2020-04-27, 19:21
Medlem
Monkeyohahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvinFullGrek
Vem är Erik? Minns hur han satt packad med rånarluva i VP-lajv och hetsade mot Ingrid Carlqvists egna husneger, den där bögen.

I övrigt så håller jag med om att Vita Pillret och Dulny måste uppdatera sig.

Jag gillar denna

MOFO - HATLÅTAR - finns på Spreaker

https://www.youtube.com/watch?v=fP1wQx2eKpo

Kanske bättre att köra den som en fristående grej, än som del av VP, om de nu är samma.
Man måste tänka på att det kan bli konstigt med för många budskap i samma podd annars.

Jag tycker Erik har skärpt sig mycket på sistone
Man märker att de vill väl.
Citera
2020-04-27, 20:45
Medlem
motarbetars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Monkeyohah
Jag gillar denna

Kanske bättre att köra den som en fristående grej, än som del av VP, om de nu är samma.
Man måste tänka på att det kan bli konstigt med för många budskap i samma podd annars.

Den låten var faktiskt nästan lite bra! Vem ligger bakom den?
Citera
2020-04-27, 20:52
Medlem
Monkeyohahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motarbetar
Den låten var faktiskt nästan lite bra! Vem ligger bakom den?

Här finns flera låtar:

https://www.spreaker.com/show/hatlatar
Citera
2020-04-27, 20:59
Medlem
motarbetars avatar
Citat:
Här finns flera låtar:

https://www.spreaker.com/show/hatlatar

Där ser man, tackar så mycket! Alltid varit ett fan utav Zyklon Boom då genren inte direkt brukar innehålla samhällskritiska nationella texter.
Citera
2020-05-05, 09:25
Medlem
SvinFullGreks avatar
Citat:
Jag gillar denna

Sådana initiativ gillas. Är det Erik som skapat den musiken?
Citera
2020-05-05, 10:56
Medlem
Monkeyohahs avatar
Citat:

Vet faktiskt inte.
Letade runt på nätet och hittade.
Kanske nån annan som är mer insatt vet och kan svara...
Citera
2020-05-05, 12:22
Medlem
motarbetars avatar
Citat:

Håller med. Musik i allmänhet är något som "vår" sida är extremt dåliga på att producera.
Citera
2020-05-08, 11:12
Medlem
Monkeyohahs avatar
Hörde att Chris varit med i RN. Gillade avsnittet.
Kloka ord av Simon. Att man gör bäst i att stötta det nationella alternativ som man gillar.

Vill be alla om ursäkt som jag skrivit negativt om. Det har varit så att jag mått väldigt dåligt på sistone och inte menar så mycket av det jag skriver. Önskar DFS, NA, NMR och alla ett stort lycka till 😉

Faktiskt så känns det väldigt bra de här nya kulturgrejerna och uttrycken som börjat sprida sig. Det gillar jag. Ska nu jobba med mig själv och köpa lite böcker och läsa på och även börja med träning. Så jag blir mer positiv positiv och mindre svartpillrad.
Citera
2020-05-12, 10:30
Medlem
Monkeyohahs avatar
Dan och Christoffer har mina kontaktuppgifter. Jag skulle gärna vilja att de ringer eller mailar mig så att jag på något sätt kan be om ursäkt och kompensera för mitt negativa beteende här i tråden.

Jag är nationalist och det kommer jag alltid vara. Det är så att jag letar sammanhang och kände inte att DFS var 100% rätt för mig. Men de kan ju vara rätt för andra personer.

I NA finns saker som är intressanta och även saker jag själv inte fastnat för.

Mina kommentarer har både varit gnälliga men också vissa inte heller varit menade ordagrannt utan som kritik för att putta saker i rätt riktning (så som jag tänker, men egentligen så vem är jag att tycka) vad som ska bli bättre i projekten. Lite från sidan. Även om det är välmenat.

Det var nog inte bästa kommunikationsvägen att spy ut det här i tråden. En hel del saker har faktiskt tagits upp och fått en bra ”knorr” även i RN. Det var mycket Simon och Vejdeland sa som jag tror kommer från mina inlägg.

Hur som helst så kommer jag inte skriva mer här nu. För det är lätt att man hamnar i spiralen som lutar nedåt (defaitism spiralen). Så tar man det för en sanning det som är sida upp och sida ner och så blir det att man själv kommer in i det stämningsläget.

Som sagt så vill jag önska alla olika grupperingar och föreningar lycka till framgent

Bästa hälsningar
Nättrollet
Citera
2020-05-13, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av motarbetar
Håller med. Musik i allmänhet är något som "vår" sida är extremt dåliga på att producera.

Nu blir det lite OT, men det där stämmer inte alls. Det är riktigt att nationell musik under 80- och 90-talet hade stora brister, men på senare år har det producerats så pass stora mängder kvalitativ musik att man egentligen inte behöver lyssna på icke-nationella band alls, om man så önskar. Visserligen finns det ännu för få bra band/artister från Sverige och Skandinavien, det kan jag hålla med om.
Citera
2020-05-13, 19:45
Medlem
motarbetars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psoglav
Nu blir det lite OT, men det där stämmer inte alls. Det är riktigt att nationell musik under 80- och 90-talet hade stora brister, men på senare år har det producerats så pass stora mängder kvalitativ musik att man egentligen inte behöver lyssna på icke-nationella band alls, om man så önskar. Visserligen finns det ännu för få bra band/artister från Sverige och Skandinavien, det kan jag hålla med om.

Tror du missförstod mig lite. Jag lyssnar på väldigt mycket nationell musik, även allt nytt som jag lyckas komma över. Och de senaste åren så har det faktiskt kommit ut en hel del som håller riktigt hög kvalité. Det jag syftade på mer var att vi borde promota och underlätta nationella att göra mer musik precis som vänstern lyckats göra i decennier. Problemet är att nationella musiker har svårt att tjäna några stora pengar på det, men man kan hoppas att det i framtiden kan bli ändringen på det i alla fall.
Citera
2020-05-15, 15:20
Medlem
ForbrytarenAnnies avatar
Bögen Christoffer Dulny meddelar i Fredagens VP att han lägger ner sidan Altnorden.se
Mycket bra av bögen, men bara typ så där 1-½ år försent. Hela Nordisk Böghöger skulle ha lagts ner efter valet i mitt tyckte, då fanns ingen anledning eller fortsatt intresse för denna dagisrörelse att fortsätta existera.

Nu saknar bara att bögen meddelar att man också lägger ner VP och Althögern. Hade man lagt ner tidigare så hade man kunnat avsluta på topp. Nu satt man fast på skeppet hela vägen ner till botten istället vilket har skadat bögens anseende att han ej begrep att det var dags att avsluta. Därför tror jag inte intresset kommer vara något särskilt högt nu för bögens nästa projekt.

Kasselstrand förstod det där med att avsluta ett projekt när det fortfarande var populärt men ändå sjung på sin sista sång. Den Kokta Grodan-podden var extremt uppskattad och folk blev nästan arga när han avslutade den. Men det gjorde också att det fanns ett sug för att se vad Kasselstrand skulle göra härnäst.

Det suget är helt borta hos bögen. Jo, visst, bögen suger nog på en hel del andra saker också, men när han äntligen meddelar sin lilla skara dagisbarn-publik att Althögern lägger ner så kommer det bara bli ett "Meh!" över det hela. Någon här och där kommer låtsas vara upprörd och ledsen för att smickra bögen, men i det stora hela så kommer ingen bry sig.

Althögern är död!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in