2017-06-28, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Fast vet du...de igår alldeles utmärkt at läsa en bok som handlar om, bondage sex....piloter....pedofili...konservatism...mördar e... etc etc UTAN att för den saken skull själv ha dessa "läggningar"

ska detta verkligen vara så svårt?

Jag har aldrig påstått att det är helt omöjligt lilla gumman.
Citera
2017-06-28, 19:36
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Fast vet du...de igår alldeles utmärkt at läsa en bok som handlar om, bondage sex....piloter....pedofili...konservatism...mördar e... etc etc UTAN att för den saken skull själv ha dessa "läggningar"

ska detta verkligen vara så svårt?
Vill du börja utveckla varför du dras till de böckerna?
Vad är det du inte förstår om dig själv?
Citera
2019-02-14, 20:37
Medlem
WordWarriors avatar
Jag återaktualiserar tråden då jag tycker att den är rykande aktuell. Hypotesen i trådstarten verkar bekräftas allt mer.
Citera
2019-02-14, 23:13
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Jag återaktualiserar tråden då jag tycker att den är rykande aktuell. Hypotesen i trådstarten verkar bekräftas allt mer.

Det här var en av dina bästa, WordWarrior.

Man kan givetvis tolka undermedvetna strömningar på lite väl många sätt, det hela blir väldigt intuitivt (anti-vetenskapligt), men rent intuitivt så lutar jag mot att tro att det ligger mycket i det som Jordan Peterson säger.

Tror inte att kvinnor känner sig bekvämma med all den makt och ansvar som de har i Sverige. De vill inte längre vara kapten över skeppet Sverige. De söker slakta vår sociala status när vi säger emot, men det är mest likt makriller i havet som följer strömmen fram och tillbaka när de tror att rovdjur finns nära. Det betyder inte att de att de vill ansvara för skiten, men likväl har de kvar gamla moraliska riter och häxjakt mot oliktänkare, av vanans makt.

Jag tror bara att shit-testingen kanske är för stor för oss svenska män som vågar tala ut, det finns mycket snäva korridorer för vad som får yttras i Sveriges maktcentrum. De som talar ut kan ibland överleva och behålla jobbet (om än de blir socialt slaktade), men någon megafon ges inte åt dem.

Väntar på att en svensk Jordan Peterson dyker upp i svenska akademin, men det lär dröja.
Citera
2019-02-15, 01:27
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LowQwoz
Kanske det också kan förklara varför så många kvinnor lider av depression och ångest idag. Det kan sannerligen förklara varför kvinnor anser att en så stor del män idag är oattraktiva, varför det skapas färre barn, fler singelhushåll och värdelös bitter attityd mot män som helhet. Fan vad tjejer idag ser sura och arga ut hela tiden alltså.

Det kan definitivt vara en av orsakerna till detta. Svenska män failade shit-testet, och kvinnorna ruinerade nationen som hämnd. Bara för att de kunde. Sannolikt är de själva inte ens medvetna om det, det finns så mycket självbedrägeri och kognitiv dissonans i kvinnors sinnen. Det handlar om djupt liggande och evolutionärt nedärvda instinkter.
Citera
2019-02-15, 01:42
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Som sagt, jag säger inte att det är en medveten process, utan en instinktiv.

Vad tycker du om såna som PJW som mobbar incels?
https://www.youtube.com/watch?v=f7hkv-DCA7s
Citera
2019-02-15, 01:44
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Vad tycker du om såna som PJW som mobbar incels?
https://www.youtube.com/watch?v=f7hkv-DCA7s

Feminister är kåta på makt och föraktar svaghet. De är som en opportunistisk sjukdom i en samhällskropp utan immunförsvar.
Citera
2025-07-10, 12:40
Medlem
WordWarriors avatar
Jag startade tråden för åtta år sedan. Nu kommer Akkad Daily och säger samma sak. Feminismen är ett gigantiskt shit-test av män, för kvinnor vill egentligen ha tillbaka patriarkatet som håller ordning och reda, nu när saker ballar ur totalt på grund av kvinnors totala dekadens och bristande ansvarskänsla.

https://www.youtube.com/watch?v=eBdUOVYfXjU
Citera
2025-07-10, 17:34
Medlem
Tangentinkontinenss avatar
Citat:
Jag startade tråden för åtta år sedan. Nu kommer Akkad Daily och säger samma sak. Feminismen är ett gigantiskt shit-test av män, för kvinnor vill egentligen ha tillbaka patriarkatet som håller ordning och reda, nu när saker ballar ur totalt på grund av kvinnors totala dekadens och bristande ansvarskänsla.

https://www.youtube.com/watch?v=eBdUOVYfXjU

Njae.
Jag tror att det är att överskatta feminismen och kvinnor som grupp.
Att kvinnor sedan föredrar starka män, är bara deras natur.
Citera
2025-07-10, 22:08
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tangentinkontinens
Njae.

Jag tror inte att det är en medveten strategi, utan en evolutionspsykologiskt grundad och undermedveten tanke. Kvinnor i väst mår skit, och det är på grund av att de går emot sitt "authentic self" som Dr. Phil sa (han var inte först med begreppet utan har rippat det).
Citera
2025-07-11, 11:36
Medlem
Tangentinkontinenss avatar
Citat:
Jag tror inte att det är en medveten strategi, utan en evolutionspsykologiskt grundad och undermedveten tanke. Kvinnor i väst mår skit, och det är på grund av att de går emot sitt "authentic self" som Dr. Phil sa (han var inte först med begreppet utan har rippat det).

Radikaliseringen har inte pågått så länge. Känslan är att allt de tar sig an går åt helvete.
Bara "små" ämnen som vetenskap har de lyckats pervertera helt och hållet inom loppet av ca. 15 år.
Deras sk. "klimatförändring" spänner över massor av vetenskapliga fält som behöver korrumperas för att deras sludder inte skall falla.

Min feeling säger att det mer är kommunism. Kvinnor är den lättmanipulerade/svaga gruppen. Av de två enda, bör sägas...

Kvinnor, den veka gruppen: De får bära skulden för att i det stora hela ha slagit sönder det fria samhällets fundament, familjen.
Vi män får bära skulden för att inte ha skyddat dem mot just kommunismen.

Många av våra forna öststater har klarat sig tämligen väl. De har varit väl vaccinerade mot de ideologiska strömningarna. Denna korrelation haltar något, men varken feminism, woke, pride eller rashoreri har bitit nämnvärt hos dem och de har kastat ut bl.a. Soros påverkan.
Under de senare dagarna har bl.a. FBI kunnat koppla maoistiska miljardärer till just finansiering av svaga kvinnors destruktivitet i västsfären.

Så shit test eller ej bland kvinnor. Det faller direkt med en enkel backhand.

Vidare så klarar vi skeptiska oss utmärkt med riktiga värden. Inte nog med det så kan vi diversifiera bland våra värden. Idag drar t.ex. BTC. De trogna kommunisterna missar t.ex. det, helt och hållet.
Jag har bara ca. 10% av min totala portfölj i BTC. Den tidigare uppgången finansierade hela min senaste alternativa fysiska energi investering. Den har ett "ROI" på ca. 6 år i dagens läge. Dubblar BTC till Q4 så kommer jag ta hem ca. hälften och fortsätta investera mer i privat energi och kanske halvera åvan nämnda "ROI".
Givet deras önskan i.o.m. deras kollektiva shit test, så failar de stort. De drar det kortare strået hela vägen. Allt kokar ned till våld. Psykologiskt, ekonomiskt, socialt och till sist fysiskt. De kan bara vinna pyrrus-segrar i.o.m. att de är parasiter.
Senast redigerad av Tangentinkontinens 2025-07-11 kl. 12:03.
Citera
2025-07-11, 13:04
Medlem
Intotherainbows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tangentinkontinens
Njae.

Den enda sanna styrkan ligger i att lyfta alla andra människor upp och endast upp. Män om alla andra, kvinnor om alla andra. Män mot kvinnor, kvinnor mot män.

Om en person inte lyfter upp någon annan person så ligger någon sorts dold osäkerhet eller omedveten osäkerhet i bakgrunden och stör. Oftast uttryckt i narcissism.

Det är osäkerhet och vad den orsakar som förklarar den sjunkande graden av lycka hos folk, och varför folk är såpass otrevliga mot varandra numera.

Folk idag märker inte ens detta längre. Och förklaringen är att kristendomen och religionen har tappat mark under för lång tid i Sverige.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in