Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-06-15, 21:02
  #1
Medlem
Jag tycker att mer och mer börjar kvinnor använda träningsbyxor på stan m.m, det finns även den där extra mjukisbyxan eller vad det är, som är väldigt tight, som man kan nästan se vaginans bulle, eller vad man kallar det för.

Jag tycker även att visa kvinnor slutat bry sig om deras trosor syns. Jag la märke till en äldre dam som hade en typisk sommarkläning på sig, och hon satt på asfaltet med sina vänner. Hennes ben var uppe, satt inte inkors, hade inte benen utsträckt. Utan det var, hur skall man kalla det. Knäna var uppe, så man kunde liksom se henne trosor.

Jag kollade inte, hade ju varit fräckt om jag kollade åt det hållet. Men jag såg på profil hållet, att hennes ben var uppe.

Vad kan detta betyda, och varför harcdenna fenoment dykt upp?

Är det bara jag som lagt märke till denna fenomen?
Citera
2017-06-15, 21:04
  #2
Medlem
Ryggradsluss avatar
Det är varmt.
Citera
2017-06-15, 22:05
  #3
Medlem
Mr.J.Pilvikukkas avatar
Nu skall jag som är gammal farbror (och inte är porr- och sojaskadad som en del ungdomar här, men tydligen inte du) informera dig om att det här fenomenet återkommer som en chock precis varje försommar. Mot augusti har man liksom vant sig och så tänker man inte på det förrän det blir maj igen och jävlar vad alla verkar klä av sig......circle of life...
Citera
2017-06-16, 01:31
  #4
Medlem
rebekks avatar
På ett längre tidsperspektiv har du helt rätt. Jämför (den svenska) kvinnan och vad hon normalt visade upp för 100 år sedan gentemot nu..

Vad kan det betyda? Finns väl tusen anledningar. Själv tror jag på det i grund och botten är konkurrens bland kvinnorna som lett hit. Kvinna A visar mer än kvinna B, båda märker att A får mer uppmärksamhet och social status. Kvinna B ökar då insatsen och visar ännu mer, ribban höjs då ytterligare osvosv. Dock är detta en grov generalisering
Citera
2017-06-16, 07:22
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.J.Pilvikukka
Nu skall jag som är gammal farbror (och inte är porr- och sojaskadad som en del ungdomar här, men tydligen inte du) informera dig om att det här fenomenet återkommer som en chock precis varje försommar. Mot augusti har man liksom vant sig och så tänker man inte på det förrän det blir maj igen och jävlar vad alla verkar klä av sig......circle of life...
Du skriver i alla fall ingen som en gammal farbror. .

Det som har blivit ett missförstått, är att många kanske tror att jag reagerar på kvinnans sommarkläder, det är inte det som jag syftar på.

Utan oftast sitter en kvinna med benen i kors. Det gjorde inte denna dam. Utan om man hade kikat lite, så hade man absolut sett hennes underkläder.

De där byxorna, jag pratade om. Är otroligt tighta, och är antagligen nytt moder som nyligen har kommit ut. Man ser sådana hos damerna väldigt mycket, speciellt bland unga.
Citera
2017-06-16, 15:33
  #6
Medlem
Män ska inte ha synpunkter på kvinnors val av kläder. Om en kvinna väljer heltäckande burka, helnaket eller vad som helst däremellan är upp till henne. Oavsett kroppstyp. Om en kutryggig 95-årig kvinnlig anorektiker från ålderdomshemmet väljer att gå helt naken på krogen har männen ingen rätt att kommentera detta. Att stämpla det som "förargelseväckande beteende" är ett oacceptabelt patriarkat.
Citera
2017-06-18, 09:01
  #7
Medlem
Asklords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chatelperronien
Män ska inte ha synpunkter på kvinnors val av kläder. Om en kvinna väljer heltäckande burka, helnaket eller vad som helst däremellan är upp till henne. Oavsett kroppstyp. Om en kutryggig 95-årig kvinnlig anorektiker från ålderdomshemmet väljer att gå helt naken på krogen har männen ingen rätt att kommentera detta. Att stämpla det som "förargelseväckande beteende" är ett oacceptabelt patriarkat.

Ja, kläder är bara en social konstruktion.
Citera
2017-06-18, 14:24
  #8
Medlem
Frawjons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asklord
Ja, kläder är bara en social konstruktion.

Beror på. I vissa klimat dör man utan lämpliga kläder.
Citera
2017-06-18, 21:55
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Koncentration
Jag tycker att mer och mer börjar kvinnor använda träningsbyxor på stan m.m, det finns även den där extra mjukisbyxan eller vad det är, som är väldigt tight, som man kan nästan se vaginans bulle, eller vad man kallar det för.

Det kallas för "kameltå".
Personligen så förstår jag inte riktigt poängen med det. "Kameltå" anser jag inte vara så snyggt. Lite "WT" om du frågar mig.

Citat:
Jag tycker även att visa kvinnor slutat bry sig om deras trosor syns. Jag la märke till en äldre dam som hade en typisk sommarkläning på sig, och hon satt på asfaltet med sina vänner. Hennes ben var uppe, satt inte inkors, hade inte benen utsträckt. Utan det var, hur skall man kalla det. Knäna var uppe, så man kunde liksom se henne trosor.

Jag kollade inte, hade ju varit fräckt om jag kollade åt det hållet. Men jag såg på profil hållet, att hennes ben var uppe.

Ja det är inte alls trevligt. Speciellt inte om damen i fråga redan har ett förhållande. Men primater brukar vara tydliga när de söker efter en ny partner. De kan till och med göra det rakt framför ögonen på den nuvarande partnern. Tyvärr så har det blivit en grej på senare tid. Kvinnor apar efter primater haha.

Citat:
Vad kan detta betyda, och varför harcdenna fenoment dykt upp?

Är det bara jag som lagt märke till denna fenomen?

Detta betyder att feminism uppmuntrar svenska kvinnor till att vara "horiga" och "slampiga". Jag skäms å deras vägnar.

Nej det är inte bara du som har lagt märke till detta. Att svenska kvinnor är slampiga är ett känt faktum. Många män i andra länder vet till och med om detta.



//Siegestor
Citera
2017-06-18, 23:20
  #10
Medlem
Kära barn. Ni ska vara glada som slapp 80-talet.
Ni ska vara glada att ni aldrig är på en badstrand.
Citera
2017-06-19, 07:45
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Siegestor
Det kallas för "kameltå".
Personligen så förstår jag inte riktigt poängen med det. "Kameltå" anser jag inte vara så snyggt. Lite "WT" om du frågar mig.



Ja det är inte alls trevligt. Speciellt inte om damen i fråga redan har ett förhållande. Men primater brukar vara tydliga när de söker efter en ny partner. De kan till och med göra det rakt framför ögonen på den nuvarande partnern. Tyvärr så har det blivit en grej på senare tid. Kvinnor apar efter primater haha.



Detta betyder att feminism uppmuntrar svenska kvinnor till att vara "horiga" och "slampiga". Jag skäms å deras vägnar.

Nej det är inte bara du som har lagt märke till detta. Att svenska kvinnor är slampiga är ett känt faktum. Många män i andra länder vet till och med om detta.



//Siegestor
Nu verkade vara äntligen någon som förstog min förfrågan och inte uppfattade som om att de klär sig efter väder. Jag syftar ju helt klart att kvinnor visar deras "kameltå" och trosor.

De har kläder som är så pass tighta att man kan se deras underklädernas färg. Oftast på byxorna, som är så pass tighta att man kan åtminstonen se konukturerna av trosan.

Jag har egentligen inget emot detta, utan det är faktiskt lite smått trevligt. Man ser alldeles för tok mycket män i Sverige som tar av sig tröjan och visar överkroppen för det minsta lilla värmen. Speciellt när kvinnor är runt omkring, och sedan skyller på värmen. Lite patetiskt kanske..

Men nu verkar kvinnorna göra detsamma. Det förvånade mig väldigt stort om den äldre damen som inte satt benen i kors, och dessutom visade upp trosorna, helt otroligt.

Varför tycker du detta är hemskt, eller var du kanske bara ironiskt?

Jag tycker det är lite trevligt att kvinnorna börjat med denna fenomen.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback