Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-04-20, 13:05
  #1501
Medlem
ThierryHenry14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P.G
Misstänker att skiten i Arsenal sitter i styrelserummet och inte på tränarbänken. Kräftgången fortsätter mao.
Det vore en upprättelse som heter duga...
Men W känns som en pussy. Han hade gått ut med det för länge sen i så fall för att det till rätta än att låta deta fortlöpa som det gjort nu i ett decennie
Citera
2018-04-20, 13:33
  #1502
Medlem
used66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av radiopanna
Jag är Tottenhamsupporter men har stor respekt för Wenger och det jobb han gjort genom åren. På något konstigt sätt kommer man sakna honom. Arsenal har haft det kämpigt ett par säsonger nu och jag tror dessvärre att minnet av Wenger kommer att svärtas ner lite av det. Jag känner flera som håller på Arsenal och samtliga har varit oerhört frustrerade över situationen i klubben och sett fram emot denna dag. Själv tycker jag han gör rätt som drar sig tillbaka, och kanske var det ett par år för sent.

Vem kan tänkas ta över? Jag tänker osökt på Tuchel, eller varför inte Jardim? Det surras redan om Vieira...Det gäller för Arsenal att vara kloka nu, vi såg ju vad som hände Man United efter att Ferguson gick i pension (inga jämförelser mellan dessa två i övrigt).

Utöver managerfrågan kvarstår åtgärder gällande målvakt, försvarsspelet och lagets usla bortafacit den här säsongen. Finns även frågetecken kring Wilshere och hans framtid. Kommer han krita på nytt? Hur påverkar Wengers avgång hans beslut?
Enligt mig saknar Arsenal en riktig kapten och ledare på planen och Wilshere torde vara en kandidat så länge han får vara hel. Mertesacker kommer lägga av och Koscielny har gått ner sig rejält. Kan man bara förlänga Jacks hans kontrakt så är man i alla fall ett steg i rätt riktning.

skojar du? menar du på fullt allvar att arsenal skall ha en lipsill till lagkapten?
Citera
2018-04-20, 13:37
  #1503
Medlem
used66s avatar
Wenger avgår. knappt man tror det är sant med tanke på hur jävla envis den mannen är. men synd för oss andra då Wenger sedan åratal tappat kontakten med modern toppfotboll. en dinosaurie.

känner arsenal fans som nu kommer att börja hålla på laget igen efter att ha givit upp. kul för dem!

laget kan nog få en 5e plats nästa säsong om de dumpar typ 7-8 spelare och köper in 5 ess.
Citera
2018-04-20, 15:43
  #1504
Medlem
zanteras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av used66

laget kan nog få en 5e plats nästa säsong om de dumpar typ 7-8 spelare och köper in 5 ess.

Det är inte City vi pratar om...
Citera
2018-04-20, 16:20
  #1505
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av radiopanna

Vem kan tänkas ta över? Jag tänker osökt på Tuchel,


Enligt mig saknar Arsenal en riktig kapten och ledare på planen och Wilshere torde vara en kandidat så länge han får vara hel.

Hade för mig att tuchel var klar för psg till sommaren, och Jack ska aldrig vara kapten i något lag alls, omogen och för mycket skador.

ska dock bli riktigt kul och intressant att se hur arsenal är till hösten.

Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Det är inte City vi pratar om...

Varför drar du in en annan klubb i arsenal snacket?
Citera
2018-04-20, 17:06
  #1506
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av radiopanna
Jag är Tottenhamsupporter men har stor respekt för Wenger och det jobb han gjort genom åren. På något konstigt sätt kommer man sakna honom. Arsenal har haft det kämpigt ett par säsonger nu och jag tror dessvärre att minnet av Wenger kommer att svärtas ner lite av det. Jag känner flera som håller på Arsenal och samtliga har varit oerhört frustrerade över situationen i klubben och sett fram emot denna dag. Själv tycker jag han gör rätt som drar sig tillbaka, och kanske var det ett par år för sent.

Vem kan tänkas ta över? Jag tänker osökt på Tuchel, eller varför inte Jardim? Det surras redan om Vieira...Det gäller för Arsenal att vara kloka nu, vi såg ju vad som hände Man United efter att Ferguson gick i pension (inga jämförelser mellan dessa två i övrigt).

Utöver managerfrågan kvarstår åtgärder gällande målvakt, försvarsspelet och lagets usla bortafacit den här säsongen. Finns även frågetecken kring Wilshere och hans framtid. Kommer han krita på nytt? Hur påverkar Wengers avgång hans beslut?
Enligt mig saknar Arsenal en riktig kapten och ledare på planen och Wilshere torde vara en kandidat så länge han får vara hel. Mertesacker kommer lägga av och Koscielny har gått ner sig rejält. Kan man bara förlänga Jacks hans kontrakt så är man i alla fall ett steg i rätt riktning.

Det ryktas att Benik Afobes bäste kompis..Jack Wilshere..kan vara ett nyförvärv av Wolverhampton Wanderers.
Kunde de spela ihop i Bournemouth så kan de ju eventuellt spela ihop i Wolves.
Ett centralt mittfält bestående av Neves och en frisk Wilshere låter onekligen mycket intressant.

Anderson Talisca är ett ihärdigt och återkommande rykte gällande Wolves.Dock är han ju ingen ersättare för Neves,om denne nu flyktar till Liverpool.

Mest klängiga ryktet av alla är och förblir Milans Andre Silva.Han har ju inte lyckats där,men å andra sidan utnyttjats felaktigt.Under NES så blommade han innan och kan mycket väl blomma igen.

Prislappen om 35 Miljoner pund är det inga problem med.
Citera
2018-04-20, 17:30
  #1507
Medlem
BacONbacOFFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Det är inte City vi pratar om...

Nej, då City är mästare.

Angående efterträdare så tror jag på Ancelotti. Vet inte om det är ett bra val men tror att det blir honom.
Wildcard: Diego Simone
Citera
2018-04-20, 18:18
  #1508
Medlem
All heder åt Wenger ändå som gjort mycket bra. Att gå obesegrad genom en PL säsong var riktigt starkt jobbat. Han har väl inte riktigt lyckats bygga nya vinnande lag på samma sätt som Sir Alex kunde återuppfinna sig själv var 5-6 år. Senaste säsongerna har väl varit sådär när plastlagen dominerat i England och Arsenal kommit lite på efterkälken.

Nu är ett av de mest eftertraktade tränarjobben lediga.
Citera
2018-04-20, 18:40
  #1509
Medlem
InnesIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siegestor
Tror att Arsenal kommer att bli ännu bättre nu.
De kan nästan inte bli mycket sämre än att knappt kvalificera sig till Europa League.

På lång sikt är det svårt att säga något. På kort sikt tror jag dock Arsenal kommer uppleva en dipp. Det är svårt att gå vidare när det varit samma gubbe som styrt så länge - och dessutom med framgång. Nästan alltid topp-4 över tid är ett väldigt bra resultat trots allt. Det blir svårt för en ny tränare att uppehålla den kvalitet över tid Wenger faktiskt har lyckats hålla. Speciellt när konkurrenterna är riktigt starka monetärt.
Citera
2018-04-20, 19:41
  #1510
Medlem
Tenedors avatar
Arsene Wenger är en av anledningarna till att jag började gilla fotboll. Jag har aldrig hejat på Arsenal, men Wenger har alltid haft en sympatisk inställning, en bra fotbollsidé och helt enkelt varit en bra människa. Han avgår kanske ett år för sent, men att berätta ett par matcher i förväg är det enda rätta. Det går inte i ord att berätta hur stor Wenger är. All respekt till honom, och särskilt hans obesegrade säsong!

Arsenals framtid blir riktigt spännande nu. Några Arsenalfans som har mer koll än ryktena i tidningarna?

Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Vissa Merseyside rykten gör gällande att Pool skall vara intresserade av att köpa Ruben Neves.
Stay tuned,hela sommaren lär komma att vara fylld av rykten gällande Neves.

Tror inte att Neves är intresserad av varken Hartlepool eller Blackpool. Han lär hamna i en bättre klubb än så. Däremot ryktas det om att han kan säljas till summor som £50-60M. Skulle du ta det, som supporter?

Citat:
Ursprungligen postat av Konservburk
Marcos Alonso

Haha, va? Vad har Alonso någonsin gjort som är osympatiskt? Han om någon ökar Chelseas respekt hos mig, som Liverpoolfan.

Citat:
Ursprungligen postat av used66
Wenger avgår. knappt man tror det är sant med tanke på hur jävla envis den mannen är. men synd för oss andra då Wenger sedan åratal tappat kontakten med modern toppfotboll. en dinosaurie.

känner arsenal fans som nu kommer att börja hålla på laget igen efter att ha givit upp. kul för dem!

laget kan nog få en 5e plats nästa säsong om de dumpar typ 7-8 spelare och köper in 5 ess.

Ge upp, ditt jävla stolpskott. Wenger är en legend. Kanske den sista vi någonsin får se på hans nivå. Synd att han försvinner, men det är rätt. Han lämnar på rätt sätt också. Det enda som fattas är en PL-avslutning på hemmaplan. All heder åt Wenger!
Citera
2018-04-20, 19:50
  #1511
Medlem
zanteras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
Hade för mig att tuchel var klar för psg till sommaren, och Jack ska aldrig vara kapten i något lag alls, omogen och för mycket skador.

ska dock bli riktigt kul och intressant att se hur arsenal är till hösten.



Varför drar du in en annan klubb i arsenal snacket?

Om du har följt Arsenal något senaste 10 åren, är det realistiskt att de skulle sälja 7-8 spelare och ta in 5 "ess"? I City eller PSG möjligtvis men Arsenal lär väl inte bli någon storstädning. Ett par namn ut, ett par namn in, t.ex.
Citera
2018-04-20, 20:35
  #1512
Medlem
used66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tenedor
Arsene Wenger är en av anledningarna till att jag började gilla fotboll. Jag har aldrig hejat på Arsenal, men Wenger har alltid haft en sympatisk inställning, en bra fotbollsidé och helt enkelt varit en bra människa. Han avgår kanske ett år för sent, men att berätta ett par matcher i förväg är det enda rätta. Det går inte i ord att berätta hur stor Wenger är. All respekt till honom, och särskilt hans obesegrade säsong!

Arsenals framtid blir riktigt spännande nu. Några Arsenalfans som har mer koll än ryktena i tidningarna?



Tror inte att Neves är intresserad av varken Hartlepool eller Blackpool. Han lär hamna i en bättre klubb än så. Däremot ryktas det om att han kan säljas till summor som £50-60M. Skulle du ta det, som supporter?



Haha, va? Vad har Alonso någonsin gjort som är osympatiskt? Han om någon ökar Chelseas respekt hos mig, som Liverpoolfan.



Ge upp, ditt jävla stolpskott. Wenger är en legend. Kanske den sista vi någonsin får se på hans nivå. Synd att han försvinner, men det är rätt. Han lämnar på rätt sätt också. Det enda som fattas är en PL-avslutning på hemmaplan. All heder åt Wenger!

håller inte att leva på gamla meriter, dessutom är jag långt ifrån ensam med åsikten att wenger borde ha lämnat för flera år sedan. du verkar lättkränkt. wenger hänger inte med i toppfotbollen. nu verkar han insett det, även om det satt långt inne.

andra som klagar här. faktum är att det behövs en utrensning om arsenal skall kunna hävda sig. om klubben sedan agerar är något helt annat. laget är, alldeles oavsett vad vissa här tycker, i behov av kvalitetsspelare. laget är fyllt av medelmåttor.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback