2018-03-05, 20:18
Medlem
Asså herregud... vet inte vad jag ska säga.

Bara för att nån är en satkärring och är bitsk så blir man brutalt mördad av kriminella som tar hjälp av en tjock gris från Mullsjö. Sluta för fan.

I värsta fall om hon nu var sån kärringjävel så kanske hon sa nåt till Spiderpig som tände till och fick flipp och gick loss på stackarna.

Självklart kan man spekulera osv men för fan den som på allvar tror på att det var fler inblandade än Spiderpig måste vara nån i hans släkt eller nåt som försöker få honom att verka oskyldig genom att fortsätta skriva om medhjälpare.

Hans lögner/fantasier/ursäkter påminner om min femårings.

Edvin är som han är och han är 100% skyldig och han sitter där han sitter pga hans gärningar. Det känns bra men jag blir fan orolig när det finns folk på utsidan som skriver i detta forum som går på hans sagor och försöker driva det så långt så man griper efter halmstrån och hittar på ena med det tredje för att smutskasta paret Lekander.

Ge er för fan och visa lite respekt!
Citera
2018-03-05, 20:19
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tryckkokaren
Välkommen till Flashback!

Det jag tänker är att det kanske inte var tänkt att bli som det blev. Hon satt ju och svor och levde djävul, när Edvin började tejpa henne. Satt hon sedan och var elak mot den, eller de, som tillfångatagit henne så kan det mycket väl ha spårat ur. Vilket det bevisligen gjorde.

Den andra teorin jag har, är att hon burit sig illa åt, mot fel person, innan morddagen. Hon var ju uppenbarligen en satkärring, så det är inte omöjligt att hon jävlades med fel jävla psykopat.

Edvins tvångstankar tycker inte jag är intressant i diskussionen. Eftersom människor sällan omsätter tvångstankar i handlingar. Har själv aldrig hört talas om ett sådant fall.

Är det det ÄNDA du kan komma på som en SANNOLIK HYPOTES i DISSKUTIONEN ?
Oj , satt A*** och var elak mot de som hade tillfångatagit henne .
Med din polare E**** på 1,87 och 150 kg som hotade henne med pistol och kniv ?
Du är ju dummare än E**** själv till och med .
Din andra teori ? Vem skulle det ha varit som hon jävlats med innan morddagen ?
Menar du att hon har varit i Jönköping och svurit och gapat på Mattias och Elias kanske ?
Eftersom människor sällan omsätter tvångstankar i handlingar ?
Du deltar ju i den här DISSKUTIONEN fast det ÄNDA du har att komma med är fantasier .
Få se lite scrrenshots på PM:en nu , det lovade du ju att lägga ut i höstas .
Citera
2018-03-05, 20:19
Medlem
crippledmfs avatar
Citat:
Välkommen till Flashback!

Det jag tänker är att det kanske inte var tänkt att bli som det blev. Hon satt ju och svor och levde djävul, när Edvin började tejpa henne. Satt hon sedan och var elak mot den, eller de, som tillfångatagit henne så kan det mycket väl ha spårat ur. Vilket det bevisligen gjorde.

Den andra teorin jag har, är att hon burit sig illa åt, mot fel person, innan morddagen. Hon var ju uppenbarligen en satkärring, så det är inte omöjligt att hon jävlades med fel jävla psykopat.

Edvins tvångstankar tycker inte jag är intressant i diskussionen. Eftersom människor sällan omsätter tvångstankar i handlingar. Har själv aldrig hört talas om ett sådant fall.

Finns många kända mordfall där mördarnas beteende varit kopplat till ett tvångsbeteende. Mest kända är troligtvis Ted Bundy, som själv skyllde hans mord på tvångsbeteende i form av porr och sexuell sadism och andra kunniga höll med om påståendet att han dödade systematiskt till följd av en inre, kontinuerlig känsla av tvång och ångest som dämpades med mord. Bundy var ju inte heller psykopat (vilket många tror), hans psykiska problematik var orsaken till hans trettiotal mord och våldtäkter. Finns mycket forskning gällande just tvångstankar och mord, oftast i samband med sexuella störningar.

Personligen tror jag att hans fantasier om mord uppkommit i tidig ålder och som ett sätt att få känna möjligheten att ha kontroll, precis på samma sätt som med mer triviala tvångstankar. Det ger ett inre lugn helt enkelt, tanken att man KAN göra något. Dessa tvångstankar stämmer överens med hans fascination för specifika vapen och maniska intresse för kriminalserier etc. Jag tror att Edvin länge haft dessa tankar men att de främst uppkommit vid jobbiga perioder i hans liv. Man kan spekulera i varför morden skedde när de skedde och han säger att han mådde bra vid tidpunkten, men jag tror att han helt enkelt inte orkade stå emot sitt inre tryck längre. Tror att han länge har känt att allt ska bli bra och hans jobbiga tankar kommer försvinna så fort hans liv ordnar upp sig, i detta fall känslan av att känna sig vuxen. Att ha ett stabilt jobb, familj, bil och fritidsintressen med mera. Ett liv han inser successivt att han inte klarar av att ha. Det hela kulminerar till en situation då han bestämmer sig för att leva ut sina fantasier, som ett sista försök att få kontroll. Hans tillvägagångssätt är både slarvigt och genomtänkt på samma gång. Hans agerande är medvetet men jag är övertygad om att det är ett impulsivt beteende i den mening att han bestämmer sig inte för att mörda fören han faktiskt gör det. Han börjar smått med att inhandla föremål, en förlängning av fantasin. Sen ljuger han för sin flickvän, sen börjar han köra, sen börjar han planera mer och mer och avslutningsvis så inse han att fantasin måste genomföras och det sker utan större eftertanke. Jag tror vidare att han faktiskt känt ett genuint lugn efter det baserat på hans beteende efter mordtiden. Självklart uppenbar brist på empati men skulle inte påstå att han är psykopat (mer än att han har vissa karakteristiska drag).
Citera
2018-03-05, 20:31
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bangklang
Jag vet i alla fall en person som omsätter sina tvångstankar om att skriva rappakalja på det här forumet och dom är inte heller av intresse.
Lider inte av tvångstankar, tack och lov.

Vad du anser vara rappakalja känns inte speciellt intressant i diskussionen heller.

Citat:
Om du på riktigt tror att man sitter och kaxar upp sig när man är tejpad och någon håller en pistol riktad mot dig då är du ju inte riktigt klok.
Det var ju exakt det hon gjorde, enligt förhöret under rättegången.
Citat:
Man börjar nästan tro att du var på plats annars slår ta mig fan dina fantasier EG:s med hästlängder.
Att kunna lägga ihop 1+1 innebär inte att man varit på plats. Tror du förväxlar resonemang med fantasier.

Samtidigt undrar jag, om inte dina speglar kan berätta för dig vad som hände? Kanske kan Mensa ringa upp dig och berätta att det går att köra Mantorp - Borensberg på 20 minuter? Eller kanske 15 minuter.

Citat:
Ursprungligen postat av baraettnick
Du är ju inte klok. Det spelar ingen roll hur jävlig man än är så får folk inte mörda en..
Det är sant. Hur elak och dum man än är, så förtjänar ingen att bli mördad.
Citat:
Ursprungligen postat av baraettnick
Hon hade haft en hjärtinfarkt nyligen. Eventuellt blivit deprimerad, efter detta.
Det är mycket vanligt att personer som haft hjärtinfarkt blir deprimerade. Tack för informationen.

Samtidigt så är satkärringar som mår dåligt, de jävligaste personerna som ens går att hitta.
Citera
2018-03-05, 20:37
Medlem
Citat:
Man börjar nästan tro att du var på plats annars slår ta mig fan dina fantasier EG:s med hästlängder.

Den tanken har slagit mig också, redan innan EG blev misstänkt. Han har hela tiden motarbetat Lekanders (och de användare som har en koppling dit) och verkar på allvar tro att detta fall är Arboga 2.0.
Citera
2018-03-05, 20:38
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crippledmf
Finns många kända mordfall där mördarnas beteende varit kopplat till ett tvångsbeteende. Mest kända är troligtvis Ted Bundy, som själv skyllde hans mord på tvångsbeteende i form av porr och sexuell sadism och andra kunniga höll med om påståendet att han dödade systematiskt till följd av en inre, kontinuerlig känsla av tvång och ångest som dämpades med mord. Bundy var ju inte heller psykopat (vilket många tror), hans psykiska problematik var orsaken till hans trettiotal mord och våldtäkter. Finns mycket forskning gällande just tvångstankar och mord, oftast i samband med sexuella störningar.

Personligen tror jag att hans fantasier om mord uppkommit i tidig ålder och som ett sätt att få känna möjligheten att ha kontroll, precis på samma sätt som med mer triviala tvångstankar. Det ger ett inre lugn helt enkelt, tanken att man KAN göra något. Dessa tvångstankar stämmer överens med hans fascination för specifika vapen och maniska intresse för kriminalserier etc. Jag tror att Edvin länge haft dessa tankar men att de främst uppkommit vid jobbiga perioder i hans liv. Man kan spekulera i varför morden skedde när de skedde och han säger att han mådde bra vid tidpunkten, men jag tror att han helt enkelt inte orkade stå emot sitt inre tryck längre. Tror att han länge har känt att allt ska bli bra och hans jobbiga tankar kommer försvinna så fort hans liv ordnar upp sig, i detta fall känslan av att känna sig vuxen. Att ha ett stabilt jobb, familj, bil och fritidsintressen med mera. Ett liv han inser successivt att han inte klarar av att ha. Det hela kulminerar till en situation då han bestämmer sig för att leva ut sina fantasier, som ett sista försök att få kontroll. Hans tillvägagångssätt är både slarvigt och genomtänkt på samma gång. Hans agerande är medvetet men jag är övertygad om att det är ett impulsivt beteende i den mening att han bestämmer sig inte för att mörda fören han faktiskt gör det. Han börjar smått med att inhandla föremål, en förlängning av fantasin. Sen ljuger han för sin flickvän, sen börjar han köra, sen börjar han planera mer och mer och avslutningsvis så inse han att fantasin måste genomföras och det sker utan större eftertanke. Jag tror vidare att han faktiskt känt ett genuint lugn efter det baserat på hans beteende efter mordtiden. Självklart uppenbar brist på empati men skulle inte påstå att han är psykopat (mer än att han har vissa karakteristiska drag).
Ett mycket intressant och genomtänkt inlägg. Tack!

Även om jag är skeptisk till att jämföra Edvin med Ted Bundy, så ger du en högst sannolik förklaring varför Edvin, om han är skyldig, gjorde som han gjorde.

Samtidigt så har jag svårt att förstå, hur Edvin som är livrädd för blod. skär halsen av två personer och sedan åker och käkar som ingenting har hänt.
Citera
2018-03-05, 20:38
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stekaagg

Bara för att nån är en satkärring och är bitsk så blir man brutalt mördad av kriminella som tar hjälp av en tjock gris från Mullsjö. Sluta för fan.

I värsta fall om hon nu var sån kärringjävel så kanske hon sa nåt till Spiderpig som tände till och fick flipp och gick loss på stackarna.

Självklart kan man spekulera osv men för fan den som på allvar tror på att det var fler inblandade än Spiderpig måste vara nån i hans släkt eller nåt som försöker få honom att verka oskyldig genom att fortsätta skriva om medhjälpare.

Edvin är som han är och han är 100% skyldig och han sitter där han sitter pga hans gärningar. Det känns bra men jag blir fan orolig när det finns folk på utsidan som skriver i detta forum som går på hans sagor och försöker driva det så långt så man griper efter halmstrån och hittar på ena med det tredje för att smutskasta paret Lekander.

Det är inget nytt att "vissa" ger sig på offren i sin iver att försvara mördaren
som här i fallet med E**** och morden på paret Lekander .
I andra fall har offret enligt "vissa" begått självmord istället för att bli mördad .
Citera
2018-03-05, 20:45
Medlem
boidis12s avatar
Citat:

Även om jag är skeptisk till att jämföra Edvin med Ted Bundy, så ger du en högst sannolik förklaring varför Edvin, om han är skyldig, gjorde som han gjorde.

Samtidigt så har jag svårt att förstå, hur Edvin som är livrädd för blod. skär halsen av två personer och sedan åker och käkar som ingenting har hänt.

Men det ÄNDA din polare E**** har gjort är ju att tejpa allt utom näsan .
Då har han väl för faan inte behövt se någon blod .
Kan du inte hålla ordning på vad du fantiserar om i DISSKUTIONEN .
Citera
2018-03-05, 20:45
Medlem
crippledmfs avatar
Citat:

Nej det är en enorm skillnad, men det tvångsmässiga beteendet yttrar ju sig olika grader Ted Bundy var nog värst genom tiderna..

Tror inte alls han är rädd för blod, det är något han säger väldigt tidigt i förhör. Troligtvis för att försöka påverka polisens bild av honom, han vet ju att han är skyldig från början och vad som hänt så är ju någorlunda smart att låtsas vara mördarens personliga motsats.
Citera
2018-03-05, 20:48
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stekaagg

Nu är du ute och snurrar som en propeller!

Menar du helt seriöst att det är troligare, att detta par blev utvalda slumpmässigt, av en 24-årig grabb från Mullsjö? Det som är troligare är att mordet hade ett motiv, som den största majoriteten av mord har.

Att Edvin är 100% skyldig kommer tingsrätten att bedöma, de tar inte hänsyn alls till vad du eller din femåring tycker.
Citera
2018-03-05, 20:51
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Nej det är en enorm skillnad, men det tvångsmässiga beteendet yttrar ju sig olika grader Ted Bundy var nog värst genom tiderna..

Tror inte alls han är rädd för blod, det är något han säger väldigt tidigt i förhör. Troligtvis för att försöka påverka polisens bild av honom, han vet ju att han är skyldig från början och vad som hänt så är ju någorlunda smart att låtsas vara mördarens personliga motsats.

Men det förstår inte tryckaren , hen tror steenhårt på vad favvon E**** säger .
Det ÄNDA som gäller är vad E**** själv säger om morden på paret Lekander .
Citera
2018-03-05, 21:08
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Naturligtvis, men tvångsmässigt beteende innebär inte att en virrpanna är farlig för andra människor. Oavsett vad denne fantiserar om.

Min fulla övertygelse, är att de som begår de grövsta brotten, är enligt lagens mening inte sjuka i hjärnkontoret.

Citat:
Bra poäng. Men i bevishänseende så är det ointressant.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in