Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-05-26, 10:38
  #1
Medlem
Holdingbreaths avatar
Citat:
Jag skäms. Med mitt svenska pass kan jag i princip åka var som helst i världen och stanna så länge jag vill. Jag behöver inte bry mig om att sätta mig in i vilka regler som gäller eller ta reda på hur jag fyller i rätt blanketter
– Gustav Wirtén

Där finns en ung svensk journalist som är fylld av skulds känslor på grund av etnicitet. Han heter Gustav Wirtén.

Sverige borde inte utvisa flyktingar från Afghanistan som inte går till skolan som de skulle enligt lag. En liberal lag försöker belöna produktivt beteende. Men lärare gillar inte ansvaret som de får. De vill ha en amnesti för alla asylsökande från Afghanistan.

Gustav Wirtén rapporterar lärares motstånd på ett helt subjektivt sätt.

Radio Sverige är full av likasinnade människor.

http://lundagard.se/2015/04/26/det-a...n-har-varlden/

http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=6703189

Kanske är han släkt till Per Wirtén (Expressen)
Citera
2017-05-26, 10:44
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Holdingbreath
– Gustav Wirtén

Där finns en ung svensk journalist som är fylld av skulds känslor på grund av etnicitet. Han heter Gustav Wirtén.

Sverige borde inte utvisa flyktingar från Afghanistan som inte går till skolan som de skulle enligt lag. En liberal lag försöker belöna produktivt beteende. Men lärare gillar inte ansvaret som de får. De vill ha en amnesti för alla asylsökande från Afghanistan.

Gustav Wirtén rapporterar lärares motstånd på ett helt subjektivt sätt.

Radio Sverige är full av likasinnade människor.

http://lundagard.se/2015/04/26/det-a...n-har-varlden/

http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=6703189

Kanske är han släkt till Per Wirtén (Expressen)

Tycker Gustav Wirtén borde ta in ett par så kallade flyktingar i sitt hem. Sedan hoppas jag att Trump drar in det visa system som finns så att det finns en kostnad för att importera kroknäsade analfabeter som inte gör annat än bidragsfifflar och spränger oskyldiga i luften. Jag har fortfarande inte begripit varför vui behöver horder av krimininella muslimska vildar som kukar ur när de måste gå ifrån sina sharianormer. De kan ju åka till Saudiarabien eller stanna i Turkiet och leva där enligt sharianormer.
Citera
2017-05-26, 16:57
  #3
Medlem
Sonnenwendes avatar
För personer likt GW så är alltid resurserna alltid oändliga. Hur pengar skapas är ointressant.
Några val behöver GW aldrig göra, i vart fall aldrig några som betyder något. Att ställa grupper mot varandra är fult i GW's värld.
Citera
2017-05-26, 17:07
  #4
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
För personer likt GW så är alltid resurserna alltid oändliga. Hur pengar skapas är ointressant.
Några val behöver GW aldrig göra, i vart fall aldrig några som betyder något. Att ställa grupper mot varandra är fult i GW's värld.

I min värld står GW för en helt annan person än här i tråden.
Däremot kan jag hålla med om en hel del i länken, fast från ett annat perspektiv:
– I normala fall sätter vi betyg på eleverna, det värsta som kan hända är att eleven blir underkänd. Här kan följderna bli något helt annat, eleven kanske hamnar i farliga situationer eller rentav dör, säger Fredrik Andersson, som är lärare på gymnasieskolan Vipan i Lund och distriktsordförande på Lärarnas Riksförbund.

Mitt perspektiv är alltså att invandrarverket (som bytte namn till det mer harmlösa Migrationsverket) har lämpat över en del av "dirty jobs" på lärarna. Obekväma beslut, som hamnar på lärarnas bord. Obekväma beslut, som givetvis SIV/migrationsverket ska ta själva. Okej att det gäller beslutsunderlag, men det är skit att dumpa detta på lärarna. Lärarna har det svårt nog i den "svenska skolan" redan, och ökad arbetsbelastning och stress behöver de absolut inte. Snarare tvärt om!

Men i praktiken håller jag med att de som "inte sköter sig" ska åka tillbaka!
(Lärare är ingen gränspolis!)
Citera
2017-05-26, 17:11
  #5
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
I min värld står GW för en helt annan person än här i tråden.
Däremot kan jag hålla med om en hel del i länken, fast från ett annat perspektiv:
– I normala fall sätter vi betyg på eleverna, det värsta som kan hända är att eleven blir underkänd. Här kan följderna bli något helt annat, eleven kanske hamnar i farliga situationer eller rentav dör, säger Fredrik Andersson, som är lärare på gymnasieskolan Vipan i Lund och distriktsordförande på Lärarnas Riksförbund.

Mitt perspektiv är alltså att invandrarverket (som bytte namn till det mer harmlösa Migrationsverket) har lämpat över en del av "dirty jobs" på lärarna. Obekväma beslut, som hamnar på lärarnas bord. Obekväma beslut, som givetvis SIV/migrationsverket ska ta själva. Okej att det gäller beslutsunderlag, men det är skit att dumpa detta på lärarna. Lärarna har det svårt nog i den "svenska skolan" redan, och ökad arbetsbelastning och stress behöver de absolut inte. Snarare tvärt om!

Men i praktiken håller jag med att de som "inte sköter sig" ska åka tillbaka!
(Lärare är ingen gränspolis!)
Nog för att det finns våld och krig i A-stan, men att valfri hazar hamnar i livsfara bara för att de utvisas till Kabul är nonsens.
Överdrifter och lögner präglar GW's värld.
Citera
2017-05-26, 17:23
  #6
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Nog för att det finns våld och krig i A-stan, men att valfri hazar hamnar i livsfara bara för att de utvisas till Kabul är nonsens.
Överdrifter och lögner präglar GW's värld.

Jodå, jag håller med. Det jag hade synpunkter på var att lärarna som redan har enorm arbetsbörda med stökiga klasser också "ska ta beslut" på gällande utvisning etc. Vilket det i praktiken blir. Den "riktige" GW skulle sagt "en knepig situation för lärarna"..
Sedan finns det bara "en" GW i min värld, och han är allmänt känd. (Inte spolingen som är reporter i den citerade länken i tråden)
Citera
2017-05-26, 17:53
  #7
Medlem
Citat:
Jag skäms. Med mitt svenska pass kan jag i princip åka var som helst i världen och stanna så länge jag vill. Jag behöver inte bry mig om att sätta mig in i vilka regler som gäller eller ta reda på hur jag fyller i rätt blanketter
Det kan komma en dag, fortare än lille Gustav anar, när han inte behöver skämmas över sitt svenska pass längre. Importerar man tusentals jihadister, extremister, kriminellt slödder m.fl , ger de medborgarskap och utrustar dem med svenska pass devalverar man givetvis värdet av den handlingen.
Det finns redan en (fullt befogad) uppmärksamhet på detta på diverse håll i världen. Dock ännu inte formaliserad men de facto...
Citera
2017-05-26, 18:08
  #8
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Gustav Wirtén är reporter på Lundagård sedan januari 2015.

Citat:
Han har tidigare arbetat på Sveriges Radio P4 Örebro och P4 Blekinge. Han har utbildat sig på Skurups folkhögskola och även läst arabiska och mellanösternstudier på Lunds universitet samt på University of Jordan i Amman, Jordanien.

Tvättäkta vänsternisse.
Citera
2017-05-27, 16:44
  #9
Medlem
Holdingbreaths avatar
http://imgur.com/a/gzH9R

Han är mycket engagerade i flykting frågor.

Facebook likes:

– Vi som inte vill festa med "vi som inte vill festa med invandrare"
– Asylgruppen i Malmö
Non-Governmental Organization (NGO)
– Refugees Welcome Sverige
– Asylstafetten 2013 - från Malmö till Stockholm för en human flyktingpolitik
Citera
2017-05-27, 16:52
  #10
Medlem
Kebabfysikers avatar
Skaffa medborgarskap i Afghanistan då om det inte passar i Sverige.
Citera
2017-05-27, 17:00
  #11
Medlem
Enydrions avatar
Han behöver snart inte skämmas längre, när vi gett tillräckligt många från mena medborgarskap, så kommer han inte att kunna resa fritt längre, då andra länder kommer ha samma regler mot Sverige som valfritt terroristland.
Citera
2017-05-27, 17:25
  #12
Medlem
Jag vill inte klicka på länken. Förklarar lille Gustav varför han skäms?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback