Citat:
Ursprungligen postat av
kejsarinnakanel
Detta är mycket intressant, men jag tror inte polisen skulle missat en sån koppling - det verkar ju vara noga med utredningen i övrigt. Och jag vet inte om du menar att jag ska betona på finns eller visst, i meningen ovan? Om det finns en Lekander inom Mullsjö kommun kan man tänka sig ett senario där AC Lekander besöker sin släkting och E.G-svaan råkar passera och få en nedlåtande kommentar, blick eller t om ett skratt kanske. Det kan nog räcka för de inre rösterna att gå igång på.
Men jag tror inte svanen är så sofistikerad att han tar reda på vem kvinnan var, var hon bor etc. Dessutom kan han inte skilja på Kiruna och Sundsvall, så frågan är om han skulle hittat rätt ändå.
Nja, nu blev jag ju lite överbevisad om att hon hette Andersson. Ända Lekandet i Mullsjö är i fastighetsbranschen.
Jag tror hans lokalsinne är betydligt bättre är han vill framställa. Jag tycker det känns, tidsmässigt som han kört ganska rakt på alltid.
Svanen har en dödslista, han fantiserar om att döda sin familj och han gillar att låsas döda folk på stan. Vem vet vad som rör sig i det huvudet. Jag säger inte att han gjort det, dessutom stämde ju inte det här namnet. Men man behöver ju inte vara kärnfysiker för att googla ett par namn.