Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-06-19, 19:52
  #1
Medlem
eragrims avatar
Hej klubbisar i Gävle,

jag är 38 och kommer jobba på Gävles tingsrätt under sommaren. Kommer vara där ca 3 månader.

Kollade lite i tidigare trådar där man rekommenderade ffa Allstar alternativt Harrys? Allstar verkar ha försvunnit men hittar några ställen som heter slick city (låter spontant som tonårsställe?), Harrys (man vet vad man får - lite Finlandsbåt) samt något som heter Hits for you. Är det sistnämnda något i stil med Golden hits i Stockholm? Lite äldre publik med välkomnande stämning oavsett ålder?

Har inte världens bästa ekonomi då jag dessvärre är student några år till. Tacksam för tips vart man bör gå som fattig studerande ung gubbjävel i denna stad!
Citera
2017-06-19, 19:59
  #2
Medlem
JussiBs avatar
Varför måste du gå ut i Gävle bara för att du jobbar där? Eller menar du när du ändå är där å jobbets vägnar? Ont om ställen för just "38+" du får nog leta efter 30+ istället. Vad fan gör dom 8 åren när allt kommer omkring? Inga snorungar direkt.
Citera
2017-06-20, 14:29
  #3
Medlem
eragrims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JussiB
Varför måste du gå ut i Gävle bara för att du jobbar där? Eller menar du när du ändå är där å jobbets vägnar? Ont om ställen för just "38+" du får nog leta efter 30+ istället. Vad fan gör dom 8 åren när allt kommer omkring? Inga snorungar direkt.

Tänker att jag kan pröva något nytt när jag faktiskt trots allt bor och lever i en annan stad än Stockholm. Men får väl kanske inse att det inte är skitkul i Gävle trots allt och åka hem på helgerna?

8 år i sammanhanget är kanske inte så mycket, men vore iaf kul att testa utelivet någon gång. Vilket ställe bör man i sånt fall gå till av dessa. Säg 30+ för enkelhetens skull.
Citera
2017-06-20, 15:26
  #4
Medlem
magpies avatar
http://www.pro.se/Distrikt/Gavleborg...och-dans/Dans/
Citera
2017-06-25, 22:25
  #5
Medlem
flaess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eragrim
Hej klubbisar i Gävle,

jag är 38 och kommer jobba på Gävles tingsrätt under sommaren. Kommer vara där ca 3 månader.

Kollade lite i tidigare trådar där man rekommenderade ffa Allstar alternativt Harrys? Allstar verkar ha försvunnit men hittar några ställen som heter slick city (låter spontant som tonårsställe?), Harrys (man vet vad man får - lite Finlandsbåt) samt något som heter Hits for you. Är det sistnämnda något i stil med Golden hits i Stockholm? Lite äldre publik med välkomnande stämning oavsett ålder?

Har inte världens bästa ekonomi då jag dessvärre är student några år till. Tacksam för tips vart man bör gå som fattig studerande ung gubbjävel i denna stad!
Slick City är ett fjortis-/blatteställe som ingen normal individ över 20 med hedern i behåll besöker på frivillig basis.

Gamla Allstar heter numera Olivia. Bar på nedre plan och nattklubb på övervåningen. Jag har förvisso endast varit där en gång, men mitt sammantagna intryck var vid det tillfället gott. Ganska stort åldersspann.

Harrys är förmodligen Gävles bästa nattklubb. Från folk som är 20-25 år gamla upp till pensionsåldern vistas här. Två dansgolv samt en mycket bra hårdrocksbar i källaren.

Hits For You har jag inte besökt ännu, men det verkar vara ett väldigt populärt ställe för de som är 40+.
Citera
2017-07-22, 10:10
  #6
Medlem
hängballens avatar
Helt enkelt är nog stället för dig.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback