2017-12-22, 08:04
Medlem
IbrahimZlatanovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bullgary
Vilka nollor. De har ju ingenstans att ta vägen om de någonsin kommer ut. Folk står ju på kö för att släcka dem
Dom är på fri fot!
Finns inga bevis mot dom, dom säger endast "inga kommentarer" på alla frågor, inklusive vad dom heter och var dom bor, och då blir det svårt att få något som går att hålla dom på om man inte har någon teknisk bevisning.
Citera
2017-12-22, 08:51
Medlem
Såg på TV att åklagaren sa att dessa misstänkta inte vill berätta vad de heter och var de bor. Dags att ändra lagen så att folk kan interneras tills de samarbetar, Svensk lagstiftning , politikerna, Morgan mfl är minst 20 år efter sin tid.
Citera
2017-12-22, 09:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strommingen
Såg på TV att åklagaren sa att dessa misstänkta inte vill berätta vad de heter och var de bor. Dags att ändra lagen så att folk kan interneras tills de samarbetar, Svensk lagstiftning , politikerna, Morgan mfl är minst 20 år efter sin tid.
Att vittnen skräms till tystnad motverkas knappast av att de själva blir skyldiga till brott om de inte pratar. Det vi behöver är hårdare straff när de misstänkta eller åtalade själva tar lagen i egna händer och börjar påverka vittnen.
Citera
2017-12-22, 09:51
Medlem
Soterns avatar
Samtidigt gör de ju lite nytta. De sanerar bland de kriminella svinen även om de tillhör kategorin själva. Släpp ut dem och låt dem hålla på tills bara de själva är kvar.
Det verkar som det är enda lösningen för "utsatta områdena". Dialogpoliserna har märkligt nog inte lyckats med sina saft och bullar.
Citera
2017-12-22, 09:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dinmamma001
Precis och det finns en länk mellan Ivan och Fifty sedan finns det än länk mellan José och Ivan... mordet på Ivan och mordförsöket på Fifty sker timmar efter varandra....... mordet i Järfälla har de fångats på kamera.... Uppsala mordet och att dödspatrullen eventuellt varit aktiva i Malmö förra året..
I malmö har dem inte varit. Har en kriminell bror som kan bekräfta .
Citera
2017-12-22, 10:02
Medlem
FreeOJs avatar
En av killarna, Maakan, sitter häktad för grovt vapenbrott.
Citera
2017-12-22, 10:03
Medlem
Orsas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bullgary
Så man kan göra en beställning? Tror jag skall lägga en sådan och slå 2 flugor i en. Eller rättare sagt 4-5 flugor på en gång

Hur kontaktar man dem vet du det? PM tack!
Smart tänkt Bör kunna leda till en Mexican Standoff.
Citera
2017-12-22, 15:31
Medlem
beyonds avatar
En fullgod Flashbacktråd innehåller alltid information som man inte hittar någon annanstans. Min önskan om faktatillskott till tråden är: hur mycket kostar det att beställa en släckning av en samhällsmedborgare enligt ortens prislista?

Jag fattar naturligtvis att en politiker eller liknande blir dyrare p.g.a. diverse skyddsmekanismer, men en vanlig bruscha som driver runt vind för våg. Vad kostar det att plocka batterierna ur en sådan?
Citera
2017-12-22, 16:23
Medlem
CliviaMiniatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beyond
En fullgod Flashbacktråd innehåller alltid information som man inte hittar någon annanstans. Min önskan om faktatillskott till tråden är: hur mycket kostar det att beställa en släckning av en samhällsmedborgare enligt ortens prislista?

Jag fattar naturligtvis att en politiker eller liknande blir dyrare p.g.a. diverse skyddsmekanismer, men en vanlig bruscha som driver runt vind för våg. Vad kostar det att plocka batterierna ur en sådan?
Du skojar väl? De här DP eller de 4 gäng låter mera som rövarna i Kamomillastad. Jag sitter här och försöker förstå hur några somaliska snorungar som vuxit upp på Järva kan agera dödspatrull i åratal utan att åka fast. Dessutom skall de ha avlivat 10 personer eller däromkring. Ha i åtanke att sådana ungdomar brukar skvallra på varandra om de ser kompisen sno en klubba i Ahmeds livs.
De här killarna måste i så fall ha muterat.
Ärligt talat så får jag inte ihop det.
Dessutom är de så bra på sitt jobb att de tar en halv miljon för att mula någon med en Kalasjnikov? Pissar på folk också. Hjälp. Jag tror jag drömmer.
Citera
2017-12-22, 16:52
Medlem
beyonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CliviaMiniata
Du skojar väl? De här DP eller de 4 gäng låter mera som rövarna i Kamomillastad. Jag sitter här och försöker förstå hur några somaliska snorungar som vuxit upp på Järva kan agera dödspatrull i åratal utan att åka fast. Dessutom skall de ha avlivat 10 personer eller däromkring. Ha i åtanke att sådana ungdomar brukar skvallra på varandra om de ser kompisen sno en klubba i Ahmeds livs.
De här killarna måste i så fall ha muterat.
Ärligt talat så får jag inte ihop det.
Dessutom är de så bra på sitt jobb att de tar en halv miljon för att mula någon med en Kalasjnikov? Pissar på folk också. Hjälp. Jag tror jag drömmer.
En halv miljon alltså? Tack för svaret.
Citera
2017-12-22, 17:02
Medlem
Zebogevos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asgamarna
Varför kan ej syltrygg bög polisen göra något åt dessa djur? Vad är problemet denna gång? Låter dom dessa djur vinna igen?

Problemet är enkelt: Polisen har inte tillräcklig bevisning för att få dom fällda för brott.
Citera
2017-12-22, 17:26
Medlem
MADs avatar
Det lär väl bara vara en tidsfråga innan någon/några likviderar dem.
Har svårt att tro att de låts härja nån längre tid till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in