2017-05-26, 19:34
Medlem
Vad kan Flashbackare gräva fram om detta?
Vilka är medlemmarna i dödspatrullen?
Utför de "uppdrag" på beställning från andra eller agerar de i egen sak?

http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/...rmare-tio-mord
Senast redigerad av Snixsnax 2017-05-26 kl. 20:06.
Citera
2017-05-26, 19:45
Medlem
JaBaDaBaDoos avatar
Din länk fungerade inte.Men du undrade ju vilka som är med i den s.k Dödspatrullen.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/...rmare-tio-mord

Citat:
Fyra unga män i skyddsväst misstänks ligga bakom mordet på en 18-åring i Järfälla.
De fyra anses utgöra en ”dödspatrull” med närmare tio liv på sina samveten, enligt polisens misstankar.
Nu uppges centralgestalterna i gängkriget ha grupperat sig på hotell i Stockholmsområdet.

Det är väl denna tråd det handlar om.Det finns väl säkert mycket info där.

(FB) Stockholm: Misstänkt mord i Järfälla 2017-05-21 - Person skjuten i skog
Senast redigerad av JaBaDaBaDoo 2017-05-26 kl. 19:49.
Citera
2017-05-26, 20:25
Medlem
Rebelxs avatar
Så jävla proffsigt av polisen att gå ut med detta till massmedia också, när de inte ens lyckats gripa personerna ännu. Brukar man inte vilja ha överraskningsmomentet på sin sida.
Vi vet vilka det är. Vi tror de gömmer sig på hotell i Stockholm. Vi ska snart åka och leta efter de.
Citera
2017-05-26, 20:54
Medlem
Dubbelmordet på Café Mynta skall de också vara skyldiga till.

Någon som vet mer vilka 10 liv de skall ha på sitt samvete?
Förutom de som står i artikeln.
Citera
2017-05-26, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jongari
Dubbelmordet på Café Mynta skall de också vara skyldiga till.

Någon som vet mer vilka 10 liv de skall ha på sitt samvete?
Förutom de som står i artikeln.

Det vore intressant med en sammanställning av de här juvelernas korståg så man inte behöver gå in i flera trådar för att få en samlad bild av "verksamheten".

Länkar till andra trådar funkar i alla lägen.
Citera
2017-05-26, 21:26
Medlem
Jobbar de för någon enskild eller är det pengar som styr helt och hållet?
Citera
2017-05-26, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rebelx
Vi vet vilka det är. Vi tror de gömmer sig på hotell i Stockholm. Vi ska snart åka och leta efter de.

Men hur ser dessa beväpnade mördare ut?

- Ja de har ju både hud och kläder och keps på sig.

Hud och??? Men de har keps på sig?

- Det är en möjlighet, kanske har de kläder och hud, vi kan inte säga något om det. Men de bor på hotell i Stockholm, är beväpnade och farliga. Kanske har de, eller har haft, keps, det är svårt att säga. Mer än så kan vi inte gå ut med just nu.

Så personer med keps ska allmänheten undvika?

-Ja det det stämmer.

Ni kan inte gå ut med mer information?

-Nää, vi tror vi tror vi vet var dom är och vi vill into oroa någon.
Citera
2017-05-26, 22:03
Medlem
Kennethkvartings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rebelx
Så jävla proffsigt av polisen att gå ut med detta till massmedia också, när de inte ens lyckats gripa personerna ännu. Brukar man inte vilja ha överraskningsmomentet på sin sida.

Åk inte och leta för tidigt bara, jag har en känsla av att samhället som helhet faktiskt tjänar på dessa killars verksamhet.
Citera
2017-05-26, 22:08
Medlem
Undrar vilken hotell? Tror inte på Grand hotel i centrala Stockholm, utan jag tror på hotellen som ligger bredvid MC och Cirkle K stationen vid Husby., Good morning Kista heter hotellet! Eller så är det Scandic hotellet i Kista!
Citera
2017-05-26, 22:34
Medlem
MADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KommissarieAbbe
Undrar vilken hotell? Tror inte på Grand hotel i centrala Stockholm, utan jag tror på hotellen som ligger bredvid MC och Cirkle K stationen vid Husby., Good morning Kista heter hotellet! Eller så är det Scandic hotellet i Kista!

Ja det lär vara nåt kyffe som ingen bryr sig om. Både Sheraton och Grand lär ha gått i taket om de vistats där utan att polisen informerat dem. Med tanke på deras övriga gäster.
Citera
2017-05-26, 22:35
Medlem
I div Rinkebytrådar så nämns väl en grupp som blivit utkastade ur just Rinkeby. Har tagit förgivet att det är dem det handlar om. De spekulerades väl i om denna grupp låg bakom Hallonbergenmorden och där är visst någon galning gripen. Vet inte om det är så och Vet inte namnen då det var längesedan jag bodde i Västerort. Men denna sk dödspatrull lär väl många boende i Rinkeby känna till? Polisen är av vad jag förstår helt på det klara med vilka dessa är och har vetat rätt länge.
Citera
2017-05-26, 22:45
Medlem
OvissFramtids avatar
Luktar smörja, allt för att lura svenne att det bara är en enda aktör som härjar och skjuter, ett sätt att lugna människor; "det är bara några fåtal extrema som dödar"...Men jag kan slå vad om att det varit olika skyttar som dödat de senaste dödsskjutningarna i Sthlm. Jag säger dock inte emot att de har några kopplingar till varandra, men att det är en och samma "patrull" köper jag inte för 5 öre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in