Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2017-05-27, 17:46
Medlem
Holdingbreaths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasseochtage
Jag vill inte klicka på länken. Förklarar lille Gustav varför han skäms?

När han pluggade arabiska i Jordan upplevde han att landets migrationsverket var sträng mot flyktingar men släpp mot honom. Det var orättvist.

Man kan undrar om han är nog objektiv som reporter.
Citera
2017-05-27, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Holdingbreath
När han pluggade arabiska i Jordan upplevde han att landets migrationsverket var sträng mot flyktingar men släpp mot honom. Det var orättvist.

Man kan undrar om han är nog objektiv som reporter.

Det handlar förmodligen mer om bristande allmänbildning än om subjektivitet. Den här planeten styrs av pengar. Om länder lät ogynnsamma människor komma in som tsunamivågor så skulle den globala ekonomin kollapsa, och vi skulle snart bli flyktingar allihop.
Citera
2017-05-28, 02:53
Medlem
kraftfoders avatar
Jag har funderat ett tag nu, och kommit fram till följande:
Det kanske ändå inte är så dumt för studieron i den svenska skolan, om lärarna får makten att "utvisa"? Om vi förutsätter att det är elever som har rötter i utlandet som stör i skolan, och lärarna kan underkänna dessa och indirekt skicka tillbaka problemen till hemländerna? -Jag är lite kluven här. Egentligen är detta ett kraftfullare "vapen" lärarna får än den gamla skolagan..

För att återknyta till tråden, så undrar jag varför svenska pass skulle bli värdelösa genom GW:s artikel? (Inte den riktige GW då, utan spolingens alltså.)

När man läser i tråden om vad som kommit fram om "GW", så är det solklart att han har en agenda som absolut inte rimmar med public-service opartiskhet. Men å andra sidan så är "opartiskheten" bara bluff. Precis som "GW"..
(Kallar han sig förresten för "GW", eller är det bara här i tråden han kallas så?)
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in