Flashback bygger pepparkakshus!
2017-05-25, 23:16
Medlem
ninjatorrents avatar
Hej har fastnat lite för en Nissan nv200 att ha i jobbet.

Hittar dock ingen vidare info om dem, har den kamrem eller kedja ?

Är det bra bilar, hyfsad kvalitet ?

Både skatten förbrukningen och det stora lastutrymmet lockade mig och vad jag tycker bra pris. har kollat på årsmodell 10-12 runt 10k mil.

Vad tycker panelen något att satsa på ? Eller bör jag köpa en caddy som alla andra hantverkare?
Citera
2017-05-26, 00:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ninjatorrent
Hej har fastnat lite för en Nissan nv200 att ha i jobbet.

Hittar dock ingen vidare info om dem, har den kamrem eller kedja ?

Är det bra bilar, hyfsad kvalitet ?

Både skatten förbrukningen och det stora lastutrymmet lockade mig och vad jag tycker bra pris. har kollat på årsmodell 10-12 runt 10k mil.

Vad tycker panelen något att satsa på ? Eller bör jag köpa en caddy som alla andra hantverkare?

Har åkt med lite i faderns nv200. Verkar vara en felfri och praktisk bil.
Dricker lite som du säger.. Helt klart. Stort utrymme och faderns har två sidodörrar vilket jag tycker är en riktigt bra egenskap.
Har för mig att det är kamrem.
Om man ska åka lite längre kan den bli lite lätt burkig. Och man sitter väl inte som en gud för den delen heller men man håller ju sig vaken på väg till något jobb. Lite oväntat fjädring också, påminner om känslan från coilovers.

Så rent generellt tycker jag att det är ett bra köp och jag hade själv lätt kunnat köpa en sådan om jag drev en egen firma.
Citera
2017-05-26, 06:15
Medlem
Kennethkvartings avatar
Jag har skrivit följande i en annan tråd också:

Det enda jag har hört som är dåligt på dem är att de bara går att få med framhjulsdrift och att de har mycket dåligt axeltryck fram, så de går dåligt i vinterväglag.

Iofs är det nog samma visa med alla liknande bilar, Renault kangoo, Peugeot expert etc.

Jag har för mig att New Yorks taxibolag har gått över till NV200, så de är nog driftsäkra som tusan.
Citera
2017-05-26, 09:18
Medlem
ninjatorrents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Velocity007
Har åkt med lite i faderns nv200. Verkar vara en felfri och praktisk bil.
Dricker lite som du säger.. Helt klart. Stort utrymme och faderns har två sidodörrar vilket jag tycker är en riktigt bra egenskap.
Har för mig att det är kamrem.
Om man ska åka lite längre kan den bli lite lätt burkig. Och man sitter väl inte som en gud för den delen heller men man håller ju sig vaken på väg till något jobb. Lite oväntat fjädring också, påminner om känslan från coilovers.

Så rent generellt tycker jag att det är ett bra köp och jag hade själv lätt kunnat köpa en sådan om jag drev en egen firma.

Okej, det kanske är lite hårdare fjädring för att den ska klara köra tunga saker ?

Rent spontant känns det som en väldigt vettig bil för sitt ändamål. Sen har jag ju villa så att slippa låna släp varannan vecka blir ju inte helt fel det heller.

Har aldrig ägt en bil med 4wd så det bör inte vara något problem i mitt fall och 95% av sträckorna jag kör är å motorväg. Får helt enkelt se till att köpa bra dubbdäck.

Får slå en signal till Nissan sen för och se intervallen på kamremmen för jag hittar ingen info på nätet konstigt nog !
Citera
2017-05-26, 09:35
Medlem
Alla Nissans jobbebilar är Renault.
Precis som Mercedes minsta.

Eftersom det är en Renault så är jag ganska säker på att den har kamrem.
Citera
2017-05-29, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svartellervitt
Alla Nissans jobbebilar är Renault.
Precis som Mercedes minsta.

Eftersom det är en Renault så är jag ganska säker på att den har kamrem.

NV200 är inte en Renault, men dieselmotorn kommer från Renault, och det medför att remmen är knölig att byta, och troligtvis dyrt.
Renaults motto måste ju vara "varför gör nått enkelt när man kan göra det krångligt"
Citera
2019-01-22, 12:10
Medlem
Razz92s avatar
Lånar tråden lite.
Sitter själv i tankarna på denna bil. Hur känns den? Driver eget som snickare och undrar om det är tillräckligt utrymme iden för maskiner och materialtransport?
Citera
2019-01-28, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Razz92
Lånar tråden lite.
Sitter själv i tankarna på denna bil. Hur känns den? Driver eget som snickare och undrar om det är tillräckligt utrymme iden för maskiner och materialtransport?

Alldeles för liten för en snickare, då är det bättre att gå upp en storlek till en NV300 eller Renault Trafic och Fiat Talento som är samma modell.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in