Citat:
Ursprungligen postat av
Vatos.Locos
Du som följt CS, vilka klubbar tror du kommer bli starka och förmodligen klättrar upp till PL om ett år? Svårt att säga innan säsongen är slut men kan ju alltid finnas någon klubb som man kan verka tro om. Samt de klubbar från league one som tagit sig till CS nu, kan de göra väsen av sig tror du till kommande säsong?
Jag utgår ifrån att Cardiff följer oss upp som autopromotade...och att Fulham vinner PO.
Kvar från toppen finns då främst Villa och Boro.
Jag misstänker att Villa kommer få problem med FFP om de inte blir promotade i år,och det ser ju tufft ut.Tror således inte på dem nästa säsong.
Boro har byggt bra och har en knowhow manager i Pulis.De kommer att vara där eller däromkring nästa säsong.
Av "övriga" lag så gillar jag Brentford mest,men det är en förhållandevis liten klubb med relativt knappa resurser så det torde bli svårt för dem att nå hela vägen till PL.
Det ser ut som om baggies,Stoke och Soton trillar ur.Samtliga dessa är uppflyttningskandidater och särskilt Southampton torde ha de fiansiella musklerna om bara viljan finns.Mera tveksamt när det gäller Stoke och framförallt baggies.
Direktpromo blir således Soton och Boro...vinner playoff gör Brentford(de får göra en Huddersfield)
Uppflyttade är atleterna från Wigan.De torde klara nytt kontrakt men saknar i övrigt förutsättningar för att återvända till Prem.Övrigt uppflyttat från division tre kommer att få det svårt tror jag.