose har en idé att Martial ska checka bakåt så mycket som möjligt är rent utav idiotiskt.

Moyes - Van Gaal - Mourinho.. så jävla tradiga tränare som har kommit till klubben efter SAF.

Jag är inte ett dugg förvånad att Klopps gäng har sprutat in mål eller att Guardiola joggar hem ligan, två tränare som vill framåt med sina lag och skapar man chanser så har man en möjlighet att göra mål också.
Citera
2018-04-24, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nahibo
Inte direkt konstigt att United har en spelide att backa hem då man tittar på hur Jose coachar sina offensiva krafter.
Yttrarna ska jobba hem, gärna till egna hörnflaggan.
Anfallaren ska vara stor och stark så han kan agera targetplayer på mittplan för det effektiva "långbollar från backarna"-speliden som jose tror ska vara revolutionerande.
Lagets i särklass bästa offensiva mittfältare ska vara en djupt liggande spelfördelare/box-to-box spelare.

Sen kryddar man det med två grovjobbare mitt på planen.

Om Martial säljs i sommar så är det rent utav ett tjänstefel från Mourinho då United inte har någon ytter med lika mycket potential som han har. Att Jose har en idé att Martial ska checka bakåt så mycket som möjligt är rent utav idiotiskt.

Moyes - Van Gaal - Mourinho.. så jävla tradiga tränare som har kommit till klubben efter SAF.

Jag är inte ett dugg förvånad att Klopps gäng har sprutat in mål eller att Guardiola joggar hem ligan, två tränare som vill framåt med sina lag och skapar man chanser så har man en möjlighet att göra mål också.

Martial är/blir 23 i år. När ska den där potentialen infrias? Är han ff en talang?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in