2017-06-17, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svennebajs
Lägg till 10-15 år på alla knarkare

Ja jo, men ser ej ut som den Dawit som bor på den adressen.
Citera
2017-06-17, 19:00
Medlem
locknlolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GlennvonGoteborg
Jag har aldrig hört en skottlossning i Göteborg. Bor i lägenhet...inte under sten.
Inte jag heller.
Men att skjuta är fegt, riktigt fegt och idiotiskt.

Förr brottades man eller rullade runt och vinnaren satte sej på ovännen, öppnade skäften och sa :
"Ge du daj" och det räckte.
Citera
2017-06-17, 19:04
Medlem
locknlolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tsifnori
Inshallah? Han var ju kristen skrivs det i tråden!
Kristen ?
Det är då fan ingen av dessa knarkare och/eller skjutglada som är religiösa över huvudtaget.
Dom är rätt och slätt dumhuven med pistol i hand.
Må jävulen ta dom !
Citera
2017-06-17, 20:49
Medlem
Citat:
Amfetamin confirmed

Så du vet 100% att det är han?
Citera
2017-06-17, 21:39
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minidoozer
Är detta rätt facebooklänk? Denne ser väldigt mycket äldre ut än 27 år.

Skulle kunna vara 27, men personen på länken verkar inte ha några vänner som bor i Sverige? Även om man har utländsk härkomst så borde man väl ha lite personer på sin facebook som är bosatta i Sverige om man själv bor där?
Citera
2017-06-17, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pyro860
Skulle kunna vara 27, men personen på länken verkar inte ha några vänner som bor i Sverige? Även om man har utländsk härkomst så borde man väl ha lite personer på sin facebook som är bosatta i Sverige om man själv bor där?

Ja, det är inte hans facebook.
Citera
2017-06-17, 23:11
Medlem
nolifers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trattfan
Bor också i Göteborg och aldrig hört en skottlossning.

Eller ah, inte i en kriminell situation iallafall!

Skönt å höra, jag flyttar till Angered med mina fyra tonårsdöttrar i Juli - antar att jag inte har något att oroa mig över då!!!
Citera
2017-06-17, 23:48
Medlem
Utifrån vilka kriterier inför man undantagstillstånd i länder?
Är det rimligt att en befolkning ska leva i en miljö där folk skjuts ner på öppna gator?

Om det används automatvapen nästa gång, mitt på dagen, vad gör man då?
Citera
2017-06-18, 01:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Minidoozer
Så du vet 100% att det är han?
Nej, jag vet ingenting om det är han eller ej. Var mer ironisk. Tror själv inte att det är han.

Det bör kanske noteras att många av dessa typer, inte har Facebook alls. Varken det eller Instagram eller någon annan skit. Kom också ihåg att han var inom den inre cirkeln av gängmiljön.

Dvs, en ännu mer bättre anledning till att inte vara ute på någon av dessa sociala medier öht.

Citat:
Vissa av dessa typer vill inte ha några kontakter med folk inom närområdet utan de vill bara ha kontakt med resten av ap-släkten där nere.

Citat:
Ursprungligen postat av nolifer
Skönt å höra, jag flyttar till Angered med mina fyra tonårsdöttrar i Juli - antar att jag inte har något att oroa mig över då!!!
Du kan koppla av... Detta händer inte så där jätte ofta alls. Men det senaste som skedde nu var lite scary. För skotten kom ju in genom väggen hos en vanlig familj...

Vet du vilken våning det är? Sitter du högre upp så är det väl mycket mindre risk om det skulle ske en skottlossning precis utanför din lägenhetsfasad. Det har även hänt att vissa av dessa har skjutit mot fönster hos kriminella som de vill komma åt.

Citat:
Ursprungligen postat av redcube
Utifrån vilka kriterier inför man undantagstillstånd i länder?
Är det rimligt att en befolkning ska leva i en miljö där folk skjuts ner på öppna gator?

Om det används automatvapen nästa gång, mitt på dagen, vad gör man då?
Ingenting. Man har inte gjort något särskilt innan. Ser ingen anledning till varför man skulle göra det nu. Det skjuts inte så där värst ofta i Göteborg längre, även om de har varit 2-3 gånger på ganska så kort tid nu...

Tycker även du överdriver.

>undantagstillstånd

Ingenting som är negativt ska vara rimligt, men det går inte att hjälpa allt som är negativt. Vi kan inte börja implementera undantagstillstånd för att det finns en massa negativa saker, som dessutom inte alls påverkar den stora mängden människor.
Senast redigerad av Svennebajs 2017-06-18 kl. 01:05.
Citera
2017-06-18, 01:40
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Vissa av dessa typer vill inte ha några kontakter med folk inom närområdet utan de vill bara ha kontakt med resten av ap-släkten där nere.

Inte ett så värst övertygande argument. Har man så många kontakter så bör man ju ha syskon eller liknande åtminstonde.
Citera
2017-06-18, 01:56
Bannlyst
Citat:
Inte ett så värst övertygande argument. Har man så många kontakter så bör man ju ha syskon eller liknande åtminstonde.
Om man är en smart bov så har man aldrig sina syskon med i några listor

Kanske dags att börja kolla Snabba Cash?
Senast redigerad av Svennebajs 2017-06-18 kl. 01:59.
Citera
2017-06-18, 02:15
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Om man är en smart bov så har man aldrig sina syskon med i några listor

Kanske dags att börja kolla Snabba Cash?

Amen vafan, det här är inte nån spelfilm, det är verkligheten runt om i Göteborg. Bara att kolla facebooksen på tidigare skjutningar, folk har nästan uteslutande sin familj bland sina vänner där. Klart man vill dubbelkolla när inget konkret pekar mot att den personen ens bor i Sverige; eftersom att det bara leder till att folk börjar dra trådsanningar och det hela slutar i en yadayada-soppa..

Och snubben blev skjuten, så det är ju inte direkt kompatibelt med etiketten "smart bov".. Det hela är mycket enkelt. Är man en smart bov så skippar man facebook helt. Så är det bara.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in