2018-09-14, 14:40
Medlem
SaboMuggades avatar
I avsnitt 55 pratade Gustav om hans agg för att delta i parlamentariska skådespelet
Jag förstår hans aversion mot den demokratiska teatern men jag tycker han missar något.

Jag vill påpeka att "demokratiska skådespelet" är ett axiom, där den för tillfället sk oppositionen alltid är väldigt modest och genomfalsk (SD inte fullt så anspråkslös dock)

Men alla känner vi en tomten som vid valet 2014 proklamerade att vi stod inför ödesvalet och 2018 var det samma visa igen, fast nu är Sverige kört då AFS fick 0.30 % och SD "ynka" 18.
Samma människor som förstår att Rom inte byggdes på en dag verkar tro att landets demografi är idrottens svar på "100 meter häck" när det egentligen handlar om ett maratonlopp.
(Hade SD fått 35 % och AFS 4 hade demografin varit EXAAAAAAKT likadan som innan valet)

Tomten kanske är förlorad och risken är att det finns fler tomtenissar där ute som går på hans dystopiska budskap, som han måste basunera ut likt en domedagsprofet på amfetamin i alla sociala medier.
Sådana tongångar är det sista vi behöver så frågan är hur vi kan få dom att skaffa en vinnarskalle ?

Marin Saxlind skrev att "Demonstrationer humaniserar en ideologi genom att sätta ansikten på dess anhängare" och jag håller med till fullo och just därför är det bra att delta på demonstrationer.
Klistermärken på lyktstolparna i ditt bostadsområdet ger hopp och skänker glädje, då du ser att ni är flera nationella i ditt kvarter.
I ditt (du läsares) valdistrikt kanske NMR fick en röst medan AFS fick nio vars följd var att statusen på ditt bostadsområde ökade med 88%.

Att rösta på SD/NMR eller AFS visar andra svenskar att motståndet lever och att inget är kört.
De ser att SD ökar i val efter val medan andra partier går framåt samtidigt som våra alternativmedier läses av fler och fler.
Därför tror jag det är viktigt att rösta i valet INTE för att delta i "demokratin" utan för att ge hopp åt presumtiva defaitister
Senast redigerad av SaboMuggade 2018-09-14 kl. 15:06.
Citera
2018-10-04, 19:56
Medlem
LustigeLukass avatar
Vita Pillret gästas idag av Fróði Midjord, mest känd för podden Me Ne Frego.

https://www.youtube.com/watch?v=PDIc28kVtqY
Citera
2018-10-05, 04:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LustigeLukas
Vita Pillret gästas idag av Fróði Midjord, mest känd för podden Me Ne Frego.

https://www.youtube.com/watch?v=PDIc28kVtqY
Är det fortfarande så att Me Ne Frego har usel produktion?
Citera
2018-10-05, 06:04
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tor.av.oden
Är det fortfarande så att Me Ne Frego har usel produktion?
Ja, den är nedlagd. Så den har ingen produktion alls.
Citera
2018-10-10, 02:27
Medlem
Red-Right-Hands avatar
Är det bara jag eller har det varit extremt låg energi i de senaste tre avsnitten? Fróði Midjord lyfte i alla fall VP#59 suger dock att han och JDG la ner Me Ne Frego som var den absolut bästa nationalistiska podden.
Citera
2018-10-10, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Red-Right-Hand
Är det bara jag eller har det varit extremt låg energi i de senaste tre avsnitten? Fróði Midjord lyfte i alla fall VP#59 suger dock att han och JDG la ner Me Ne Frego som var den absolut bästa nationalistiska podden.
Ja, deras självömkande byråkratavsnitt var nog det första jag stängt av innan jag hunnit lyssna klart.
Citera
2018-11-11, 22:33
Medlem
Denkmittels avatar
Idiotiskt resonemang från Hugin i senaste podden. Han har fällts för HMF och som bevis så har åklagaren framgångsrikt använt skärmdumpar av kommentarer. För att kunna ompröva domen menar rätten att bevisen måste bortförklaras/göras ogiltiga. Detta menar Hugin är omvänd bevisbörda.
Citera
2018-11-17, 19:32
Medlem
Run3s avatar
I avsnitt 65 beklagar sig Dulny över folk som saknar viljan att leva. Folk som sitter hemma och tittar på fotboll. Men vad gör han själv? Gömmer sig i sin lägenhet hela dagarna med sina dataspel. Arbetslös. Kasta sten i glashus?

Ogillar överlag den översittar-attityden. Vem är Dulny att säga att någon annan inte "lever sitt liv" medan han implicerar att han själv gör det? Det beror ju helt på hur man definierar meningen med livet.
Citera
2018-11-17, 19:50
Medlem
SvinFullGreks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Run3
I avsnitt 65 beklagar sig Dulny över folk som saknar viljan att leva. Folk som sitter hemma och tittar på fotboll. Men vad gör han själv? Gömmer sig i sin lägenhet hela dagarna med sina dataspel. Arbetslös. Kasta sten i glashus?

Ogillar överlag den översittar-attityden. Vem är Dulny att säga att någon annan inte "lever sitt liv" medan han implicerar att han själv gör det? Det beror ju helt på hur man definierar meningen med livet.

Jag förstår inte hur du klarar av att konsumera podcasts och annan media som uppenbarligen stör dig något så fruktansvärt mycket. Hur mår du?
Citera
2018-11-17, 21:29
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvinFullGrek
Jag förstår inte hur du klarar av att konsumera podcasts och annan media som uppenbarligen stör dig något så fruktansvärt mycket. Hur mår du?
Faktiskt helt fel. Vita Pillret är en av mina favoritpoddar. Att det finns element som stör mig innebär inte att hela podden är dålig. Så svartvit är jag inte i mitt synsätt, och ingen annan heller hoppas jag.

Och jag mår asbra. Tackar som frågar. Jag är fylld av Jesus.

Gud välsigne dig.
Citera
2018-11-20, 20:43
Medlem
LustigeLukass avatar
Senaste var en riktig uppryckning. Skönt snack om männerbund och Dulnys dom.

https://www.altnorden.se/2018/11/16/vita-pillret-65-krackel-spektakel/
Citera
2018-11-30, 12:38
Medlem
Gustav H har tydligen hoppat av Vita Pillret.

För att ägna sig åt eget projekt sas det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in