2017-06-20, 00:47
Medlem
Det var under fredagen som en av de dömda i den uppmärksammade Facebook-våldtäkten ska ha attackerat sina familjemedlemmar med kniv. Han sitter nu återigen häktad, sannolikt misstänkt för grov misshandel, försök till grov misshandel och våld mot tjänsteman.

Den 24-åriga mannen dömdes 25 april för sin inblandning i Facebook-våldtäkten till sex månaders fängelse. Då han tidigare suttit häktad hade han redan avtjänat sitt straff och fick i april återinträda i samhället.

https://nyheter24.se/nyheter/inrikes...familj-fri-fot

Detta är ju fan skrattretande, han dömdes till 6 månaders fängelse (bara det borde väl räknas som skandal) och är ute innan 3 månader ens har gått.

Vad blir straffet den här gången? samhällstjänst eller...
Citera
2017-06-20, 00:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tomatsosen
Det var under fredagen som en av de dömda i den uppmärksammade Facebook-våldtäkten ska ha attackerat sina familjemedlemmar med kniv. Han sitter nu återigen häktad, sannolikt misstänkt för grov misshandel, försök till grov misshandel och våld mot tjänsteman.

Den 24-åriga mannen dömdes 25 april för sin inblandning i Facebook-våldtäkten till sex månaders fängelse. Då han tidigare suttit häktad hade han redan avtjänat sitt straff och fick i april återinträda i samhället.

Detta är ju fan skrattretande, han dömdes till 6 månaders fängelse (bara det borde väl räknas som skandal) och är ute innan 3 månader ens har gått.

Han har ju en del kvar av sitt gamla straff att göra så tror det blir längre straff än 6 månader tippar på runt 2 1/2 år
Citera
2017-06-20, 00:56
Medlem
MelPoomenes avatar
Tre månaders samhällstjänst och ett skarpt ord om renhet och samhällsnytta av domaren.

Bergis!
Citera
2017-06-20, 01:29
Medlem
Varför sitter han inte för mordförsök? Viftar man med kniv, och skadar någon dessutom, visar väl det att han var beredd att använda den. Att han uttalat livsleda är ju rätt lätt att fatta med den uppmärksamhet våldtäktsmålet fick. Med all rätt ! Killen borde ju uppsökt psyket istället för att vifta med kniven.
Skulle nog önska att killen fick Rättspsyk.vård istället för fängelse. Med särskild utskrivningsprövning. Det skulle troligen ge honom ett högre straff i slutändan. Plus att han kanske är lite mer normalt funtad när han kommer ut....drömma kan man ju ...
Citera
2017-06-20, 01:39
Medlem
Väldigt tyst i media angående denna händelse.
Citera
2017-06-20, 07:27
Medlem
Skicka hem fanskapet till sitt hemland Armenien och låt han ruttna där!
Citera
2017-06-20, 07:30
Medlem
sfrges avatar
Om jag skulle hoppa på första bästa kvinna jag ser ute. Dra in henne i ett buskage och våldta henne. Jag borde väl få mer en sex månaders fängelse.
Straffet han fick känns märkligt tamt.

Nu kollade jag upp vad straffet för våldtäkt var. Och det är tydligen minst två år.
Han fick rejäl straffrabatt.
Senast redigerad av sfrge 2017-06-20 kl. 07:33.
Citera
2017-06-20, 07:53
Medlem
Jag skäms som Svensk.
Hur är det ens möjligt?
Citera
2017-06-20, 08:53
Medlem
elmhedens avatar
Jag tycker vi lägger ner våra svenska fängelser och köper fängelseplats i Sibirien istället. Där skulle våra svenska och "svenska" våldtäktsmän få lära sig ett och annat om sin hobby, på ett mer djupgående plan. Det skulle vara kanon.
Citera
2017-06-20, 11:49
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tomatsosen

Men vad i helvete är nu detta?

Är det samma "Facebookvåldtäkt" som vi har en jättetråd om här inne?

Skulle inte dessa utvisas? Varför är de kvar i landet?

Här ser vi tydligt vad som händer om vi inte förvarar dessa individer bakom lås och bom innan de återbördas till sitt hemland. Lås in dem och utvisa dem! Vad är det som är så svårt att begripa?

Alldeles nyss var det en 9-åring som fick käken insparkad av en sådan här. Helvete, svenska folket måste skyndsamt vakna upp till det faktum att det stryker omkring tiotusentals sådana här på våra gator just nu. Kanske ännu fler. Bara de två-tre senaste åren har varit en okontrollerad massinvasion.

Nästa gång är det din dotter som blir gruppvåldtagen. Eller din fru. Eller så är det rentav du själv som får en kniv i halsen för att "du ser svensk ut". Minns IKEA-morden.

De som tror att detta inte kommer att eskalera bortom all kontroll är tyvärr sorgligt naiva.

Politiker, beslutsfattare och journalister står tyvärr inte på vår sida som ni märker.

Ur artikeln:

Citat:
Sven-Erik Alhem är före detta överåklagare, och beklagar sig över händelsen.

– Det är allvarligt att man inte tar rättelse efter att man har dömts för ett annat brott. Det visar på en normlöshet, att man inte bryr sig om att det finns regler. Det ska man verkligen se allvarligt på, det är alltid någon som får lida, säger han till Nyheter24.

Ja Sven-Erik Alhem, det har du helt rätt i.

Det finns en normlöshet och man bryr sig inte om regler. Vi har sett det redan. Vi ser det fan i mig varje jävla dag. Och det stryker omkring tiotusentals, kanske hundratusentals sådana på våra gator och i våra bostadsområden just nu och spanar på våra hem och våra döttrar med hatisk mörk blick. Och fler är på väg.

De som får lida är det svenska folket.
Citera
2017-06-20, 12:25
Medlem
Våldtäkter och brott av invandrare har blivit den nya fortkörnings förseelsen, liksom inget att höja på ögonbrynet för, det är normaliserat.
Citera
2017-06-20, 22:19
Medlem
langaocbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sfrge
Om jag skulle hoppa på första bästa kvinna jag ser ute. Dra in henne i ett buskage och våldta henne. Jag borde väl få mer en sex månaders fängelse.
Straffet han fick känns märkligt tamt.

Nu kollade jag upp vad straffet för våldtäkt var. Och det är tydligen minst två år.
Han fick rejäl straffrabatt.

Det handlar uppenbarligen om aset som filmade våldtäkten och inte den som utförde själva våldtäkten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in