Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2003-07-21, 16:59
  #1
Medlem
mm.. undergången är nära, jag tror det bara är en tidsfråga innan nåt mogo med blöja på huvudet och helskägg får tag i 2.000.000.000 ton biologiska vapen och fuckar upp hela planeten. om inte annat så kommer vi ju inom en snar framtid ha förgiftat jorden så mycket att den blir obebolig.
Citera
2003-07-21, 18:25
  #2
Banned
nuxvomicas avatar
Jordens undergång -den lyfter jag på hatten för -bara jag får vara bland de sista som dör, så att jag vet att alla andra har kolat. :mrgreen:
Citera
2003-07-22, 11:16
  #3
Medlem
jojo, pessimister har ju roligare.
Citera
2003-07-22, 12:18
  #4
Banned
nuxvomicas avatar
"Om man alltid ser allt i svart och väntar sig det värsta, blir man glad då något positivt för en gångs skull inträffar."

Schopenhauer
Citera
2003-07-22, 12:20
  #5
Medlem
Trazans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nuxvomica
"Om man alltid ser allt i svart och väntar sig det värsta, blir man glad då något positivt för en gångs skull inträffar."

Schopenhauer

Tog det så lång tid för dig att googla fram det där citatet?
Citera
2003-07-22, 12:25
  #6
Medlem
Trazans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nuxvomica
Orkar inte ösa ut visdom hela tiden. :roll:
Det är inte svårt att framstå som vis när man klipper citat från nätet.
Citera
2003-07-22, 12:31
  #7
Banned
nuxvomicas avatar
Men, hallå, det där har jag läst i en bok. Schopenhauer är min idol sedan många år. Dessutom har jag studerat filosofi vid Göteborgs universitet. 8)
Citera
2003-07-24, 05:33
  #8
Medlem
Jag hoppas jordens undergång kommer under min livstid och att vi tillhör den sista generationen. Inte alla människor får ju uppleva den dagen och alla ska ju ändå dö någon gång, så då är det väl lika bra ta hela planeten med oss!

Känns som oddsen är ganska bra dessutom. Man behöver inte ens förlita sig på religiösa undergångsprofetior, många forskare anser ju att det är högst 50% chans att mänskligheten överlever detta århundrade.
Citera
2003-07-24, 16:07
  #9
Banned
nuxvomicas avatar
Väl talat, Padme. Du rör mitt hjärta med dina undergångsförhoppningar. ops:
Citera
2003-07-24, 16:11
  #10
Banned
nuxvomicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gurgelbrännare
Varför är det så viktigt att veta att de andra kolat ? Det är ju bara en tidsfråga...
Jag menar alltså kolat för gott. Aldrig mer ngn irriterande "medmänniska" som fjantar omkring och tror att han/hon är störst, bäst och vackrast. Människan är det mest patetiska djuret. En fågelunge som är en vecka gammal är värd mer respekt...
Citera
2003-07-30, 19:30
  #11
Medlem
om jorden går under kommer livet att forsätta i en annan dimension.. lr i en annan tid..
Citera
2003-08-03, 19:28
  #12
Medlem
hbws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Padme
Man behöver inte ens förlita sig på religiösa undergångsprofetior, många forskare anser ju att det är högst 50% chans att mänskligheten överlever detta århundrade.

Vilken enormt stor felmarginal det måste vara på den uppskattningen, men ändå intressant. Källa?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback