2019-01-04, 04:10
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rzomg
Alla som använder kort är efterblivna. Cash och crypto är livet.
Varje gång det är strömavbrott går jag till butiker å skrattar åt fåren sen betalar jag som folk alltid gjort.
För crypto behöver inte ström för att existera....
Citera
2019-01-04, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blatteman
Trollar du eller är du efter på nåt sätt????

Antingen ljuger du grovt att du har jobbat på bank eller så fick du jobbet pga kontakter inte pga kompetens.

Om du verkligen skulle ha jobbat i en bank så skulle du vetat att alla banker som har inlösenverksamhet(se laglig maffiaverksamhet tillexempel seb,nordea,swedbank) har billiga kinesisktillverkade kortterminaler som dom hyr ut dyrt till butikerna själva eller i samarbete med termianalföretag och sen tar kortavgifter på varje köp som vi betalar iform av mindre anställda i banksektor,väktarverksamhet,tillverkningsindustri för infrastrukturen fler nedlagda småbutiker och mycket mer genom högre skatt.
vi betalar även högre hyllpriser pga detta.
Det är sjukt att banken tar ut en kortavgift på varje köp för en tjänst som gör att banken sparar svensk personal och pengar.
Banken nöjer sig alltså inte med att ta årsavgift utan tar alltså betalt en gång till genom att slippa göra en banks jobb.

Jag förklarade redan detta innan så ta och läs en gång till så slipper du komma ut med på forumet att du verkligen är korkad.
Mina kort är gratis, dessutom får jag betalt var gång jag köper något med mina kort.
Citera
2019-01-04, 16:39
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av BajsBoo
Mina kort är gratis, dessutom får jag betalt var gång jag köper något med mina kort.

Kommer du hit och trollar igen bajsboo?
vad jag minns så fick du detta förklarat för dig länge sen men ändå kommer du hit och försöker säga att du glömt bort det.
Nåja gratis är det definitivt inte.

Att du har tagit kreditkort från nån bank utan direkt årsavgift betyder inte att det är gratis.
Du betalar detta genom högre priser på varan och mindre arbetstillfällen i sverige och europa=högre skatt.
Kreditkort med poäng är dessutom absolut dyrast för butikerna(=för oss) som gör att det blir ännu dyrare helt i onödan.

Att du inte har förmågan att förstå att du finansierar bonuspoäng genom högre hyllpriser är bara sorgligt.
Inte konstigt att många personer i sverige har de lite lagom och att våra grannländer sprungit ikapp oss.
Senast redigerad av Blatteman 2019-01-04 kl. 16:44.
Citera
2019-01-04, 17:11
Medlem
Citat:
vad jag minns så fick du detta förklarat för dig länge sen men ändå kommer du hit och försöker säga att du glömt bort det.

Att du har tagit kreditkort från nån bank utan direkt årsavgift betyder inte att det är gratis.
Du betalar detta genom högre priser på varan och mindre arbetstillfällen i sverige och europa=högre skatt.
Kreditkort med poäng är dessutom absolut dyrast för butikerna(=för oss) som gör att det blir ännu dyrare helt i onödan.

Att du inte har förmågan att förstå att du finansierar bonuspoäng genom högre hyllpriser är bara sorgligt.
Inte konstigt att många personer i sverige har de lite lagom och att våra grannländer sprungit ikapp oss.
Jo är gratis och jag får betalt varje gång jag handlar... vet du inte ens detta basala så råder jag dig att lämna tråden med en gång... att du är så onormalt korkad så att du inte fattar att om jag får 0,7% i rabatt och att de lagt på 0,2% på priset betyder att du och de andra whitetrashen betalar 0,2% extra för att jag skall kunna få 0,5% rabatt. Inte konstigt att du är utfattig.
Citera
2019-01-04, 17:12
Medlem
Greenskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Unizero
Sedan jag blev 18 år så har jag använt mig av Mastercard vid kortköp. Det är bara när jag är utomlands eller om jag råkar ha kontanter i plånboken som dessa används.

Det spelar ingen roll om det är små eller stora köp. Kortet plockas alltid fram när det är dags för betalning.

Får alltid en olustig känsla när jag går omkring med mycket kontanter. Det är ju egentligen en absurt liten chans att man skulle bli rånad eller att man skulle tappa bort stora belopp. Men tanken finns alltid där.

För mig är det tvärtom, går jag ut en lördagkväll har jag bestämt innan hur mycket jag max ska göra mig av med, typ lite runt 1200 kr i kontanter (eventuellt Taxi, mat inträde bjuda folk på öl etc) . Har aldrig hänt att några rånare lyckats än så länge (trots idoga försök) men skulle jag förlora de pengarna så är det småpengar ändå.

Skulle jag däremot bli av med bankkortet skulle det däremot bli jobbigt värre, kanske ta ledigt från jobbet nån dag för att äka ner till banken och där stå och förklara sig... Nej tack!

Gillar utelivet (emellanåt) och kommer rata de ställena som vägrar kontanter så gott det går.
Citera
2019-01-04, 17:20
Medlem
Paris24s avatar
Mina barn 10-23 år använder öht inte kontanter sedan 3-4 år. När de är 13 får det ett kreditkort, och en mobil, sedan klarar de sig absolut överallt. De bara skrattar generat när de får sedlar av farmor till jul. Sedan ger de sedeln till mig och jag swishar dem samma summa. Sedan kan statens spioner summera deras godisinköp. Nån som bryr sig?

Finns massor med (mat-)ställen i Lund t.ex som inte tar emot cash längre. Tråden borde heta Bara farmor använder kontanter.
Citera
2019-01-04, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Greensky
För mig är det tvärtom, går jag ut en lördagkväll har jag bestämt innan hur mycket jag max ska göra mig av med, typ lite runt 1200 kr i kontanter (eventuellt Taxi, mat inträde bjuda folk på öl etc) . Har aldrig hänt att några rånare lyckats än så länge (trots idoga försök) men skulle jag förlora de pengarna så är det småpengar ändå.

Skulle jag däremot bli av med bankkortet skulle det däremot bli jobbigt värre, kanske ta ledigt från jobbet nån dag för att äka ner till banken och där stå och förklara sig... Nej tack!

Gillar utelivet (emellanåt) och kommer rata de ställena som vägrar kontanter så gott det går.
Alltså mycket konstigt i detta inlägg.. ingen har lyckats råna dig trots idoga försök?? Är du stålmannen... eller bor du i nåt getto i Colombia?

Ta ledigt och åka till banken och förklara sig för att man blivit av med sitt kort?? Jag har blivit av med flera kort i mitt liv.. bara ringt och spärrat och ringt och beställt ett nytt... 4 minuter
Citera
2019-01-04, 17:34
Medlem
Greenskys avatar
Citat:
Alltså mycket konstigt i detta inlägg.. ingen har lyckats råna dig trots idoga försök?? Är du stålmannen... eller bor du i nåt getto i Colombia?

Ta ledigt och åka till banken och förklara sig för att man blivit av med sitt kort?? Jag har blivit av med flera kort i mitt liv.. bara ringt och spärrat och ringt och beställt ett nytt... 4 minuter

Har varit utsatt för många rånförsök, taktiken är att snabbt som f-n ge (om man är omringad) en eller två killar snabba hårda smällar sen kutar man, dock inget att rekommendera till folk som inte kan fightas.

Om det nu bara är att "ringa och spärra och få ett nytt kort" är det då ändå inte enklare med kontanter? För då slipper du "ringa och spärra och vänta på ett nytt kort"?
Citera
2019-01-04, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Greensky
Har varit utsatt för många rånförsök, taktiken är att snabbt som f-n ge (om man är omringad) en eller två killar snabba hårda smällar sen kutar man, dock inget att rekommendera till folk som inte kan fightas.

Om det nu bara är att "ringa och spärra och få ett nytt kort" är det då ändå inte enklare med kontanter? För då slipper du "ringa och spärra och vänta på ett nytt kort"?
Var fan bor man om blir rånad stup i kvarten?
Fightas kan väl alla men varför riskera hälsan för ett plastkort man spärrar på 1 minut varav de inte får en spänn?
Tar de dina kontanter så har du förlorat dina kontanter, tar de ditt kort har du inte flrlorat ett öre.
Citera
2019-01-04, 17:44
Medlem
Citat:

Kollade dina inlägg... kom ihåg nu.. du är losern som jobbar 60 timmar i veckan på industri och bor i HUSBIL... största drömmen är att sluta jobba och glida österut med husbilen 😂 i denna tråden så var det så nobelt och ädelt att slita som industriarbetare enligt dig medan du i annan tråd drömmer om att sluta industrijobbett 😂
Citera
2019-01-04, 17:50
Medlem
Scherings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
Mina barn 10-23 år använder öht inte kontanter sedan 3-4 år. När de är 13 får det ett kreditkort, och en mobil, sedan klarar de sig absolut överallt. De bara skrattar generat när de får sedlar av farmor till jul. Sedan ger de sedeln till mig och jag swishar dem samma summa. Sedan kan statens spioner summera deras godisinköp. Nån som bryr sig?

Finns massor med (mat-)ställen i Lund t.ex som inte tar emot cash längre. Tråden borde heta Bara farmor använder kontanter.
Tror du att dina barn bara köper godis? Få se om du är lika glad när de åker dit för ringa narkotikabrott eftersom de betalt med swish.

Riktiga barn jobbar förresten svart. Hur löser dina betalningen?
Citera
2019-01-04, 17:51
Medlem
Greenskys avatar
Citat:
Var fan bor man om blir rånad stup i kvarten?
Fightas kan väl alla men varför riskera hälsan för ett plastkort man spärrar på 1 minut varav de inte får en spänn?
Tar de dina kontanter så har du förlorat dina kontanter, tar de ditt kort har du inte flrlorat ett öre.

F-n vad du snackar skit, ditt troll. Vadå "stup i kvarten"? Jag är några år över femtio och första gången jag var ute var jag 13 år (tror jag) på denna tiden kanske jag totalt vart ute för ett femtontal rånförsök, det är inte mycket.

Har däremot hört talas om äckelrån dår rånarna försökt få ut koden till korten från rånoffren. Mer behöver inte sägas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in