Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-06-03, 19:02
  #1
Medlem
Ducadreams avatar
Jag är vänlig mot en kille och han tror att jag gillar honom, men jag har varit tydlig med att jag inte är intresserad av honom på det sättet. Men han fortsätter att hålla på. Vad ska man göra?

Killen ser riktigt bra ut, men min magkänsla säger mig att jag inte borde dejta honom.
Citera
2017-06-03, 19:05
  #2
Medlem
Om du hade varit en någorlunda bra person så hade du slutat prata med honom. Men du gillar väl bekräftelsen?
Citera
2017-06-03, 19:18
  #3
Medlem
Snöjs avatar
På vilket sätt har du varit tydlig? Har du förklarat i klartext? Ni tjejer brukar tro att ni är tydliga när ni snarare är motsatsen.
Citera
2017-06-03, 19:26
  #4
Medlem
Det är väl kanske det som är problemet att du kanske är för vänlig mot honom och det inte riktigt går in? Prova att var lite ovänlig istället, då bör han fatta hur trög han än verkar vara.
Citera
2017-06-03, 19:33
  #5
Medlem
antingen är det som du säger du är för snäll för att på riktigt säga ifrån att nu räcker det. eller /och så är det för att boosta ditt ego och du gillar uppmärksamheten. om han är riktigt jobbigt och du inte vill verka elak så säger du att du dejtar någon /är lebb
Citera
2017-06-03, 22:21
  #6
Medlem
RagingHippies avatar
Så länge du inte är gift så får du finna dig i killars beteende, oavsett vad du tycker om det.

Ett tips kan vara att sluta att gå i utmanande kläder och förföra killar du träffar.
Citera
2017-06-04, 10:16
  #7
Medlem
Indos avatar
Om han vägrar ge sig och acceptera att du inte vill va mer än vän med honom så bör du tänka över din kontakt med honom.. Det där är inte normalt 😊

Lita på din magkänsla hörru 👊🔥
Citera
2017-06-04, 15:23
  #8
Medlem
Ducadreams avatar
Jag tycker att jag har varit tillräckligt tydlig med att jag inte är intresserad av honom. Och vi befinner oss i samma krets så jag kan inte bli av med honom så lätt.
Citera
2017-06-05, 01:02
  #9
Medlem
zajjahs avatar
Böla och säg att du är hiv smittad.
Citera
2017-06-05, 01:21
  #10
Medlem
Fiskmuskatts avatar
Haha been there! Även om man säger flera gånger " jag är inte intresserad av dig på det sättet men vi kan vara vänner men inget mer än så" ändå får man "när vi ses vill jag ha en puss" grejer. Vem har sagt att vi ens ska ses? Och nej. I det läget förklarar man att man inte vill prata mer med människan för att det uppenbarligen är stopp i huvudet på fanskapet.
Citera
2017-06-05, 06:35
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ducadream
Jag tycker att jag har varit tillräckligt tydlig med att jag inte är intresserad av honom. Och vi befinner oss i samma krets så jag kan inte bli av med honom så lätt.

Du kan inte göra mer än att säga att du inte är intresserad och det har du gjort. I och med att ni är i samma kompis-krets så behöver du vara schysst i kommunikationen - och det har du varit.

Alltså, om han är kär i dig så kan du inte förbjuda honom att vara det... Det styr du inte över. Budskapet kommer väl att sjunka in om du är konsekvent hela vägen och aldrig viker. Och så småningom svalnar känslorna för dig, då kanske ni blir kompisar på riktigt, vem vet? Tills dess kan du ju se till att bara umgås i grupp.
Citera
2017-06-05, 10:27
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RagingHippie
Så länge du inte är gift så får du finna dig i killars beteende, oavsett vad du tycker om det.

Ett tips kan vara att sluta att gå i utmanande kläder och förföra killar du träffar.





*suck*...
vi gör vad fan vi vill.. även sparkar dig på pungen om du ens har nån..
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback