2017-06-16, 02:11
Medlem
Lät som flera skott precis utanför lägenheten, först automatvapen sedan pistol för cirka en timma sedan. Trodde först det kanske var smällare eller något men en timma senare är polis på plats och dom har spärrat av ett område, är det någon som hört det med? Har inte hittat något än i media.

Ingen ambulans på plats så troligen har de inte hittat någon skadad
Citera
2017-06-16, 02:21
Medlem
Hörde också skotten.. minst 25-30 skott avlossades. 2 ambulanser, fortfarande en jäkla massa poliser på plats..
Vad fan händer?
Citera
2017-06-16, 02:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roewahouth
Hörde också skotten.. minst 25-30 skott avlossades. 2 ambulanser, fortfarande en jäkla massa poliser på plats..
Vad fan händer?
Från vilken ände ser du det från?
Ser bara en polisbil från min balkong som vetter mot huvudvägen mot frölunda torg där dom har spärrat av gräsmattan. Nära OKQ8

Edit: Här är det avspärrat Google Maps
Senast redigerad av Fmj4912 2017-06-16 kl. 02:29.
Citera
2017-06-16, 02:37
Medlem
Ser OK-macken. 6-7 polisbilar, övergångsstället mellan guldringen- macken avspärrat. Ambulanserna stod tidigare på tiominutersparkeringen..
Citera
2017-06-16, 02:41
Medlem
Tiominutersparkeringen där en 16-åring blev knivhotad och rånad på sin moped förra veckan..
Citera
2017-06-16, 02:44
Medlem
Citat:
Ser OK-macken. 6-7 polisbilar, övergångsstället mellan guldringen- macken avspärrat. Ambulanserna stod tidigare på tiominutersparkeringen..
Hittar ingenting i media än. Men om ambulans var på plats kan ju någon blivit skjuten. Så många skott som avfyrades så är det konstigt om de inte träffade någon.

Men om macken är avspärrad kan det kanske handla om rån.

Kommer inte kunna sova fören jag får någon liten information om vad som hänt
Citera
2017-06-16, 02:57
Medlem
Tror inte att macken har blivit rånad.. polisbilar står på gatan och på gräsmattan utanför grillen.
Dessutom så många skott.
Man vet aldrig. Konstigare saker har hänt.
Kan ju vara en skjutglad jävel som är riktigt sugen på redbull och cigg.
Citera
2017-06-16, 03:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sehba106
Ingen fara. Lite pang pang bara. ( Med 99,9 % säkerhet Olle och Kalle som har en diskussion bara).Bara det nya Sverige/Göteborg. Rösta rätt nästa gång så det blir stopp på vansinnet !!!
Med tanke på att det var ett antal skottlossningar bara nån kilometer härifrån i år (eller kanske förra året, minns ej riktigt) så gissar jag på att det är gängrelaterat.

Just detta område är i princip ett helvitt bostadsområde, men som sagt, någon kilometer härifrån har ju flera blivit skjutna (Om jag minns rätt så var det 4 förra året.)
http://www.aftonbladet.se/nyheter/kr...cle23827138.ab
(FB) Skottlossning Frölunda torg (Gbg). Mazdak Vermahmood död - 2016-09-02
http://www.dn.se/nyheter/sverige/sko...g-en-skadad-1/

är bara några av länkar jag hittar när jag googlar på skottlossning frölunda
Citera
2017-06-16, 03:03
Medlem
Citat:
Tror inte att macken har blivit rånad.. polisbilar står på gatan och på gräsmattan utanför grillen.
Dessutom så många skott.
Man vet aldrig. Konstigare saker har hänt.
Kan ju vara en skjutglad jävel som är riktigt sugen på redbull och cigg.
Ja det är svårt att gissa sig fram. Jag följer poliserna från balkongen men är ganska händelselöst just nu.
Citera
2017-06-16, 04:13
Medlem
Äckligt att det börjar hända saker även i de förhållandevis okej delarna av Tynnered.
Citera
2017-06-16, 04:31
Medlem
Den här macken okq8 har vart stängd i flera veckor när jag vart förbi, trots att de ska ha öppet så är den stängd. så har sett att skumt folk hänger där sedan dess.
verkar som en bra handelsplats för knark (spekulerar).
Citera
2017-06-16, 05:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmalloSmisk
såg också det. runt 7 för att vara exakt. Den åkte mot tynnered från askim hållet.
Runt 20 - 21 var den mer över Marconi och kaverös men drog även några vändor in mot Frölunda torg.
Flög på väldigt låg höjd och långsamt.
Inte omöjligt att dom visste att något var på g.
Artikel borta för tillfället på gp.se om händelsen. Skumt.

För er som inte känner till området vi pratar om med helikoptern.
Den va i det aktuella området och finkammade// visade upp sig ungefär i en omkrets på 5 km.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in