Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-06-13, 23:51
  #1
Medlem
Hej!

Det är så att jag funderar på att börja göra matlådor och på så vis kunna ha koll på mitt kalorieintag. Räknar nästintill allt jag äter under dagen redan.

Min mat består mest utav färdiggrillad kycklingbröstfilé som är skivad, sedan råris och broccoli till det. Kycklingen brukar jag värma i mikron. Men jag undrar hur jag gör med kyckligen. Eftetsom att den innehåller en del vatten innan uppvärmning så brukar jag väga den efteråt. Men med tanke på att den redan är färdiggrillad, förstörs den om jag värmer den flera gånger? Har ju inte någon matvåg på jobbet direkt.

Tack för svar!
Citera
2017-06-14, 00:08
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beebah
Hej!

Det är så att jag funderar på att börja göra matlådor och på så vis kunna ha koll på mitt kalorieintag. Räknar nästintill allt jag äter under dagen redan.

Min mat består mest utav färdiggrillad kycklingbröstfilé som är skivad, sedan råris och broccoli till det. Kycklingen brukar jag värma i mikron. Men jag undrar hur jag gör med kyckligen. Eftetsom att den innehåller en del vatten innan uppvärmning så brukar jag väga den efteråt. Men med tanke på att den redan är färdiggrillad, förstörs den om jag värmer den flera gånger? Har ju inte någon matvåg på jobbet direkt.

Tack för svar!

Vadå förstörs?

Man väger innan tillagning, det som står på näringsinnehållet på förpackning är alltid före tillagning. Sen om du värmer eller steker eller what ever, så ändras inte innehållet. 100 gram kyckling innan har lika mycket protien efter tillagning.
Citera
2017-06-14, 03:21
  #3
Medlem
ah, want. tack för svar!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback