2019-06-10, 19:32
Medlem
ForbrytarenAnnies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slimshaddy
Trist med konflikter mellan Dulny och Gustav saknar Gustavs tagningar som fan. !

Vad har hänt mellan Christoffer och Gustav? Trodde Gustav hoppade av Vita Pillret för han ville göra sin egen grej helt enkelt, men ligger det en konflikt bakom alltså?
Citera
2019-06-14, 12:07
Medlem
baggebo1s avatar
Jonas De Geer är alltid lyssningsvärd, t.o.m i "Vita Pillret". Nya avsnittet rekommenderas:

https://www.youtube.com/watch?v=3Jp8cLDyuNc
Citera
2019-06-14, 17:13
Medlem
Erik.Blodyxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Jonas De Geer är alltid lyssningsvärd, t.o.m i "Vita Pillret". Nya avsnittet rekommenderas:

De Geer tar inga fångar, går direkt på frågan om den organiserade judenheten. Uppfriskande på min ära!

Generellt tycker jag att Friberg och Dulny tjänar på att ha med en tredje panelmedlem, blir bättre dynamik och intressantare riktning på samtalen. Ibland tycker jag att det blir lite torftigt mellan Friberg och Dulny.
Citera
2019-06-14, 19:29
Medlem
Insyn5s avatar
Citat:

Tappa intresset för ganska så lång tid tillbaka och inte lyssnat sedan dess. Men nu när De Geer är med i senaste VP så blir det nog att lyssna.
Citera
2019-06-15, 19:02
Medlem
Ustyugov3s avatar
Citat:

Håller med. Blev tagga som fan när jag såg att han var med. Radio Framåt-nostalgi.

Intressant att se vad hans kommande projekt blir för något. Hoppas på något långvarigt.

Citat:
Ursprungligen postat av Erik.Blodyx
De Geer tar inga fångar, går direkt på frågan om den organiserade judenheten. Uppfriskande på min ära!

Haha, precis min tanke.
Citera
2019-06-16, 19:11
Medlem
praeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ustyugov3
Håller med. Blev tagga som fan när jag såg att han var med. Radio Framåt-nostalgi.

Intressant att se vad hans kommande projekt blir för något. Hoppas på något långvarigt.

Haha, precis min tanke.
Min med. Har inte lyssnat på De Geer på jättelänge men man blev direkt påmind om hur bra han är. Nästan så att man fick rysningar där direkt
Citera
2019-06-17, 04:45
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ustyugov3
Skandinavisk Frihet har annonserat att de drar igång med veckoliga program snart. Inklusive De Geer:

(FB) Skandinavisk frihet - Patrik Forsén, Björn Herstad, Jonas De Geer
Citera
2019-06-17, 15:13
Medlem
SaboMuggades avatar
Jag kan tänka mig att många tycker att Jonas pratar i nattmössan när han talar om Jerzy Sarnecki som om han vore en del av en internationell vänster.
Därför vill jag referera till en artikel från DN med titeln "Den judiska 68-generationen är en internationell subkultur"

Denna artikel är undertecknad just Jerzy och man kan läsa följande.
"Idag utgör den judiska 68-generationen en internationell subkultur. Man bor i ett tjugotal olika länder, men håller ihop över gränserna med hjälp av gemensamma resor, tidskrifter, digitala nätverk och sommarläger
Dessutom anordnas återträffar i Israel"
Citera
2019-06-18, 10:39
Medlem
Malcolm Kyuene och Markus Allard sa i senaste avsnittet på sin podd att dom inte hade stängt dörren helt till att gästa Vita Pillret. Men det var på villkor att Chris Dulny erkände marxismen, eller nåt.
Citera
2019-06-18, 11:40
Medlem
SaboMuggades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kjome-och-Renvall
Malcolm Kyuene och Markus Allard sa i senaste avsnittet på sin podd att dom inte hade stängt dörren helt till att gästa Vita Pillret. Men det var på villkor att Chris Dulny erkände marxismen, eller nåt.
Som?
Citera
2019-06-27, 11:42
Medlem
Hardstekts avatar
Kommunist som ringde in i de sista avsnittet bör vara med igen.
Citera
2019-07-11, 21:34
Medlem
Lyssnade först nu på inringar-kvällen. Blev smärtsamt påmind om hur mycket jag saknar Gustav i VP. Han tillförde något oersättligt. Eller för all del Jonas De Geer som deltog nyligen.

Chris och Friberg gör sig inte så väl enbart tillammans. För att vara ärlig så är jag så less på Friberg. All heder åt honom och vad han sysslar med på sin kant, men i poddformat är han tröttsam.

Bara jag som blir nostalgisk inför det som var?
När Dan, Jonas och Magnus drev Motgift?
När Chris och Gustav gjorde sitt?
När Ingrid och Conrad gjorde sin grej?

Svensk alternativpoddande är inte vad det en gång var.
Nog trodde man då att det bara skulle utvecklas och bli bättre. Inte tvärtom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in