Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-06-06, 18:54
  #1
Medlem
spionkillens avatar
Båda mina kranar påstår att det de har inne är LSD, och jag litar på dem (nära vänner), men man kan aldrig vara helt säker, det kan man aldrig. Nu kommer jag att generalisera mycket, mycket grovt och det är inte något ni behöver bli arga för
När man köper en lapp "LSD" utan att veta exakt vad som finns på den, finns det tre alternativ.
1. Det du har är LSD, grattis!
2. Du har fått en N-bomb, dvs 25x-NBOMe
3. Det finns något helt annat på lappen, vilket inte är lika vanligt, men värt att nämna.

LSD är aktivt både i munnen och i magen, 25x-NBOMe är däremot endast aktivt oralt, och måste hållas i munnen för att den ska verka. 25x-NBOMe har högre riskfaktor än LSD, men är billigare och säljs därför ofta dolt som LSD. Något som många ofta gör är att svälja lappen helt, för om det faktiskt var LSD så kommer det effekt efter en tid, och om det visar sig varit en N-bomb, så kommer ingen effekt alls helt enkelt. Detta är säkert, så länge endast LSD och 25x-NBOMe finns. Men nr 3, dvs helt andra substanser, kan både vara skadliga och aktiva genom magen, så slutgiltigt är det inte ett säkert sätt.

Så jag har funderat på ett sätt att ta en lapp så säkert som möjligt utan att behöva testa den, men jag vill höra era åsikter, om det är en hållbar strategi. Man tar lappen, lägger den på tungan. Man håller den i munnen i 20 minuter, så att LSDet kommer att tas upp av kroppen. Sedan spottar man ut lappen. 25x-NBOMe måste hållas i munnen under hela trippen, så om man spottar ut lappen efter 20 minuter, är riskfaktorn relativt liten. (Samtidigt är det naturligtvis självklart att man spottar ut lappen direkt om den smakar minsta lilla bittert eller kemiskt. If it's bitter, it's a spitter). Och om det är en substans under nr 3, har man den iallafall inte fast nere i magen och utsätter sig så för risk, då man spottar ut lappen.

Så vad tycker ni? Är det ett alternativ som håller? Vilka brister/fördelar finns?
Det ska för övrigt stå självklart att jag inte själv säger att detta är ett särskilt bra sätt. Men det är intressant att höra vad ni andra tycker.
Citera
2017-06-06, 21:26
  #2
Medlem
DoungAs avatar
Jag är alltid lite försiktig med droger. Tar inget skit jag inte vet vad det är.
Tar i och för sig bara E och Kola som värst och det är max 3 gånger om året. Amfetamin möjligtvis nån gång också.

Har dock varit med om världens jävla slaganfall på en annan person som tog dålig E.

Så jag vet inte, kan du inte börja lite lugnt och ta lite mindre och känna av effekten?
Citera
2017-06-06, 22:54
  #3
Medlem
Ergolins avatar
Varför inte bara köpa ett test-kit?

Känns förövrigt som en mindre bra idé om man skulle få i sig en molekyl med låg ld-50
Citera
2017-06-07, 00:50
  #4
Medlem
spionkillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ergolin
Varför inte bara köpa ett test-kit?

Känns förövrigt som en mindre bra idé om man skulle få i sig en molekyl med låg ld-50
jag brukar också alltid rekommendera test-kits, men dessa är inte alltid lätta att få ta på för vissa och andra kanske inte planerar trippar i förhand, som vi andra. Detta var endast ett hypotetiskt scenario för att diskutera vilka koncept som skulle kunna fungera!
Citera
2017-06-07, 01:20
  #5
Medlem
Rickuzs avatar
Jag tänker göra min första LSD-trip inom dom närmsta åren. Vart köper man ett sådant testkit som ni talar om? Hur stor bit av min inköpta dyrbara LSD-lapp måste jag offra på test-altaret? Räcker det med ett pyttelitet hörn bara?

Jag kommer att inhandla mina lappar från en säljare på Flugis som har mycket goda recensioner, men blir han plötsligt lurad av sin leverantör så blir ju även jag lurad.

Tack
__________________
Senast redigerad av Rickuz 2017-06-07 kl. 01:22.
Citera
2017-06-07, 02:21
  #6
Medlem
spionkillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rickuz
Jag tänker göra min första LSD-trip inom dom närmsta åren. Vart köper man ett sådant testkit som ni talar om? Hur stor bit av min inköpta dyrbara LSD-lapp måste jag offra på test-altaret? Räcker det med ett pyttelitet hörn bara?

Jag kommer att inhandla mina lappar från en säljare på Flugis som har mycket goda recensioner, men blir han plötsligt lurad av sin leverantör så blir ju även jag lurad.

Tack
Detta är OT, men här får du lite hjälp:
Absolut, ett mycket litet hörn räcker, här har du en mycket bra video som beskriver allt du bör tänka på:
https://www.youtube.com/watch?v=JQolfubmFSs
Kitet som han pratar om i videon hittas här:
http://testkitplus.com/product/lsd-test-kit
Citera
2017-06-07, 16:10
  #7
Medlem
Bluepants avatar
If it's bitter, it's a spitter LSD är smaklöst.
Citera
2017-07-05, 00:33
  #8
Medlem
Du menar alltså seriöst att man skulle behöva hålla en nBOME-lapp under tungan under HELA trippen på 6-10 h för att få effekt? Skulle effekten avta direkt när du spottar ut pappret tror du då eller? Nää funkar inte riktigt så va. Samt inget papper lär hålla så länge haha
Citera
2017-07-05, 07:10
  #9
Medlem
220voltbuddhas avatar
Generellt svårt att veta vad några substanser innehåller som man köper. Uppenbarligen har ju drogvärlden erövrats av riktigt giriga typer som inte alltid bryr om kvalitén.

Men en väldigt bra regel brukar ju vara att inte handla av folk som man inte "känner".

Något 25x-NBOMe har jag då aldrig fått. Faktiskt har jag nog aldrig fått något annat än LSD när jag handlat LSD. Men ganska vanligt är ju att det är förbannat dåligt kvalite på det. Sen är dyrt så man knappt vågar handla längre. Utomrikes kan man få sig en bra tripp för 3 euro medan man i det här landet kan man få betala 200 spänn för skit i värsta fall.

Men för att svara på frågan så hade jag i alla fall tagit lappen utan att veta exakt vad den innehåller.
Själv brukar jag alltid tugga lappen tills den försvinner. Är det 25x-NBOMe så behöver man inte tugga under hela trippen. 20 min lär räcka.

Om inte annat så, If it's bitter, it's a spitter.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback