Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-06-06, 22:08
  #1
Medlem
Rickuzs avatar
Vad är grejen med att man ska ha LSD-lappen i munnen 10 min innan man sväljer den? Känns som att det borde kvitta, men typ alla säger att det är så man ska göra. Varför?
Citera
2017-06-06, 22:15
  #2
Medlem
Ergolins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rickuz
Vad är grejen med att man ska ha LSD-lappen i munnen 10 min innan man sväljer den? Känns som att det borde kvitta, men typ alla säger att det är så man ska göra. Varför?

Såvitt jag förstått det absorberar slemhinnorna i munnen LSD:et snabbare än om du själver det.

Sen om det finns någon sanning i detta kan jag inte svara på

Edit: Det ska alltså leda till att trippen sätter igång snabbare.
Citera
2017-06-06, 22:18
  #3
Medlem
sommarlovs avatar
Jag är inte psykonaut, men LSD förstörs av klorämnen, som magsyra och till och med vanligt kranvatten!
Den behöver inte sväljas?
Citera
2017-06-06, 22:20
  #4
Medlem
Rickuzs avatar
Så det blir samma tripp oavsett om man sväljer eller inte, förutom att det tar längre tid?

Det låter ju ganska logiskt. Vore konstigt ifall trippen försämras bara för att man sväljer direkt.
Citera
2017-06-06, 22:20
  #5
Medlem
mr2cools avatar
Det är bara för att det ska slå snabbare, du kan svälja den direkt om du vill, men då tar det lite längre tid!

mvh
Citera
2017-06-06, 22:23
  #6
Medlem
mr2cools avatar
Desutom smakar inte lsd någoting nästan (om de är stark dos kan det smaka lite bäskt)
Så kom ihåg om det smakar kemikalier, så är det inte riktig LSD utan nån RC

mvh
Citera
2017-06-06, 22:25
  #7
Medlem
Lite tas väl upp av slemhinnorna under läppen och det mesta blandas med saliven som du sväljer och tas upp i magen, vilket får bra fördelning i magen. Istället för att den hamnar i magen och ska tas upp där, det är ju ingen tablett som faller isär/smälter.

Har aldrig varit med om att någon svalt lappen efter att ha sugit klart på den. Brukar ha den i 30-60 min ihop med en snus under läppen och sen spotta ut den...att svälja känns onödigt eftersom man redan sugit ut allt verksamt ämne ur lappen.
Citera
2017-06-06, 22:28
  #8
Medlem
mr2cools avatar
Citat:
Ursprungligen postat av charliew
Lite tas väl upp av slemhinnorna under läppen och det mesta blandas med saliven som du sväljer och tas upp i magen, vilket får bra fördelning i magen. Istället för att den hamnar i magen och ska tas upp där, det är ju ingen tablett som faller isär/smälter.

Har aldrig varit med om att någon svalt lappen efter att ha sugit klart på den. Brukar ha den i 30-60 min ihop med en snus under läppen och sen spotta ut den...att svälja känns onödigt eftersom man redan sugit ut allt verksamt ämne ur lappen.

Sväljer alltid, de är ju bara lite papper, man tänker ju inte ens på de

inb4 "thats what she sayd"
Citera
2017-06-06, 23:03
  #9
Medlem
Rickuzs avatar
Tack för all info.

Håller på att samla ihop lite kunskap inför den första trippen.
Citera
2017-06-26, 16:45
  #10
Medlem
tjackrunkas avatar
Magsyra FÖRSTÖR lsd, ha den under tungan i minst 60min innan du sväljer den
Citera
2017-06-26, 17:33
  #11
Medlem
GuldBuddahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjackrunka
Magsyra FÖRSTÖR lsd, ha den under tungan i minst 60min innan du sväljer den

Nä?... Magsyra förstör RC:s så som NBOME väl? Tar bara längre tid för syran att kicka om du sväljer. Men funkar gör det ändå, så länge det är syra.

Första effekterna brukar komma igång efter 30 min för det mesta? Varierar så klart, men tror det är onödigt att ha lappen i 60 min...
Citera
2017-06-26, 22:14
  #12
Medlem
forfoxsakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GuldBuddah
Nä?... Magsyra förstör RC:s så som NBOME väl? Tar bara längre tid för syran att kicka om du sväljer. Men funkar gör det ändå, så länge det är syra.

Första effekterna brukar komma igång efter 30 min för det mesta? Varierar så klart, men tror det är onödigt att ha lappen i 60 min...

De flesta x-NBOMe tas inte upp oralt. Varför vet jag inte men vore intressant att veta då 2C-familjen går bra att svälja.

Själv tar jag lappar med en prilla och sväljer, bara lappen, efter en timme. Säkert onödigt men vanan sitter i.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback