• 1
  • 2
2006-01-04, 21:37
Medlem
Deon Limes avatar
I vanlig ordning tittade jag på nio-sändningen Aktuellt idag som bland annat tog upp internets roll kring detta feneomen. Fler söker sig till sidor om tips hur man lättast tar sitt liv, samlas för att utbyta information och erfarenheter etc.

Något för flashback att haka på?

Skulle kunna vara en samlingsplats för diverse destruktiva människor med dödslängtan.
Citera
2006-01-04, 21:43
Medlem
Lutass avatar
Har vi inte uppmärksamhetssökare så det räcker?

Jag tror nog att vi har forum där dessa trådar passar redan.
Citera
2006-01-04, 21:43
Medlem
Butchers avatar
Men ska Flashback verkligen uppmana människor att ta sitt liv?
Citera
2006-01-04, 21:48
Medlem
Capones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Butcher
Men ska Flashback verkligen uppmana människor att ta sitt liv?

Flashback uppmanar väl ingen till någonting?
Citera
2006-01-04, 21:51
Medlem
Butchers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Capone
Flashback uppmanar väl ingen till någonting?

Självklart inte, men enligt trådskaparen:

Citat:
Ursprungligen postat av Deon Lime
I vanlig ordning tittade jag på nio-sändningen Aktuellt idag som bland annat tog upp internets roll kring detta feneomen. Fler söker sig till sidor om tips hur man lättast tar sitt liv, samlas för att utbyta information och erfarenheter etc.

Skulle kunna vara en samlingsplats för diverse destruktiva människor med dödslängtan.

Flashback ska alltså haka på det här enligt trådskaparen.
Citera
2006-01-04, 21:53
Medlem
Hispers avatar
Citat:

Varför kan man inte diskutera dessa frågor under Psykologi & psykiatri eller under Medicin & Hälsa?

Jag tycker definitivt inte att det behövs ett speciellt forum för dessa frågor.
Citera
2006-01-04, 21:54
Medlem
Lutass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Butcher
Självklart inte, men enligt trådskaparen:

Flashback ska alltså haka på det här enligt trådskaparen.
Och den informationen kan tillhandhållas utan att uppmana till någonting. Eller missförstår jag dig?
Citera
2006-01-04, 21:55
Medlem
kurrecs avatar
Ska man ta sitt liv så är det väl bra om man får hjälp.

Med tanke på uppfinningsrikedomen här så ska det väl inte vara några problem att få fram bra tips på hur man på bästa sätt plockar ner skylten.
Citera
2006-01-04, 21:57
Medlem
Butchers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lutas
Och den informationen kan tillhandhållas utan att uppmana till någonting. Eller missförstår jag dig?

Kanske att ordet uppmana var klumpigt att använda i sammanhanget, men faktum kvarstår; att beskriva hur man lättast tar självmord för en med starka självmordstankar är dumdristigt. Ska det finnas en Självmordsdel så ska det vara en hjälp, och inget annat.
Citera
2006-01-04, 21:59
Medlem
Deon Limes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hisper
Varför kan man inte diskutera dessa frågor under Psykologi & psykiatri eller under Medicin & Hälsa?

Jag tycker definitivt inte att det behövs ett speciellt forum för dessa frågor.

Det kan man ju göra och en tanke är att ha specifikt självmord som en underavdelning i psykologi för att bli mer inbjudande.
Problemet är att det redan finns väldigt många (för många?) underavdelningar.
Citera
2006-01-04, 22:47
Medlem
KaZibers avatar
Skulle räcka med en tråd där allt sånt kunde vara i... Poppar upp ganska många liknande trådar med jämna mellanrum lite överallt.
Citera
2006-01-04, 23:08
Medlem
Ladidas avatar
Citat:

Är det verkligen så svårt att komma på sätt att ta ihjäl sig, det finns fem klassiska sen är det ju inte så svårt att fundera ut resten, ska vi verkligen ha ett helt forum som handlar om att ta livet av sig? Hur skulle trådarna se ut? Kan man inte lika gärna behandla ämnet nu i de 211 forum som redan finns?
Å andra sidan blir det ju knappast några forumprofiler i dessa forum, lär ju inte vara kvar länge nog att få över tio inlägg eller så.
Hur ska man utbyta erfarenheten föresten, jag vet bara ett sätt att ta självmord, allt annat är försök och det är något annat.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in