Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-06-06, 13:25
  #1
Medlem
Tjena tänkte kolla med alla flashbackare vilka besiktningsstationer ni har haft o göra med som ni tycker funkar bra. Än sålänge har jag inte hittat någon i göteborg som uppfyller de krav jag söker så tips mottages gärna!

Fyll på med era stationer runtom i landet
Citera
2017-06-06, 13:36
  #2
Medlem
En kollega besiktade bilen på Carspect i Stockholm, han fick aldrig någon anmärkning trots omfattande fel.
Citera
2017-06-06, 13:48
  #3
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elysia
En kollega besiktade bilen på Carspect i Stockholm, han fick aldrig någon anmärkning trots omfattande fel.
Menar du att det är bra?
Citera
2017-06-06, 13:49
  #4
Medlem
I Göteborg har jag varit på två olika besiktningsstationer:
Bilprovningen Göteborg-Torslanda - Perfekt när jag jobbade ute vid Volvo Torslanda. Tog en fikarast att slänga förbi. Var aldrig någon kö.
Bilprovningen Göteborg-Aröd - Här har jag varit sedan jag flyttade till Majorna. Lite längre köer, men jag brukar ta första tiden på morgonen så jag slipper oftast köerna och kan köra fram och tillbaka till Majorna innan rusningstrafiken börjar.

Jag är väldigt nöjd med båda. De ger mig tips på om det är något jag ska tänka på. Jag har bara relativt nya bilar så det är aldrig några anmärkningar.
Citera
2017-06-06, 14:23
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zepofan
Menar du att det är bra?
"Bra".
Citera
2017-06-06, 14:35
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fille412
Tjena tänkte kolla med alla flashbackare vilka besiktningsstationer ni har haft o göra med som ni tycker funkar bra. Än sålänge har jag inte hittat någon i göteborg som uppfyller de krav jag söker så tips mottages gärna!

Fyll på med era stationer runtom i landet
Och vad har du då för krav?
Citera
2017-06-06, 14:51
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zepofan
Menar du att det är bra?
Det beror väl lite på vad man är ute efter. det är självklart att de ska rapportera om fel med bromsar dylikt som är trafikfarligt är inte det jag är ute efter. Men däremot om man har lite tid nedlagt på bilen och inte är sugen på att få en kille som sätter tvåor för att du har mekat lite.

Citat:
Ursprungligen postat av Diktalben
Och vad har du då för krav?
i princip en vanlig besiktning men där dom inte är så griniga dvs om du har "öppet luftfilter" så du åker på regbesiktning. När jag syftar på en bra besiktning är det att dom kollar allt som är trafikfarligt men kanske inte så noga på vad som är gjort med bilen i sig.
Citera
2017-06-06, 15:08
  #8
Medlem
SvartaBjorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av e7andy
I Göteborg har jag varit på två olika besiktningsstationer:
Bilprovningen Göteborg-Torslanda - Perfekt när jag jobbade ute vid Volvo Torslanda. Tog en fikarast att slänga förbi. Var aldrig någon kö.
Bilprovningen Göteborg-Aröd - Här har jag varit sedan jag flyttade till Majorna. Lite längre köer, men jag brukar ta första tiden på morgonen så jag slipper oftast köerna och kan köra fram och tillbaka till Majorna innan rusningstrafiken börjar.

Jag är väldigt nöjd med båda. De ger mig tips på om det är något jag ska tänka på. Jag har bara relativt nya bilar så det är aldrig några anmärkningar.
Jag har också bra erfarenheter av Göteborg-Aröd.

Slår ner på saker som är rent trafikfarliga, tipsar om saker som bör åtgärdas innan det är dags för nästa besikning.
Citera
2017-06-06, 22:20
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvartaBjorn
Jag har också bra erfarenheter av Göteborg-Aröd.

Slår ner på saker som är rent trafikfarliga, tipsar om saker som bör åtgärdas innan det är dags för nästa besikning.

Har vart där innan men alltid tyckt det varit mest suriga gubbar där. var ett tag sedan jag var där sist dock
Citera
2017-06-06, 22:20
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elysia
En kollega besiktade bilen på Carspect i Stockholm, han fick aldrig någon anmärkning trots omfattande fel.

Vad satt han på för omfattande fel?
Citera
2017-06-07, 11:28
  #11
Medlem
SvartaBjorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fille412
Har vart där innan men alltid tyckt det varit mest suriga gubbar där. var ett tag sedan jag var där sist dock
Var senast där för ett par veckor sedan och fick en tjej som besiknings"man".
Hon var supertrevlig och var som jag uppfattade det även skyddsombud.
Åtminstone då var det mycket lättsam stämning i hallen.

Ska dit idag igen så kanske uppdaterar jag tråden om något förändrats.
(Nej, inte samma bil som sist utan en ny. Den andra gick igenom...)
Citera
2017-06-07, 11:51
  #12
Medlem
JoelSUOMIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fille412
Det beror väl lite på vad man är ute efter. det är självklart att de ska rapportera om fel med bromsar dylikt som är trafikfarligt är inte det jag är ute efter. Men däremot om man har lite tid nedlagt på bilen och inte är sugen på att få en kille som sätter tvåor för att du har mekat lite.


i princip en vanlig besiktning men där dom inte är så griniga dvs om du har "öppet luftfilter" så du åker på regbesiktning. När jag syftar på en bra besiktning är det att dom kollar allt som är trafikfarligt men kanske inte så noga på vad som är gjort med bilen i sig.


Tror du förväxlar "besiktning" med "utställning".

Är bilen - med dagens krav och kriterier - trafikduglig går du igenom. Om du ritat rosa snoppar på bromsskivorna struntar de blankt i.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback