• 2
  • 3
2017-06-12, 08:18
Medlem
ormbitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ricin
Lämnade in bilen på verkstaden, och dom har nu bytt filter. Dom har dock inte tagit bort felkoderna, säkert lätt hänt att glömma men märkte nu när jag åkte hem att bilen inte vill gå snabbare än 120 km/h, och undrar om detta kan bero på felkoderna?
Bilen säger att motorservice bör göras snart och att sotfiltret är fullt, vilket man nu har bytt och att "avgas-symbolen" fortfarande lyser. Blir galen på detta!

Skulle inte förvåna mig om det är en defekt temperaturgivare framför partikelfiltret, hade en sån där Volvo i verkstaden som inte ville varva så mycket mer än 2000 rpm och när man kollade aktuell temperaturangivelse i datorn så visade temperaturgivaren hela 1100 grader trots att motorn var kall.

Åk tillbaka till verkstaden och ställ lite krav...
Citera
2017-06-12, 13:43
Medlem
Ulrik.Agrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ricin
Lämnade in bilen på verkstaden, och dom har nu bytt filter. Dom har dock inte tagit bort felkoderna, säkert lätt hänt att glömma men märkte nu när jag åkte hem att bilen inte vill gå snabbare än 120 km/h, och undrar om detta kan bero på felkoderna?
Bilen säger att motorservice bör göras snart och att sotfiltret är fullt, vilket man nu har bytt och att "avgas-symbolen" fortfarande lyser. Blir galen på detta!
Är det aukt. Volvo-verkstad eller Ali Baba?
Man måste nollställa räkneverk och fylla eolys, inte alla som vet det.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in