Citat:
Ursprungligen postat av
Merapi
nej samma fördelar med invandring som invandring alltid haft i världshistorien...arbetskraft, tillökning till befolkningsmängden, ekonomisk tillväxt, kulturellt mångfald etc.
Jaha, nu är det dags igen hör jag. De som kommer nu arbetar i regel inte. Efter 15 år jobbar bara hälften. Vet du vad resten lever på?
Lägger du till tusentals radikala islamister och tiotusentals eller kanske ännu fler, som lever i skuggsamhället, så är det bara en tidsfråga innan även du drabbas. Jag vet, du tror att du är odödlig och går säker, för det är vad du intalar dig. Det värsta du stöter på är vita män som tafsar på dig, eller hur?
Och så alla vi som försöker få dig att förstå att du allt som oftast har fel. Men, har det tagit dig tio år av feminism att komma hit, så går det kanske inte över på några månader. Till stor del troligen för att du aldrig väger argument utan mässar på som amen i kyrkan och just DET är vad som gör det till en galen sekt att vara feminist.
Hur ska världen någonsin kunna bli bättre om du vägrar att väga argument mot varandra?
Med våld?
Härskartekniker, som ni håller på med nu?
Skrämselpropaganda som en del håller på med i msm?
Cissi Wallins "tyck synd om mig, de hatar mig på internet" efter att hon själv visat stort förakt mot allt och alla män i flera år från fyrtornet Metro med en miljon läsare dagligen?
Hur?
Separering av könen, som statisten säger?
Citat:
USA.s existens beror på invandring.
Nej, det hade definitivt varit på samma plats utan Europeer, asiater och andra som ville dit från sina eländen hemma i sina egna länder och miljarder människor har lyckats där. Annars hade fälten, bergen, öknarna och skogarna fyllts av indianblod i stället. Som det var innan väst vanns.
Citat:
Att Sverige och Europa överhuvudtaget har en befolkning beror på invandring, långtida sådan.
Ännu mer historielöst snickisnack. Kan du snälla sluta med det?
Citat:
Sveriges industriella expansion i olika tidevarv...vare sig det nu handhade om gruvdrift på 1700 talet eller 50 talets uppsving...har invandring att tacka för sig.
Jag är ledsen, men återigen visar du på en stor okunskap i ämnet historia och att du ens gitter att komma dragandes med dina hemmasnickrade teorier stör mig. Inte för att du inte skulle få ha vilka åsikter du vill, men börjar du hitta på egen fakta, som förresten inte är relativt, så måste nån säga ifrån. Vet du hur Europa såg ut 1950?
Kan du ens tänka dig det?
Resten av Europa låg i ruiner och fattigdomen har mycket svår, sjukdomarna likaså och att feminister i Sverige kan tycka synd om sig själva pga "orsaker som sexistiska skyltar på studentflak och vänliga män som gärna hjälper till och förklarar" saker som kvinnor kan tycka är krångligt är rent ut sagt förnedrande.
Citat:
När man totar tillbaka på vår tid från en framtid, så kan jag lova dig att man kommer säga: om inte Sverige haft invandringen runt 2010 så hade vi inte klarat....vad det nu är vi går emot....
Inbördeskrig, massavrättningar av Muhammedförnekare, våldtäkter och en massflykt härifrån av alla som kan?
Sharialagar?
Det som sker nu tar 25 år, men när läget passerat tidpunkten för ingen återvändo kommer långt mycket tidigare.
I filterbubblan låtsas man som ingenting, man hittar på fake news för att täcka över sanningar som att vi har tusentals extrema jihadister i landet. Man intalar sig något osant, för att man inte vill se sanningen och jag hoppas att det inte är du eller en framtida dotter till dig som flyger ner för en balkong som i Ronna igår kväll, som får dig att ångra dig. Har du läst "inte utan min dotter"? Vet du hur många tusen mammor vi har i Sverige som lever så nu? Vad vet du egentligen alls om hedersvåld?
Men framför allt, varför vill varken Malmö eller Södertälje ta emot fler, när de är en så bra affär?