2017-05-27, 01:14
Medlem
(FB) Brabantmorden: 28 mord i Belgien/Holland 1982-1985
Citera
2017-05-27, 05:31
Medlem
BoISarens avatar
Rubrik justerad

//Mod
Citera
2017-05-27, 08:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oshin.cantwell
(FB) Brabantmorden: 28 mord i Belgien/Holland 1982-1985

Vad är kopplingen?
Citera
2017-05-27, 09:08
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OvissFramtid
Luktar smörja, allt för att lura svenne att det bara är en enda aktör som härjar och skjuter, ett sätt att lugna människor; "det är bara några fåtal extrema som dödar"...Men jag kan slå vad om att det varit olika skyttar som dödat de senaste dödsskjutningarna i Sthlm. Jag säger dock inte emot att de har några kopplingar till varandra, men att det är en och samma "patrull" köper jag inte för 5 öre.
Helt rätt, att en grupp los fyra torpedos lejs för mord hit och dit finns inte. Som du säger, allt för att lura svenne så att det inte kommer fram att det är hundratals blattar och negrer som ligger bakom.
Citera
2017-05-27, 09:14
Medlem
Två händelser som kopplas till patrullen

Rinkeby 20161202 https://www.flashback.org/t2787975
Järfälla 20170521 https://www.flashback.org/t2841584

Finns det ett samband mellan händelserna?
Vilka är de övriga morden?
Senast redigerad av Snixsnax 2017-05-27 kl. 09:18.
Citera
2017-05-27, 11:07
Medlem
Orsas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jongari
Dubbelmordet på Café Mynta skall de också vara skyldiga till.

Någon som vet mer vilka 10 liv de skall ha på sitt samvete?
Förutom de som står i artikeln.
Vid polisinsatsen på Olofsgatan (nära Hötorget) i februari greps fyra personer, tre misstänkta för dubbelmordet anhölls och den fjärde personen togs in för förhör. Åklagaren hade inte tillräckliga bevis för häktning och de släpptes. Gripandet skedde efter en tids spaningsinsats och det är väl rimligt att samma personer ingår i "dödspatrullen", dvs, polisen har koll men inte tillräckliga bevis eller vittnen. Man får anta att det inte är hälsosamt att vittna.
Citera
2017-05-27, 11:20
Medlem
MADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orsa
Vid polisinsatsen på Olofsgatan (nära Hötorget) i februari greps fyra personer, tre misstänkta för dubbelmordet anhölls och den fjärde personen togs in för förhör. Åklagaren hade inte tillräckliga bevis för häktning och de släpptes. Gripandet skedde efter en tids spaningsinsats och det är väl rimligt att samma personer ingår i "dödspatrullen", dvs, polisen har koll men inte tillräckliga bevis eller vittnen. Man får anta att det inte är hälsosamt att vittna.

Låt insatsstyrkan storma stället och med lite tur så försöker de försvara sig och problemet löser sig automatiskt.
Citera
2017-05-27, 11:33
Medlem
Långsökt kanske, men kan någon av dessa händelser ha koppling till patrullen?

Alby 20170307 https://www.flashback.org/t2819091
Vårby 20170128 https://www.flashback.org/t2806636
Citera
2017-05-27, 11:34
Medlem
tokidokis avatar
Dödspatrull ger associationer till Latinamerika där utvalda delar av rättsväsende och militär rensade gatorna från kriminella gatubarn. Det här är säkert bara vanliga torpeder anknutna till blattegäng.
Aftonbladet försöker prångla ut fejknyheter som vanligt för att skydda de verkliga brottslingarna.
Senast redigerad av tokidoki 2017-05-27 kl. 11:36.
Citera
2017-05-27, 12:15
Medlem
Pungsnoppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NickSonny
Jag tycker att det är synd att inte snuten skapar en "dödspatrull" som får bort dessa slödder från svenska gator.

Nja inte riktigt.
I Sverige har polis och politiker, pkister patruller för korv med bröd bjudningar, plastarmbandsutdelningar med diverse slogans som "våldta inte mig"

Dialogpatruller.

Sjukt land, mycket sjukt.

Landet i sig behöver terapi och kbt behandling samt stark medicinering mot mentala handikappet som går som epidemi bland beslutshavare.
Citera
2017-05-27, 13:23
Medlem
0.999...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OvissFramtid
Luktar smörja, allt för att lura svenne att det bara är en enda aktör som härjar och skjuter, ett sätt att lugna människor; "det är bara några fåtal extrema som dödar"...Men jag kan slå vad om att det varit olika skyttar som dödat de senaste dödsskjutningarna i Sthlm. Jag säger dock inte emot att de har några kopplingar till varandra, men att det är en och samma "patrull" köper jag inte för 5 öre.

Det låter lite som dom har fått tag i någon källa med en rik fantasi. Det stämmer säkert i stort men det låter lite märkligt bara. Sen är väl "polisiärt uppklarat" detsamma som att undkommer utan någon påföljd. Vem bryr sig om någon vet något utan kan visa resultat?
Citera
2017-05-27, 16:00
Medlem
Tror helt klart att vi kan ha en dödspatrull att göra med även fast det låter otroligt för att vara i Sverige men samtidigt inte; i USA har gängen många olika "inriktningar" inom vissa gäng och där har man dödspatruller även fast påföljden av att gripas bidrar till 20 gånger större konsekvenser än i Sverige. Tror helt klart att ett gäng människor kan tänka sig ingå i en romantiserad dödspatrull med påföljd 15 år fängelse beroende på ålder och bevisning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in