2017-10-24, 21:39
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Jag tycker det är stor skillnad på om han bara kan bindas till brottsplatsen, eller om han även kan bindas till själva mördandet. Det är en jäkla skillnad, och det var därför GW korrigerade och sa att "nej, han kan bindas till gärningen".
Förstår precis vad du menar. Men GW har insyn i utredningen, enligt vad han själv sagt, och han ljuger inte heller. Han har ett stort förtroende att underhålla.

Troligtvis så är det flera upptäckter i denna utredning, som vi inte kommer få ta del av än. Detta känner GW naturligtvis till, eftersom han aldrig skulle avslöja information som skulle leda till att han inte anses trovärdig, från polisens sida.

Tror själv att Edvin är skyldig. Men jag tror inte att han har gjort detta ensam.
Citera
2017-10-24, 21:41
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferdinand666
Då har du knäck i lurarna..

Camilla- "Då har man hittat hans DNA på brottsplatsen ? "
GW- "Det kan man säga - bunden till brottsplatsen . i en vid mening"

8,25 in

https://www.svtplay.se/video/15611176/veckans-brott/veckans-brott-sasong-15-avsnitt-2?start=auto&tab=2017

Kolla 7:10 in i avsnittet istället... Så pratar vi om samma sak, det är ju en fördel
Citera
2017-10-24, 21:56
Medlem
Redas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xen1cal
Precis, att bindas till gärningen väger ju väldigt mycket tyngre för en fällande dom än att bindas till brottsplatsen.

Är det måntro den omtalade tejpen som åsyftas.

Verkar troligt att den misstänkte är den som köpt tejpen men att det finns fler gärningsmän. Har den misstänkte en mintgrön bil?
Citera
2017-10-24, 22:20
Medlem
xen1cals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reda
Verkar troligt att den misstänkte är den som köpt tejpen men att det finns fler gärningsmän. Har den misstänkte en mintgrön bil?

Frågan är, för mig, om själva inköpet av tejpen räcker. Känns som det måste vara något mer bindande.
Bilspåret verkar ha svalnat, och vad jag vet har inte mgm någon sådan bil.
Citera
2017-10-24, 22:30
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Frågan är, för mig, om själva inköpet av tejpen räcker. Känns som det måste vara något mer bindande.
Bilspåret verkar ha svalnat, och vad jag vet har inte mgm någon sådan bil.
Naturligtvis är det något mer bindande.

Polisen har topsat alla som köpt denna tejpkombination. Edvin har köpt tejpen, och hans DNA finns på anmärkningsvärda ställen på mordplatsen.

Det går inte att tolka på något annat sätt.

Det jag funderar över, är om någon annan GM har varit inblandad.

Han känns inte som någon mördare, men det gör ju inte Peter Madsen heller.
Citera
2017-10-24, 22:32
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reda
Nått lurt här. GW börjar med att den misstänkte är en ganska välbeställd familjefar vilket är ovanligt. Han betonar också att han är tveksam till en ensam gärningsman.
Tyder på att den misstänkte tiger om medbrottslingar.
Nja, riktigt så uttryckte han sig väl inte.
Han menade väl att den mordmisstänkte kom från en familj som var rätt välbeställd.
Inte att han själv var det.

Edit: Hade unge herr Gyllensvanen varit stadd vid god kassa så hade han väl näppeligen
behövt ge sig iväg 13 mil eller hur mycket det nu var för att råna ett äldre par
mitt på en söndag i försommaren.
Och allt talar rimligen för att det är inget annat än ett ekonomiskt motiv som drivit
fram det alldeles förfärliga dubbelmordet i Mantorp.
Senast redigerad av Grandioso 2017-10-24 kl. 22:39.
Citera
2017-10-24, 22:33
Medlem
Browndawgs avatar
Alltså det är jävligt märkligt (som också GW säger i kvällens VB) att han dyker upp på en random plats 13 mil från sitt hem och rånmördar två gamlingar. Och han är tidigare helt ostraffad, kommer från en familj som har det gott ställt.

Det är konstigt. Nu verkar det ju som att han definitivt är gärningsman. Men vad fan har fått honom att göra detta. Har han hotats/pressats till detta? Eller var det flera gärningsmän? Jag tror på det senare.
Citera
2017-10-24, 22:34
Medlem
gersmans avatar
Citat:
Antingen det eller utvidgat självmord.
Äldre par begår gemensamt självmord? När hände det senast?
Citera
2017-10-24, 22:36
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gersman

Finns inte en chans att detta är nåt jävla utvidgat självmord. Hur långt bak läste du det där? Dummaste jag hört på länge. Finns ju hur mycket som helst som talar för raka motsatsen än självmord.
Citera
2017-10-24, 22:37
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Nä. Camilla frågade "bindas till brottsplatsen då?". GW svarar "Nej, till gärningen skulle jag vela påstå".
Och då menade GW i själva verket "Nej (inte bara), till gärningen (också) skulle jag vilja påstå". Det är väl underförstått?
Det låter som inget nytt framkommit, men jag har inte sett klippet själv än så osvuret är bäst.

Edit: GW säger rakt ut att MGM är skyldig och kommer att bli dömd för mord. Men han svävar lite på målet när han säger "Brottsplatsen i utvidgad mening", apropå var MGM:s DNA hittats.
Det får mig att tänka på vad jag läst om att deras trädgård är avspärrad. Hittades de i trädgården kanske? (Men mördades i huset?)
Senast redigerad av A1HORNYLAD 2017-10-24 kl. 23:03.
Citera
2017-10-24, 22:39
Medlem
gersmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gersman
Senast jag såg det var i tv-serien "Holocaust" på 70-talet.
Citera
2017-10-24, 23:04
Medlem
Kexet65s avatar
Citat:
Fattar inte hur du tänker. Om han bara kan bindas till brottsplatsen kanske han bara var medhjälpare, eller lånade toaletten där samma dag, eller vad fan som helst. Men nu kan han bindas till gärningen som sagt. Förstår inte vad du menar med en apa som tar sig för ansiktet?

Det har redan långt långt tidigare av åklagare sagts att ”svanens” DNA återfunnits ”på ställen där hans DNA inte borde återfunnits” och det på självaste brottsplatsen!
Hade han varit där och typ ”lånat/skitit i toan” så kan man utesluta att ett sådant avsatt DNA för ”låna toa” är definitivt långt ifrån att ”avsätta DNA på ställen dom inte borde funnits på”.
Hänger du med?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in