2017-10-24, 23:13
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kexet65
Det har redan långt långt tidigare av åklagare sagts att ”svanens” DNA återfunnits ”på ställen där hans DNA inte borde återfunnits” och det på självaste brottsplatsen!
Hade han varit där och typ ”lånat/skitit i toan” så kan man utesluta att ett sådant avsatt DNA för ”låna toa” är definitivt långt ifrån att ”avsätta DNA på ställen dom inte borde funnits på”.
Hänger du med?

Jaja ta bort toalett-delen då. Hans DNA borde inte finnas på brottsplatsen alls, han kände inte paret överhuvudtaget och bodde 13 mil därifrån. Långt att åka och skita. Man har inte bekräftat tidigare att han kan bindas till själva gärningen. Bara till brottsplatsen. Så tolkar jag det iallafall. Nu sa Leif GW att MGM kan bindas till gärningen via teknisk bevisning. Han förtydligade det när Kvartoft frågade något om att MGM kan bindas till brottsplatsen, då valde han att säga "Nej jag vill påstå att han kan bindas till själva gärningen".
Citera
2017-10-24, 23:29
Medlem
xen1cals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gersman
Äldre par begår gemensamt självmord? När hände det senast?

Nu citerar du något från väldigt tidigt i fallet, som med dagens vetskap såklart inte är relevant längre.

Förövrigt är det inte jättesuperduperovanligt att gubben mördar frugan och tar sitt eget liv.
Menade inte att paret i samförstånd druckit gift eller kastat i sig varsin cyanidkapsel när man räknat till tre.

(För mig är utvidgat självmord när man väljer att ta med någon annan i döden, kanske har jag missuppfattat begreppet)
Citera
2017-10-24, 23:32
Medlem
xen1cals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gersman
Senast jag såg det var i tv-serien "Holocaust" på 70-talet.

Varför citerar du, och svarar, dig själv? Har det något med dubbelmordet att göra, någon slags monolog kanske?
Citera
2017-10-24, 23:40
Medlem
xen1cals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Finns inte en chans att detta är nåt jävla utvidgat självmord. Hur långt bak läste du det där? Dummaste jag hört på länge. Finns ju hur mycket som helst som talar för raka motsatsen än självmord.

Det var jag som skrev det, inlägg nummer 11 i tråden, så rätt långt tillbaka. Inlägg 15 spekulerade jag om det var rån/inbrott som gott över styr.

Givetvis vet vi bättre än inlägg 11 nu.
Citera
2017-10-24, 23:46
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xen1cal
Det var jag som skrev det, inlägg nummer 11 i tråden, så rätt långt tillbaka. Inlägg 15 spekulerade jag om det var rån/inbrott som gott över styr.

Givetvis vet vi bättre än inlägg 11 nu.

Jo jag misstänkte att det måste vara väldigt tidigt inlägg han kommer in och svarar på, 5600 inlägg senare...
Citera
2017-10-25, 00:04
Medlem
TakeYouOnACruises avatar
När offer gärningsman saknar naturlig koppling till varandra sker det dödliga våldet vanligen i samband med annan brottslighet, särskilt starkt är korrelationen till brottstypen rån, och inte helt ovanligt är det att GM är lejd av någon mot betalning eller hämnd för någon upplevd oförrätt.
Citera
2017-10-25, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tryckkokaren
Kan du sammanfatta lite kort om vem det är, och varför han förekommer i diskussionen?

Han är EGs sambos systers sambo och verkar ha umgåtts en del med EG. Jobbar på Arla Foods. Känns allmänt mysko och jag har därför tagit upp honom vid ett antal tillfällen som förslag till kumpan. Ingen har sagt något för att bekräfta eller dementera, någon borde känna till honom och veta om det är ett intressant spår eller kan förkastas.
Citera
2017-10-25, 00:09
Medlem
gloriouslifes avatar
GW: "Jag känner flera av utredarna."

Och de är så dumma att de berättar för den
där glappkäften som gör vad som helst för att vara
på löpet varje dag?
Citera
2017-10-25, 00:29
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferdinand666
Då har du knäck i lurarna..

Camilla- "Då har man hittat hans DNA på brottsplatsen ? "
GW- "Det kan man säga - bunden till brottsplatsen . i en vid mening"

8,25 in

https://www.svtplay.se/video/15611176/veckans-brott/veckans-brott-sasong-15-avsnitt-2?start=auto&tab=2017

Tramsar ni medvetet? Det är två olika tillfällen. Varför inte se hela inslaget när man påstår sig titta?

Eller var ni ute efter de berömda popcornen?
Citera
2017-10-25, 00:31
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Det var någon långt bak i tråden som föreslog bensodiazepiner, alltså att GM var berusad av sådana. "Det kan bli lite urspårat då", eller någonting liknande, skrev postaren.
Och jag kan hålla med, har erfarenhet av dess negativa verkningar. Låt vara som bara att hitta osten i brödkorgen och brödet i kylen, en morgon efter att ha tagit sömnpiller i samband med alkoholintag. En annan gång har jag dragit ut böcker från en bokhylla och spridit ut dem på golvet nedanför, utan att minnas eller förstå varför. Intressanta böcker iofs, förmodligen ett hastigt infall av seriöst djupdykande i någonting - men där upphör spåren

Min poäng är att bensodiazepiner mycket väl kan utlösa ett okontrollerat rus, ofta i samband med sömnighet och alkoholintag. Men även kombinerat med amfetamin - särskilt om GM är snurrig och inte sovit på typ ett dygn eller mer.

Att de har rätt man står nu utom allt rimligt tvivel, han kommer att dömas till livstids fängelse, oh yeah.
Men varför skedde mordet så brutalt?
Jag sätter min peng på att talet om bensodiazepiner inte är helt grundlöst.
Citera
2017-10-25, 00:33
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Och då menade GW i själva verket "Nej (inte bara), till gärningen (också) skulle jag vilja påstå". Det är väl underförstått?
Det låter som inget nytt framkommit, men jag har inte sett klippet själv än så osvuret är bäst.

Edit: GW säger rakt ut att MGM är skyldig och kommer att bli dömd för mord. Men han svävar lite på målet när han säger "Brottsplatsen i utvidgad mening", apropå var MGM:s DNA hittats.
Det får mig att tänka på vad jag läst om att deras trädgård är avspärrad. Hittades de i trädgården kanske? (Men mördades i huset?)

Det finns ju en bil och en bankomat också om man vill "utvidga".
Citera
2017-10-25, 00:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Det var någon långt bak i tråden som föreslog bensodiazepiner, alltså att GM var berusad av sådana. "Det kan bli lite urspårat då", eller någonting liknande, skrev postaren.
Och jag kan hålla med, har erfarenhet av dess negativa verkningar. Låt vara som bara att hitta osten i brödkorgen och brödet i kylen, en morgon efter att ha tagit sömnpiller i samband med alkoholintag. En annan gång har jag dragit ut böcker från en bokhylla och spridit ut dem på golvet nedanför, utan att minnas eller förstå varför. Intressanta böcker iofs, förmodligen ett hastigt infall av seriöst djupdykande i någonting - men där upphör spåren

Min poäng är att bensodiazepiner mycket väl kan utlösa ett okontrollerat rus, ofta i samband med sömnighet och alkoholintag. Men även kombinerat med amfetamin - särskilt om GM är snurrig och inte sovit på typ ett dygn eller mer.

Att de har rätt man står nu utom allt rimligt tvivel, han kommer att dömas till livstids fängelse, oh yeah.
Men varför skedde mordet så brutalt?
Jag sätter min peng på att talet om bensodiazepiner inte är helt grundlöst.

Jag har ju tidigare i tråden bekräftat att han tagit en hel del benzo. Men jag gör det nu igen för din skull.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in