2025-07-11, 13:52
Medlem
Tangentinkontinenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Intotherainbow
Den enda sanna styrkan ligger i att lyfta alla andra människor upp och endast upp. Män om alla andra, kvinnor om alla andra. Män mot kvinnor, kvinnor mot män.

Om en person inte lyfter upp någon annan person så ligger någon sorts dold osäkerhet eller omedveten osäkerhet i bakgrunden och stör. Oftast uttryckt i narcissism.

Det är osäkerhet och vad den orsakar som förklarar den sjunkande graden av lycka hos folk, och varför folk är såpass otrevliga mot varandra numera.

Folk idag märker inte ens detta längre. Och förklaringen är att kristendomen och religionen har tappat mark under för lång tid i Sverige.

Bara i en spirituell hippie-värld. Där vi redan har ett hårt skal.
Jag tänkte lite som du sade tidigare, sedan blev jag rövknullad hårt.

Efter det har jag lastat av allt jag traditionellt förväntas bära. Jag drar bara min egen vikt och andra är välkomna att sänkas av parasiterna. Det ger mer svängrum för mig.
Vill man kalla självbevarande för "narcissism", "svaghet" mm. Helt ok med mig, jag får en till indikator på parasitism i görningen.

Relationen till omvärlden består ändå till minst 50% av en själv. D.v.s. vad man tar på sig själv och vilka passningar man tar emot. Jag ser det som att jag har flyttat på mitt jag, för att inte finnas där över huvudtaget. Folk ser idag mitt främmandeskap inför deras behov, därmed kommer väldigt mycket färre passningar.
De få passningar som kommer väljer jag ibland att ta, bara för att få lite inblick i t.ex. deras problembild. För några månader sedan skruvade jag två skruvar åt en kvinnlig fastighetsägare och det blev en helt fantastisk inblick i en magisk inkapacitering. Allt kring hennes leverne har ett högt pris.
Nyligen fick jag höra vad hen betalade för lite bil-fix. Helt jävla sjukt.
I förhållande till det, blir det mesta billigare i mitt liv. Det ena ger det andra och allt blir lättare.

Vi lever i den mest fantastiska tiden i mänsklighetens historia, jordens historia. Antagligen universums historia enl. fermi-paradoxen. Att lägga sin korta tid på oväsentligt destruktivt trams är ändå frivilligt.
Citera
2025-07-13, 17:49
Medlem
WordWarriors avatar
Kvinnor har bränt sina broar i relationen till män, och de kommer inte att byggas upp igen av männen:

Sorry Ladies, That Bridge Is Burned — And Men Aren’t Coming Back

https://www.youtube.com/watch?v=cuYBjSTzDzE
Citera
2025-07-19, 19:17
Medlem
Tangentinkontinenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Kvinnor har bränt sina broar i relationen till män, och de kommer inte att byggas upp igen av männen:

Sorry Ladies, That Bridge Is Burned — And Men Aren’t Coming Back

https://www.youtube.com/watch?v=cuYBjSTzDzE

De skulle inte ha bränt kontraktet, än mindre bränt pojkarnas själar.

Även om jag har mycket åsikter om moderna spel och rage quittade för länge sedan, men spelen är bättre än kvinnor. Ponera att ett nytt spel visar sig vara en destruktiv jävla hor-show, det är mycket mindre dåligt än en dålig relation med en kvinna.

Jag kan inte se hur flickorna kan laga kontraktet och få till en sund relation med pojkar.
Citera
2025-07-23, 08:40
Medlem
Mad monks avatar
Nej feminism är skapat för att destablisera västvärlden. Det är inget test det är en sjukdom.
Citera
2025-07-23, 12:08
Medlem
Jenny9s avatar
Detta kommer nog komma som en chock för många av er. Kvinnors lika värde, rättigheter och möjligheter handlar inte direkt om män 🤯🤯🤯😱😱🤪😦😦😦
Citera
2025-07-26, 05:18
Medlem
Citat:
Jag tror inte att det är en medveten strategi, utan en evolutionspsykologiskt grundad och undermedveten tanke. Kvinnor i väst mår skit, och det är på grund av att de går emot sitt "authentic self" som Dr. Phil sa (han var inte först med begreppet utan har rippat det).

Det stämmer bra och detta har jag vetat sedan tidiga 2000.

Du är en av få här inne som faktiskt verkar förstå vad allt detta handlar om.
Citera
2025-07-26, 05:25
Medlem
Citat:
Det kan definitivt vara en av orsakerna till detta. Svenska män failade shit-testet, och kvinnorna ruinerade nationen som hämnd. Bara för att de kunde. Sannolikt är de själva inte ens medvetna om det, det finns så mycket självbedrägeri och kognitiv dissonans i kvinnors sinnen. Det handlar om djupt liggande och evolutionärt nedärvda instinkter.

Det hela är omedvetet.

Kvinnor har aldrig varit menade för att ha makt. De är inte skapt för det, det är inte i DNA.

Varje instans där kvinnor får makt, kommer ruineras.

Ger du kvinnan makt i relationen: Relationen går åt helvete.
Ger du kvinnan makten i samhället/nationen: Går åt helvete.
Ger du kvinnan makt i företaget: Företaget går åt helvete.

Varenda vuxen man som varit i en seriös relation med en kvinna vet mycket väl hur flyktiga de är med sina känslor, åsikter, beteenden, allt. Att låta en sådan individ styra är som att gapa efter kaos.

Västvärlden kommer bara återhämta sig när män sätter sig vid rodret igen.

Sluta lyssna på kvinnor, öht.
Citera
2025-07-26, 09:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dansksisu
Det hela är omedvetet.

Kvinnor har aldrig varit menade för att ha makt. De är inte skapt för det, det är inte i DNA.

Varenda vuxen man som varit i en seriös relation med en kvinna vet mycket väl hur flyktiga de är med sina känslor, åsikter, beteenden, allt. Att låta en sådan individ styra är som att gapa efter kaos.

Ja jävlar du vad det har kryllat av just kvinnor vid makt på alla de ställen i världen där det gått eller "går åt helvete".

1:a och 2:a världskriget, Yogoslavien, nuvarande Ryssland-Ukraina, Afghanistan, Sudan, Israel-Palestina etc etc...Endast kvinnor så långt ögat kan se hörredu....

Citera
2025-07-26, 10:53
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Ja jävlar du vad det har kryllat av just kvinnor vid makt på alla de ställen i världen där det gått eller "går åt helvete".

1:a och 2:a världskriget, Yogoslavien, nuvarande Ryssland-Ukraina, Afghanistan, Sudan, Israel-Palestina etc etc...Endast kvinnor så långt ögat kan se hörredu....

För att inte tala om alla de otaliga manliga kungarna och despoterna och diktatorerna som kört sina länder och riken i botten och orsakat lidande och död bland sina befolkningar.

Och alla hundratusentals företag som manliga ledare kört i botten.

Osv osv osv.

Är det någon som skulle göras maktlösa så är det ju män. Sämre ledare får fan leta efter.
Citera
2025-07-26, 10:56
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dansksisu
Det hela är omedvetet.

Dito, på allt.

Dessutom finns det ingen anledning för kvinnor att ge upp sina relativt nyvunna rättigheter, lika värde och "makt" över sina egna liv och kroppar.
Citera
2025-07-26, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
För att inte tala om alla de otaliga manliga kungarna och despoterna och diktatorerna som kört sina länder och riken i botten och orsakat lidande och död bland sina befolkningar.

Och alla hundratusentals företag som manliga ledare kört i botten.

Osv osv osv.

Är det någon som skulle göras maktlösa så är det ju män. Sämre ledare får fan leta efter.
Säkert trans....HBTQI kungar....
du vet "egentligen" kvinnor hela högen...alltid misstänkt Hitler för att vara en ÄKTA fjolla...
Citera
2025-07-26, 11:03
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Säkert trans....HBTQI kungar....
du vet "egentligen" kvinnor hela högen...alltid misstänkt Hitler för att vara en ÄKTA fjolla...

Japp, i deras huvuden var/är troligen Mao Zedong, Hitler och Trump "simpar", bögar eller transexuella kvinnor.

Man baxnar fan över hur vuxna män sitter och resonerar på 5 åringars nivå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in