Citat:
Den enda sanna styrkan ligger i att lyfta alla andra människor upp och endast upp. Män om alla andra, kvinnor om alla andra. Män mot kvinnor, kvinnor mot män.
Om en person inte lyfter upp någon annan person så ligger någon sorts dold osäkerhet eller omedveten osäkerhet i bakgrunden och stör. Oftast uttryckt i narcissism.
Det är osäkerhet och vad den orsakar som förklarar den sjunkande graden av lycka hos folk, och varför folk är såpass otrevliga mot varandra numera.
Folk idag märker inte ens detta längre. Och förklaringen är att kristendomen och religionen har tappat mark under för lång tid i Sverige.
Om en person inte lyfter upp någon annan person så ligger någon sorts dold osäkerhet eller omedveten osäkerhet i bakgrunden och stör. Oftast uttryckt i narcissism.
Det är osäkerhet och vad den orsakar som förklarar den sjunkande graden av lycka hos folk, och varför folk är såpass otrevliga mot varandra numera.
Folk idag märker inte ens detta längre. Och förklaringen är att kristendomen och religionen har tappat mark under för lång tid i Sverige.
Bara i en spirituell hippie-värld. Där vi redan har ett hårt skal.
Jag tänkte lite som du sade tidigare, sedan blev jag rövknullad hårt.
Efter det har jag lastat av allt jag traditionellt förväntas bära. Jag drar bara min egen vikt och andra är välkomna att sänkas av parasiterna. Det ger mer svängrum för mig.
Vill man kalla självbevarande för "narcissism", "svaghet" mm. Helt ok med mig, jag får en till indikator på parasitism i görningen.
Relationen till omvärlden består ändå till minst 50% av en själv. D.v.s. vad man tar på sig själv och vilka passningar man tar emot. Jag ser det som att jag har flyttat på mitt jag, för att inte finnas där över huvudtaget. Folk ser idag mitt främmandeskap inför deras behov, därmed kommer väldigt mycket färre passningar.
De få passningar som kommer väljer jag ibland att ta, bara för att få lite inblick i t.ex. deras problembild. För några månader sedan skruvade jag två skruvar åt en kvinnlig fastighetsägare och det blev en helt fantastisk inblick i en magisk inkapacitering. Allt kring hennes leverne har ett högt pris.
Nyligen fick jag höra vad hen betalade för lite bil-fix. Helt jävla sjukt.
I förhållande till det, blir det mesta billigare i mitt liv. Det ena ger det andra och allt blir lättare.
Vi lever i den mest fantastiska tiden i mänsklighetens historia, jordens historia. Antagligen universums historia enl. fermi-paradoxen. Att lägga sin korta tid på oväsentligt destruktivt trams är ändå frivilligt.