Citat:
Ursprungligen postat av
juiceme
Har jobbat på samhall en månad, Jag har fått provanställning i en månad.
Nu är jag klar med månaden.
Min fråga är, har jag slitit arslet av mig? Och bara fått 4000kr för "aktivitets stöd"
eller kommer jag få vanlig lön ? + aktivitetsstödet som var 4000kr. för månaden jag arbetat.
Annars kommer jag hugga ihjäl varenda en på samhall, om jag jobbat 8h om dagen 5dagar i veckan för 4000kr för en månad.
Eftersom man inte söker jobb på Samhall på vanligt vis har du fortfarande dina pengar från FK under provqanställningen.
På vanliga jobb så kan man ju skicka in sin CV och ansökan osv.
Eftersom det många gånger anställs lite "udda" människor som ev. inte klarar att ens stava till CV så är detta deras förfarande.
Om du inte, med din arbetsinsats visar att du är en tillgång för dem (som man bör vara på vilket jobb som helst) så får du en annan anställningsform´. Är di helt kass på att jobba och ta instruktioner elller ens visa att du vill lära dig jobbet, så är det adjö.
Hade de läst ditt inledande inlägg här så hade du åkt ut på en gång....
Jag har själv varit på Samhall i två år (2011-2013, sedan fixade de in mig på det som är mitt nuvarande jobb (28 000kr/mån.) Men jag vaaar4 där för en knäskada, inte för att jag hade någon psykisk åkomma.
Samhall har i sin handlingsplan att aktivt leta arbeten (hos vanliga arbetsgivare) man har t.o.m. förtur ibland
Där jag var fanns några som bara ville lata sig, den ena hade varit hos Samhall i 26 år och dena adre 24 år.