2025-08-16, 01:27
Medlem
Xedomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klasgoran88
Han var välklädd och vältalig och slängde sig med juridiska termer enligt en tjej som var på rättegången.
Propert klädd var han när han misshandlade kvinnor med. Vilken ödets ironi - att han tidigare varit innehavare av en ”juridisk firma” - och samtidigt är en rättshaverist på heltid. Var det 17 olika brott? Allt ifrån ekobrott och skattesmitning till konstiga vändor i förvaltningsdomstolen för att försöka stryka sig ur belastningsregistret. Våldet ska man förstås ta på största allvar.

När det gäller hur vältalig han är, tycker jag att det är lätt att se att han är en fullblodsmytoman i förhören. Inte mycket som stämmer här.

Tragiskt att han valt den här vägen för hans offer och det lidande han för med sig. En person som han, som utsatts för misshandel som barn, hoppas man väljer motsatsen. Hur ska någon kunna lyckas vända på den här skutan..?
Citera
2025-08-16, 01:34
Medlem
FanTaMigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Labanochapelsinen
Handlar mer om att kändis= ej tjänsteman

Är du påtänd eller vad yrar du ens om? Du påstod att Bianca ska ta hat och hot för att hon har mycket pengar. Men är nog inte lönt att diskutera, du verkar vara en 60+ snubbe med lågt IQ som gått livets hårda skola.
Citera
2025-08-16, 02:05
Avstängd
Matadhamsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qab37afb7uiae7er-
Och här har vi ett typexempel på en person som inte klarar av att hålla två tankar i huvudet samtidigt, och som inte förstår ett enkelt resonemang trots att det är utförligt skrivet. Sådana som du borde hålla sig till fotbollsmatcher, "heja ena laget" är väl den nivå du klarar av.
Fortsätt gärna med din dumma argumentation så samhället lär sig att identifiera er rötägg bättre
Citera
2025-08-16, 07:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av FanTaMig
Är du påtänd eller vad yrar du ens om? Du påstod att Bianca ska ta hat och hot för att hon har mycket pengar. Men är nog inte lönt att diskutera, du verkar vara en 60+ snubbe med lågt IQ som gått livets hårda skola.

Hon är inte värd mer som människa bara för att hon har pengar.

Vad fan tror du alla våra partiledare utsätt för dagligen? De är tjänstemän som utför viktiga uppdrag.
Citera
2025-08-16, 07:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TJUVSVERIGE
Varför klär hon sig inte anständigt när hon ska inför domstol och konfronteras med stalkern? Visar upp halva pattarna för i helvete. Nog för att vi vet att hon är en hora men att klä sig sådär bland folk är inte acceptabelt - undantag om man befinner sig på en strand eller i en porrstudio.

#theguyisnotakillerbutdontpushhim

Anständigt för vem? Jag tycker den klädseln hon valde var högst anständig. Det är snubbar som du som är problemet, ni blir kåta och kränkta när en kvinna visar lite hud och känner att hon minsann klär sig så för att hon vill bli påsatt, dumma henne. Stackars kvinnorna i din närhet, incelfitta.
Citera
2025-08-16, 08:23
Medlem
Pripps0.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av winstoncheesy
Anständigt för vem? Jag tycker den klädseln hon valde var högst anständig. Det är snubbar som du som är problemet, ni blir kåta och kränkta när en kvinna visar lite hud och känner att hon minsann klär sig så för att hon vill bli påsatt, dumma henne. Stackars kvinnorna i din närhet, incelfitta.
Problemet är att stalkern är galen och att Biancas syfte med att ge honom fingret med sin klädsel kan ge bakslag. Han tolkar ju allt efter eget huvud. Även om han blir dömd är han ju ute efter några månader igen, troligtvis ännu argare.

Det smartaste hade varit en helt neutral framtoning.
Citera
2025-08-16, 08:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Matadhamster
Fortsätt gärna med din dumma argumentation så samhället lär sig att identifiera er rötägg bättre

Du har missförstått begreppet "victim blaming". Det är inte vad som sker här. Ingen har påstått att brottet är mer okej pga hennes klädsel. Man har påstått att tankeverksamheten bakom klädvalet inte tyder på någon vidare eftertanke i vad det egentligen sänder ut. Oavsett vad hon hade satt på sig, så blir det fel när hon menar att hon har just de kläderna pga hans handlingar. Om han tvärtom hade sagt till henne att hon "måste" klä sig utmanande och hon då kommit till rätten i heltäckande klädsel och berättat att hon gör det för vad han har sagt, så hade hon sänt ut samma signal som folk påpekar: alltså att det visar 10 gånger mer på hans makt, än hans avsaknad av den.
Citera
2025-08-16, 08:57
Medlem
Xedomes avatar
Varje gång nån nämner kläder i tråden, kommer nån fuldryg bonnläpp in i tråden och ska vädra könsord.

Att lyssna på här debila ölmagsgubbarna är som att tvingas gå till frissan (en sån där gammeldags med papiljotter och grejer) och få Damernas Värld uppläst för sig tvångsmässigt i slow motion av nån sjuk gammal snubbe från närmaste äldreboende.

Get a room och ta kläderna in i klädtråden istället. Mitt förslag ligger fast att den ska heta Syjunta för kränkta män :

Ett litet rum för bittra primalskrik från orten och förortens trashiga fattiglappar.

Ett hjärtligt utrymme för självömkan, ensamhet och pengabekymmer.

Surt kaffe med garvsyra och rökruta ingår, givetvis! 🚬 ☕️

Nu har vi för fan tröskat tyg i två dagar. Så jävla ointressant.

- Ingen som vet när domen faller i målet som tråden gäller?
Senast redigerad av Xedome 2025-08-16 kl. 09:15.
Citera
2025-08-16, 09:06
Medlem
RazorKevlars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av honn
Stark för att hon har anorexi , är plastikopererad och går halvnaken? Vilken fin förebild för unga kvinnor...
Hört talas om sarkasm?
Citera
2025-08-16, 09:17
Medlem
Det jag blir mest upprörd över är att det ständigt är vanliga kvinnor som får gå till rätten och möta sina gärningsmän, dessa tar man inte upp och hyllar som starka och modiga, dessa får inte förstasidan, kilometer långa artiklar i media. Hatar att Wahlgren även här får sådan uppmärksamhet!
Citera
2025-08-16, 09:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CalzoneItalia
Det är till hennes nackdel tro mig . Komma som ett luder på rättegången det är ju helt tokigt.

Nej, ingen tror dig. Definitivt inte jag. Hennes val av kläder kommer INTE ha någonting med ett domslut att göra, tro mig.
Citera
2025-08-16, 09:28
Medlem
Xedomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dressingdress
Det jag blir mest upprörd över är att det ständigt är vanliga kvinnor som får gå till rätten och möta sina gärningsmän, dessa tar man inte upp och hyllar som starka och modiga, dessa får inte förstasidan, kilometer långa artiklar i media. Hatar att Wahlgren även här får sådan uppmärksamhet!
Sant. Tänkvärt.

På sätt och vis tycker jag att trådarna om det i ABOK (Aktuella brott och kriminalfall) är de bästa på hela forumet. Vet inte om man kan säga att de kompenserar något. Seriösa människor som försöker få fram vad som hänt enskilda offer, saknade personer och annat.

Mainstreammedia bidrar till det offentliga samtalet, som påverkar folks värderingar.
GP hade en serie om offer för kvinnomisshandel för ett tag sedan som var väldigt läsvärd. Hur det ser ut i kvällspressen vet jag inte.

Mäns våld mot kvinnor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in