2018-03-13, 18:18
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sanne
Han tog en del pengar ur en börs av någon av offren. Men mest troféer såsom smycken, körkort och IDkort som han sen skickade till polisen.

Jag håller med dig. Det finns mycket likheter mellan BTK och dömd gärningsman i denna tråd. Varför jag såg såna likheter var främst tejpningen i trådens fall. Den verkar så överdriven därför är det sannolikt att den iallafall säkerligen varit i dömd gärningsmans fantasier.
Vilken meningslös diskussion, det går inte att jämföra Edvin, med en av USA:s värsta seriemördare. Punkt.
Citera
2018-03-13, 18:22
Medlem
sannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tryckkokaren
Vilken meningslös diskussion, det går inte att jämföra Edvin, med en av USA:s värsta seriemördare. Punkt.

Nej det gör det inte men jag gör det ändå.
Citera
2018-03-13, 18:23
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av linkebodabo
Tror det är VLs mormor som avses här - AS Grabinski.

Det verkar som om kugghjulen snurrar i slowmotion idag .

Mt:
Okej. Vi har Monika Lundberg chef, Ann-Sofie hon är kostekonom..
Fl:
Vad heter hon i efternamn?
Mt:
Vad sa du?
Fl:
Vad heter Ann-Sofie i efternamn?
Mt:
Jag är osäker men som jag diskuterade med era kollegor då i onsdags så kan hon heta
Lekander. Det ringer en klocka men jag är inte säker. För det var dom som fråga om jag
känner någon som heter Lekander och då sa jag det Det kan vara så att Ann-Sofie
kostekonomen på Mullsjö kommun heter det i efternamn
Citera
2018-03-13, 18:26
Medlem
sannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boidis12

Mt:
Fl:
Mt:
Vad sa du?
Fl:
Mt:
Jag är osäker men som jag diskuterade med era kollegor då i onsdags så kan hon heta
Lekander. Det ringer en klocka men jag är inte säker. För det var dom som fråga om jag

Hon hette Ann-Sofie Andersson kostekonomen på Mullsjö. En fint av dömd gärningsman, som han ofta gör. Säger något för att verka artig och tillmötesgående.
Citera
2018-03-13, 18:29
Medlem
linkebodabos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boidis12

Mt:
Fl:
Mt:
Vad sa du?
Fl:
Mt:
Det vet jag, men när det gäller den överordnade AS som Edvin inte drog jämnt med, så är det VLs mormor - finns också med i FUP L1.
Citera
2018-03-13, 18:57
Medlem
Citat:
Du menar att du jämför Edvin, med något taget ur luften?

Det är så idiotiskt och lågbegåvat att till och med trådtrollen blir röda om kinderna.

I så fall så kan du jämföra vilken brottsling som helst, med den mest extrema motsvarigheten. Förstår du inte själv hur orimligt det är?

Edvin var ingen seriemördare, och skulle antagligen aldrig blivit det. Vi vet inte ens med säkerhet, att det var han som begick morden.

Du har ett sorgligt sosse-resonemang. Beklagar.

Tror att E hade mördat fler om han inte åkt fast. Nu har han fått smak på det
Citera
2018-03-13, 18:59
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Jag tror att han rekat genom att knacka på dörren och liksom få en känsla om det var möjligt att utföra.

ägnade iof en tid att köra förbi (spana) på sina offer. Men ofta knackade han på dörren för att just få en känsla av om det var görbart eller inte. Ibland var han utklädd till telefonreparatör eller att uppfattas som kriminalare där han visade ett kort på sin fru och sina barn och frågade om offren sett dem.
Ibland knackade han bara på helt random eller kollade brevlådan.

Det här är mycket möjligt att Edvin har gjort oxå. Han var ju ute och åkte bil planlöst titt som tätt. Han kanske knackat på hos människor och frågat om vägen förr, men något har alltid varit fel. Men denna gång stämde allt enligt Edvins sätt att se det.
Citera
2018-03-13, 19:04
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smilla71
Det är inte omöjligt, om det nu var han som ensam genomförde morden.

Om vi förutsätter att han är ensam GM, då hade det hänt liknande saker tills han åkt fast. Var det han som skar halsen av paret, så visar hans beteende efter händelsen, att han inte brydde sig det minsta. Även hans beteende efter morden ger kalla kårar.

Även om Edvins historia stämmer till punkt och pricka, så fortsätter man inte sitt liv som ingenting har hänt, efter en sådan här sak. Anhöriga skulle märka en enorm skillnad, vilket de inte gjorde i det här fallet.

Att Edvin är störd, det råder det inga tvivel om. Är han ensamt skyldig, det låter vi hovrätten i Jönköping avgöra.
Citera
2018-03-13, 19:04
Medlem
linkebodabos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smilla71
Något perfekt mord har ju inte begåtts, så ja - tror också detta bara vore början.
Citera
2018-03-13, 19:09
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Hon hette Ann-Sofie Andersson kostekonomen på Mullsjö. En fint av dömd gärningsman, som han ofta gör. Säger något för att verka artig och tillmötesgående.

Du har troligt vis rätt. Det var den personen jag menade.

Kanske en fint, men han kan faktiskt även trott att hon hette Lekander. Det finns ju folk med det efternamnet i Mullsjö.
Citera
2018-03-13, 19:12
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av linkebodabo
Något perfekt mord har ju inte begåtts, så ja - tror också detta bara vore början.
Du skriver så ogenomtänkta svar ibland att man blir mörkrädd.

Det finns en hel del kalla mord i världen, där polisen inte har några spår efter en GM. Detta kallar jag perfekta mord.

Edvin var på god väg att begå det perfekta mordet. Polisen fick tag i honom av en slump.
Hade han varit lite mer försiktig, och bland annat stängt av sin telefon, så hade han aldrig kunnat bindas till brottet.
Fotspåret i sig var bara en jävla tur att polisen fick.

Min tanke är, om han nu är skyldig, är att han inte planerade mordet. Han råkade bara ha allt han behövde och tillfället gavs.

En annan sak som väcker tvivel hos mig är att polisen inte hittade några spår alls, varken i hans bil, eller på hans skor.

Dumma inlägg du skriver.
Citera
2018-03-13, 19:22
Medlem
linkebodabos avatar
Citat:
Det är inte omöjligt, om det nu var han som ensam genomförde morden.

Om vi förutsätter att han är ensam GM, då hade det hänt liknande saker tills han åkt fast. Var det han som skar halsen av paret, så visar hans beteende efter händelsen, att han inte brydde sig det minsta. Även hans beteende efter morden ger kalla kårar.

Även om Edvins historia stämmer till punkt och pricka, så fortsätter man inte sitt liv som ingenting har hänt, efter en sådan här sak. Anhöriga skulle märka en enorm skillnad, vilket de inte gjorde i det här fallet.

Att Edvin är störd, det råder det inga tvivel om. Är han ensamt skyldig, det låter vi hovrätten i Jönköping avgöra.
Ja, men att det nu är upp till hovrätten att avgöra Edvins skyldighet är inget hinder för att vi här, med vad vi vet och förstår, redan kan få anse honom skyldig.

Nu råder det väl inga tvivel på att Edvin kan agera oberörd - såväl före, under som efter 11 juni.
Att sambon inte reagerade kan ju säga en del om hennes tillstånd..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in