2017-05-25, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lupine
Att outa en medelålders dam med stor livserfarenhet och skinn på näsan (antar jag) är väl en sak. Men att outa en ung grabb precis myndig med bilder drällande på Facebook med snart 900 delningar, det smakar ruttet ägg i min mun. Samtidigt som ni säkert vet att den som drivit och ägt ovan nämnda kennel är kvinnan ifråga.
Att med versaler skrika ut till bilderna att han är djävulens son, att han ska anmälas om han ses med djur att han är djurplågare som skadat både djur och människor allvarligt, det är fan att gå för långt i ert arbete att förinta dessa personer
Är det verkligen er mening att förstöra livet för en ungdom vars enda brott är att vara kvinnans son???
Titta på det ni skrivit, föreställ er att ni har egna barn eller att det är ett syskonbarn i samma ålder.....förstår ni vidden av det ni gjort honom?? Känns det verkligen BRA varmt å skönt i hjärtat att stött dolken i hans rygg???
Då äger ni fan ingen empati...alls.
Vad ger det er i det stora hela????

Sonen är vuxen, sonen har sökt tillstånd, sonen har nekats tillstånd men ändå stått som ansvarig för hundar. Denna kvinna har under många år utsatt mängder av hundar för stort lidande och dessutom involverat sonen i verksamheten. Det är utmärkt att det uppmärksammas vilka som får djurförbud så att de när de skaffar nya djur snabbt får dessa omhändertagna.
Citera
2017-05-25, 18:14
Avstängd
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jag läste länkarna från tråden om sökhund i Skåne och såg att det pågick någon form av "drev" mot Guldtackans.
Då uppfattade jag det mest som två konkurrerande verksamheter där man valde smutskastning på nätet som ett sätt att misskreditera den andra parten.

Jag ser nu att så var det inte alls. Utan det fanns gott om stöd för, och stora skäl till, att bedriva den kampanjen.
Tack för en informativ tråd.
Ja ett drev blev det troligen för att när folk varnades för Guldtackans så blev dom som varnade utsatta av Ingrid för en förtalskampanj och flera falska polisanmälningar mm.
Vissa personer som blev smutskastade gick då i svaromål på ett lite väl hetsigt sätt kanske och då uppstod det som uppfattades av många som ett drev.
Men dom som varnade för Guldtackans hade tyvärr rätt nu när allt blev offentligt.
Citat:
Ursprungligen postat av Flamsan
Ingrid har hållit på med hundar i stort sett hela sitt liv.
Och om man vet hur kan man hitta anmälningar och brister i hennes djurhållning i alla fall sedan mitten på 90 talet.
Hon stack från Sverige 1999 eller 2000 bla efter att fått registreringsförbud hos SKK.
Och SKK försökte få mer bevis emot henne.

Hon kom tillbaka till Sverige runt 2006-7 och fortsatte genast med sina gamla konster.

Och det är inte lätt att anmäla den damen då hon är jävligt skrämmande och kör med hot och trakasserier om man "vågar" sätta sig upp mot henne.

Stark jobbat av de som nu har lyckats få henne stoppad (officiellt i alla fall.)
Ja det är starkt jobbat att trots hot, trakasserier, polisanmälningar mm ändå fortsätta kampen för att få stopp på hennes vanvård av djuren.

Registreringsförbudet hos SKK visste jag om och jag har även mer information om Ingrid som jag undersöker nu för att vara säker på att den är rätt.
Tyvärr är allt stängt i dag så man kan inte kontakta några myndigheter.
Så fort jag har mer på fötterna lägger jag ut det i tråden.
Citera
2017-05-25, 18:46
Avstängd
Timeouts avatar
Citat:
Drevet existerar. Består av ett gäng kränkta gamla damer som fått ordentliga avhyvlningar av IM samt sina hundar omhändertagna av densamma. Det gillades inte. Då blir man sur och går ihop och börjar skicka anonyma anmälningar till länsstyrelsen. Pågått i ca två år.
Andra delen av drevet består av Ts
Samt CÅ alias TA PN BE JN mm mm fakeprofiler på FB.
De blev kränkta då de blev av med ett hundsök till IM:s förmån. En del skitsnack hit och dit sen fann gäng 1 gäng 2 och drevet drog igång på allvar.
Det här är en intressekonflikt av stora proportioner. Om målet var djurens väl och ve hade sagan varit slut där. Men icke det skapas bloggar och slutna grupper där det ska grävas upp all skit man kan finna att sprida runt på nätet och förstöra livet för två människor.
Om man nu har sånt förtroende för svenska myndigheter som dessa påstår de har hade man väl låtit myndigheten sköta saken efter man blandat in dem.
Frågan är vad detta egentligen ger TS i slutändan?
Oj då... har vi en "sektmedlem" i tråden?
Du får förklara hur Ingrid Marien har gått tillväga för att omhänderta andras hundar?
IM är ingen myndighet vad jag vet i alla fall.

"Då blir man sur och går ihop och börjar skicka anonyma anmälningar till länsstyrelsen. Pågått i ca två år."
FEL! Länsstyrelsen har gjort upprepade kontroller hos Ingrid sedan 2008 så det har alltså pågått i 9 år den här gången och vid varje besök har brister påtalats.
Det ska bli intressant att se om det går att få tag i hur många kontroller som gjordes av hennes verksamhet på 90 talet innan hon flydde landet.
Var gänget med kränkta gamla damer inblandade redan för 9 år sen och på 90 talet?

Förstöra livet för två människor! Det finns bara två som har skulden till det och det är dom själva, Ingrid och Robert! Hade dom skött sina djur väl och inte kört med en massa bluffar vid sökandet efter djur och även en stackars försvunnen kvinna så hade allt varit ok.

"Om man nu har sånt förtroende för svenska myndigheter som dessa påstår de har hade man väl låtit myndigheten sköta saken efter man blandat in dem."
Där har vi ett stort problem då Ingrid har använt sig av bulvaner tidigare och hon lär fortsätta med sina hundar trots djurförbudet genom nya bulvaner.
Alternativ gör Ingrid som den välkända numera döda norska djurplågaren Aud Stokman ... byter namn och land tills hon blir upptäckt igen och får nytt djurförbud.
Infon om henne och sonen måste ut nu så inte fler blir pålurade deras valpar eller blåsta på mer pengar när dom ska söka efter försvunna djur.

Det finns ingen intressekonflikt här från min sida utan enbart en stark AVSKY för människor som inte behandlar sina djur väl och lurar folk på pengar!
Senast redigerad av Timeout 2017-05-25 kl. 18:49.
Citera
2017-05-25, 19:00
Avstängd
Timeouts avatar
Citat:
Att outa en medelålders dam med stor livserfarenhet och skinn på näsan (antar jag) är väl en sak. Men att outa en ung grabb precis myndig med bilder drällande på Facebook med snart 900 delningar, det smakar ruttet ägg i min mun. Samtidigt som ni säkert vet att den som drivit och ägt ovan nämnda kennel är kvinnan ifråga.
Att med versaler skrika ut till bilderna att han är djävulens son, att han ska anmälas om han ses med djur att han är djurplågare som skadat både djur och människor allvarligt, det är fan att gå för långt i ert arbete att förinta dessa personer
Är det verkligen er mening att förstöra livet för en ungdom vars enda brott är att vara kvinnans son???
Titta på det ni skrivit, föreställ er att ni har egna barn eller att det är ett syskonbarn i samma ålder.....förstår ni vidden av det ni gjort honom?? Känns det verkligen BRA varmt å skönt i hjärtat att stött dolken i hans rygg???
Nu är du verkligen ute och cyklar. Robert var myndig när han ingick i sin mors verksamhet och då hon inte fick driva den längre så skulle han stå för ansvaret.
Robert var nog väl medveten om hur allt låg till.
Nu med facit i hand vet vi hur det gick med det och han har bara sig själv att skylla.
Robert fyller 22 år om några dagar och han har varit inblandad i skiten i snart 4 år.
Det är inget litet oskyldigt barn vi pratar om. Det är en man som räknas som vuxen i alla sammanhang och då är man ansvarig för sitt eget handlade.

Du är ju läskunnig så ta och läs beslutet om hans djurförbud och alla brister som har räknats upp som han INTE har åtgärdat.
Här är länken https://minfil.org/80W7H3b1b0/Guldta...n_maj_2017.pdf
Om du nu får för dig att det här inte stämmer så går det bra att ringa Länsstyrelsen i morgon och be att få ärende med beslutet Dnr 282-6220-17 skickar per mail till dig.
Det här är OFFENTLIGA HANDLINGAR om du inte har förstått det. Vem som helst kan begära ut dom.
Senast redigerad av Timeout 2017-05-25 kl. 19:15.
Citera
2017-05-25, 19:40
Medlem
smoerreboms avatar
Citat:
Oerhört gedigen outning och uthängningstråd. När det gäller vanvård av hundar finns det inga moraliska begränsningar utan det här är rent storartad arbete! TS skall ha stort tack för sin insats!

Givetvis ska de här människornas liv förstöras, det är du som verkar sakna empati för hundar. Du verkar helt ha missförstått situationen!
Citera
2017-05-25, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Sonen är vuxen, sonen har sökt tillstånd, sonen har nekats tillstånd men ändå stått som ansvarig för hundar. Denna kvinna har under många år utsatt mängder av hundar för stort lidande och dessutom involverat sonen i verksamheten. Det är utmärkt att det uppmärksammas vilka som får djurförbud så att de när de skaffar nya djur snabbt får dessa omhändertagna.
Hur vet man att valet är hans eget? Jag menar kvinnan verkar ju duperat och manipulerat sina vänner trots deras mogna vuxna ålder i åratal?
Annars borde väl anmälningarna strömmat in mycket tidigare?
Kanske är på sin plats att ta reda på sonens inblandning innan han hängs ut som han gör?
Det som en gång läggs ut på internet stannar på internet och ifall sonen olyckligt och utan eget val dragits med i härvan, jag menar han har ju levt alla år med sin mamma, kanske inte borde beläggas med så stor skuld?
Citera
2017-05-25, 20:50
Medlem
Citat:
Hur vet man att valet är hans eget? Jag menar kvinnan verkar ju duperat och manipulerat sina vänner trots deras mogna vuxna ålder i åratal?
Kanske är på sin plats att ta reda på sonens inblandning innan han hängs ut som han gör?
Det som en gång läggs ut på internet stannar på internet och ifall sonen olyckligt och utan eget val dragits med i härvan, jag menar han har ju levt alla år med sin mamma, kanske inte borde beläggas med så stor skuld?

Vuxna människor som ansöker om tillstånd för att bedriva tillståndspliktig verksamhet med djur och nekas detta bör begripa att de då inte har sådan verksamhet.
Sonen lär ju vara totalt olämplig som djurägare eftersom han levt med en person som uppfostrat honom att det är ok att hålla djur som dessa djur har hållits.
Djurhållningen har varit fall för myndigheterna i väldigt många år så det lär ha kommit in mängder av anmälningar.
Citera
2017-05-25, 20:51
Avstängd
Timeouts avatar
Citat:
Han har agerat tillräckligt aktivt för att valet ska vara hans eget och mig veterligt är han inte omyndigförklarad. Anmälningarna har strömmat in i sen Robert blev inblandad för 4 år sen och han har inte åtgärdat dom, djuren har fått lida. Tycker du inte att det räcker?
Dessutom är hans svar till Länsstyrelsen mycket talande.
Undrar vad dom andra 26 på listan med referenser tycker om att dom är med där?

Du har fått möjlighet att yttra dig över de uppgifter som ligger till grund för detta beslut, och i ett yttrande som inkom till Länsstyrelsen den 15 april 2017 angett i huvudsak följande av betydelse för detta beslut.
Du anser inte att du har allvarligt försummat tillsynen av djuren och du delar inte Länsstyrelsens syn på bristerna.
Du anser att din djurhållning sammanblandats med andra och att du inte fått en självständig bedömning av din lämplighet.
Du anser att de brister som funnits varit tillfälliga och att de har åtgärdats.
Du anser att ett totalt djurförbud är oproportionerligt och skulle påverka dina försörjningsmöjligheter.
Du anser att Länsstyrelsen tidigare beslut riktade mot dig är felaktiga och ska upphävas.
Du har skickat in tre yttrande från privatpersoner, varav två är från samma person som i tidigare ärende varit ditt ombud. Du har skickat in en lista rubricerad ”Referenser” med ett 30-tal namn.
Fyra personer på listan med referenser har, utan att ha kontaktats Länsstyrelsen, hört av sig och meddelat att de inte har någon kännedom om djurhållningen och att de inte vill användas som referenser av dig.
Citera
2017-05-25, 22:26
Medlem
Jesus.Ss avatar
Först av allt vill jag utnämna Timeout till chef för djurskyddet i Svergie!! Jag applåderar ditt storartade arbete med all korrekt fakta du fått fram och jag kan stå för att allt är sant. Anledningen till att jag vet detta är att jag är en av de så kallade "damerna i drevet" Vi djurvänner som jag vill kalla oss består av lite mer personer än bara damer!
Att jag vet vad jag pratar om beror på att jag själv har en Guldtackan hund. Vi upptäckte att valpen var sjuk när vi kom hem! När vi påtalade detta om vår valp för IM så blev vi mycket otrevligt bemötta samt anklagade att det var vårat eget fel! Visst kan djur bli sjuka men efter att pratat med andra som köpt valp av Guldtackans så förstod vi att det var mer en regel än undantag. Tex. valpar som är så fulla av mask, att det var mer mask än avföring i den lilla kroppen!

Sen har jag en undran hur denna Lupine kan försvara en vuxen mans beteende!! Robert är mycket medveten om vad som försigår på hans så kallade kennel! Han är inte ett dugg oskyldig som du Lupine vill få honom att framstå! Han kan vara både hotfull och fruktansvärt otrevlig! Det finns vittne till hur han sparkat valpar!! Då är man inte så oskyldig!
Hur kan man missa och åtgärda alla fel som Länsstyrelsen gett dom genom åren?? Har man inte kompetens själv att utföra det som behövs göra så får man skaffa hjälp eller anlita proffs som vet vad som ska göras!
Klarar man inte något av detta så ska man nog inte bedriva verksamhet som innefattar levande varelser!
Sköter man sig och uppfyller det lagar och förordningar som finns så ska det inte vara några problem om Länsstyrelsen kommer på besök! Har Länsstyrelsen hittat brister och man åtgärdar dem till nästa besök så är det aldrig några problem!

Timeout. Jag ser fram emot om du hittar mer information som vi inte har, framför allt perioden på 90-talet! Vi ska försöka ta kontakt med myndigheterna i Holland där vi vet att IM bedrivit brottslig verksamhet!
Tillsammans så ska vi försöka få stopp på dessa 2 djurplågare och brottslingar!!
Citera
2017-05-25, 22:31
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Drevet existerar. Består av ett gäng kränkta gamla damer som fått ordentliga avhyvlningar av IM samt sina hundar omhändertagna av densamma. Det gillades inte. Då blir man sur och går ihop och börjar skicka anonyma anmälningar till länsstyrelsen. Pågått i ca två år.
Andra delen av drevet består av Ts
Samt CÅ alias TA PN BE JN mm mm fakeprofiler på FB.
De blev kränkta då de blev av med ett hundsök till IM:s förmån. En del skitsnack hit och dit sen fann gäng 1 gäng 2 och drevet drog igång på allvar.
Det här är en intressekonflikt av stora proportioner. Om målet var djurens väl och ve hade sagan varit slut där. Men icke det skapas bloggar och slutna grupper där det ska grävas upp all skit man kan finna att sprida runt på nätet och förstöra livet för två människor.
Om man nu har sånt förtroende för svenska myndigheter som dessa påstår de har hade man väl låtit myndigheten sköta saken efter man blandat in dem.
Frågan är vad detta egentligen ger TS i slutändan?
Menar du att hon inte bara vanvårdar djur utan stjäl andras hundar också?

I så fall är det ju mycket bra att någon uppmärksammat myndigheterna på det. Kommer det att väckas åtal för hundstöld också?
I så fall vet du vid vilken tingsrätt stämningsansökan ligger?
Citera
2017-05-25, 22:34
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Djurförbud gäller väl för honom också ..

"Förbud att ha hand om djur
Länsstyrelsen i Skåne Beslut
Du, Robert Gylli*n (199*50531-5797), förbjuds att ha hand om djur. Förbudet gäller tillsvidare.
Du ska snarast, dock senast tre veckor efter att du har tagit del av detta beslut, göra dig av med djur som du har hand om.
Detta beslut gäller omedelbart, även om det överklagas.
"

Så nej, det handlar inte endast om att han är hennes son.
Senast redigerad av micro113 2017-05-25 kl. 22:37.
Citera
2017-05-26, 01:35
Avstängd
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jesus.S
Först av allt vill jag utnämna Timeout till chef för djurskyddet i Svergie!! Jag applåderar ditt storartade arbete med all korrekt fakta du fått fram och jag kan stå för att allt är sant. Anledningen till att jag vet detta är att jag är en av de så kallade "damerna i drevet" Vi djurvänner som jag vill kalla oss består av lite mer personer än bara damer!
Att jag vet vad jag pratar om beror på att jag själv har en Guldtackan hund. Vi upptäckte att valpen var sjuk när vi kom hem! När vi påtalade detta om vår valp för IM så blev vi mycket otrevligt bemötta samt anklagade att det var vårat eget fel! Visst kan djur bli sjuka men efter att pratat med andra som köpt valp av Guldtackans så förstod vi att det var mer en regel än undantag. Tex. valpar som är så fulla av mask, att det var mer mask än avföring i den lilla kroppen!

Sen har jag en undran hur denna Lupine kan försvara en vuxen mans beteende!! Robert är mycket medveten om vad som försigår på hans så kallade kennel! Han är inte ett dugg oskyldig som du Lupine vill få honom att framstå! Han kan vara både hotfull och fruktansvärt otrevlig! Det finns vittne till hur han sparkat valpar!! Då är man inte så oskyldig!
Hur kan man missa och åtgärda alla fel som Länsstyrelsen gett dom genom åren?? Har man inte kompetens själv att utföra det som behövs göra så får man skaffa hjälp eller anlita proffs som vet vad som ska göras!
Klarar man inte något av detta så ska man nog inte bedriva verksamhet som innefattar levande varelser!
Sköter man sig och uppfyller det lagar och förordningar som finns så ska det inte vara några problem om Länsstyrelsen kommer på besök! Har Länsstyrelsen hittat brister och man åtgärdar dem till nästa besök så är det aldrig några problem!

Timeout. Jag ser fram emot om du hittar mer information som vi inte har, framför allt perioden på 90-talet! Vi ska försöka ta kontakt med myndigheterna i Holland där vi vet att IM bedrivit brottslig verksamhet!
Tillsammans så ska vi försöka få stopp på dessa 2 djurplågare och brottslingar!!
Chefen här
När ni kontaktar myndigheterna i Holland så ta reda på om det verkligen är sant att Id hundar är förbjudna i Holland och i så fall varför. Kan det bero på att det var för mycket bluff och hur mycket är Ingrid inblandad där.
Då det finns uppgifter om bulvaner som föder upp valpar till Ingrid i andra länder som hon sedan smugglar hit så är länderna runt Holland väldigt intressanta nu. Gräver på men behöver hjälp. Min dator tar eld snart, lite överbelastad nu
Senast redigerad av Timeout 2017-05-26 kl. 02:30.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in