2017-07-02, 20:51
Medlem
NinaBes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Alltså Basttjärn (även stavat Bastkärn) i Ljusnarsbergs kommun skall PL ha blivit sedd. Vad gjorde han i denna lilla by med ca 61 invånare?

Vad P gjorde i detta lilla samhälle förutom, att åka bil med två andra pojkar är vi många, som undrar.
Alla, som läst den underhållande "Spekulationstråden" och andra delforum i "Hitta" har säkert inte missat hur JÄTTEVIKTIGT det är, att alla bilder på den presumtiva Patrik sänds till föräldrarna för säkerställande av identitet!
Pappan har nu svarat någon i "admingruppen", att han inte är 100% säker på, att det ÄR Patrik! Någonting med kroppsbyggnaden, som inte stämmer!
Jag tvivlar alltmer på sanningshalten i den här historien!
Citera
2017-07-02, 20:55
Medlem
SeanAverys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Rent krasst så finns det en mängd personer som på fullt allvar tror att P har sadlat om och blivit öldrickande motorburen ungdom i Grängesberg.

Det stora mysteriet är, hur tog sig P från Ettans spårvagn till Basttjärn utan att bli sedd, och framförallt, varför till Basttjärn och inte till Junsele?

Glöm inte att han varit i Danmark en sväng också, nu stängde dom även ner spekulationstråden för kommentarer, vilka patetiska admin, hoppas ni går in och läser allt "hemskt" vi skriver här. NI ÄR PATETISKA
Citera
2017-07-02, 20:56
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NinaBe
Vad P gjorde i detta lilla samhälle förutom, att åka bil med två andra pojkar är vi många, som undrar.
Alla, som läst den underhållande "Spekulationstråden" och andra delforum i "Hitta" har säkert inte missat hur JÄTTEVIKTIGT det är, att alla bilder på den presumtiva Patrik sänds till föräldrarna för säkerställande av identitet!
Pappan har nu svarat någon i "admingruppen", att han inte är 100% säker på, att det ÄR Patrik! Någonting med kroppsbyggnaden, som inte stämmer!
Jag tvivlar alltmer på sanningshalten i den här historien!

Om kroppshyddan inte stämmer med P så är det med största sannolikhet inte P.

Vittnet borde förstå att alla som liknar P faktiskt inte är P.

P liknar inte P, P ser ut som P.
Citera
2017-07-02, 20:56
Medlem
NinaBes avatar
Citat:
Då är ortsnamnen korrigerade i mitt inlägg, jag har svårt för att hänga med i de tvära kasten mellan landets byhålor.

Om vi för ett ögonblick tittar på fenomenet med att P tycks dyka upp på vitt skilda platser i landet. Vad säger det oss? Mig säger det att Sverige är fullt med människor som ser det de vill se. Det finns ingen realistisk möjlighet för P att röra sig över så stora ytor som iakttagelserna ger sken av.

Om kattakärringarna nu tar tipset om Basttjärn på fullaste allvar så bör det i rimlighetens namn betyda att de också släpper tanken på att P försöker att ta sig hem till Malmö.

Om P har jobbat och legat i för att klara av sina studier och komma in på den utbildning han vill, varför skulle han då helt plötsligt bara släppa sina väskor och ge sig i lag med bilburen ungdom?

Ja, det verkar hiskeligt dumt!
Pappan har nu konstaterat, att han inte kan säga till 100%, att "Patrik i bilen" är Patrik!
Skicka ALLTID alla bilder på "Patrik" till föräldrarna för säker identifiering!
Citera
2017-07-02, 20:59
Medlem
NinaBes avatar
Citat:
Om kroppshyddan inte stämmer med P så är det med största sannolikhet inte P.

Vittnet borde förstå att alla som liknar P faktiskt inte är P.

P liknar inte P, P ser ut som P.

Antagligen har Patrik förändrats en del under de snart sju veckor, som rusat iväg!
Citera
2017-07-02, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SeanAvery
Glöm inte att han varit i Danmark en sväng också, nu stängde dom även ner spekulationstråden för kommentarer, vilka patetiska admin, hoppas ni går in och läser allt "hemskt" vi skriver här. NI ÄR PATETISKA

Det är ju hon där "utropskvinnan" som styr allt och brukar alltid stänga av kommentarerna när det börjar närma sig 21-22 jag tror att hon låg också bakom kojtråden
Citera
2017-07-02, 21:02
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Superengagerade personer som backar när det kommer till kritan.

I gruppen så påstås det att admin har fått tillgång till bilden på den som kan vara P. Om det stämmer så är det svagt att inte publicera bilden per omgående så att var och en kan göra sin egen bedömning. Dessutom så minskar det spekulationer och missförstånd.

Men det kan man fatta ändå. De som kan bedöma om det är rätt person är väl de som känner honom bäst. Inte allmänheten.
Tänk själv, DU var lik Patrik. DIN bild lades ut. Hur kul vore det?
Vet inte ens om man får det.

Men väldigt märkligt med denna mass- suggestion. Nästan läskigt..... Blir så stor skillnad mellan vad en grupp tycker och vad en annan tycker.
Så hemskt för föräldrarna som blir närda med den tron (full förståelse för dom) att Patrik lever, när de en dag måste konfronteras med den hemska verkligheten (vad jag är övertygad om).

Det här är inte USA, där man kan skapa sig ett nytt liv, fly från sitt gamla liv och bilda en ny identitet. Sitta och röka och dricka i en bil i en annan stad.
Det här är Sverige.
Personnummer.
Inte en chans att han utan pengar skulle kunna leva i sin förvirrade värld, från stad till stad.

De här grupperna lever sitt eget liv.
De skadar föräldrarna.
Föräldrarna när dom.
De lever i symbios.
Citera
2017-07-02, 21:03
Medlem
CallePhilles avatar
Citat:
Då är ortsnamnen korrigerade i mitt inlägg, jag har svårt för att hänga med i de tvära kasten mellan landets byhålor.

Om vi för ett ögonblick tittar på fenomenet med att P tycks dyka upp på vitt skilda platser i landet. Vad säger det oss? Mig säger det att Sverige är fullt med människor som ser det de vill se. Det finns ingen realistisk möjlighet för P att röra sig över så stora ytor som iakttagelserna ger sken av.

Om kattakärringarna nu tar tipset om Basttjärn på fullaste allvar så bör det i rimlighetens namn betyda att de också släpper tanken på att P försöker att ta sig hem till Malmö.
De diskuterade möjligheten att han försöker ta sig till Falun.

Idag på eftermiddagen såg jag själv en blond kille med något längre hår än Patrik. Han bar dessutom på en trumma... Mitt sunda förnuft sade mig dock att det inte var Patrik. Tänker bara på hur jagad stackaren skulle ha varit om någon i gruppen hade sett honom. Blond kille + trumma kan dessvärre driva folket i gruppen till vad som helst.
Det går inte att komma ifrån att Patrik har ett ganska alldagligt utseende. Vill man, så ser man "honom" dagligen. Tidigare i veckan såg jag också en kille som jag tänkte att han påminner om Patrik.
Idag har man i gruppen hängt ut ett vittne med namn och adress och uppmanat folk att åka dit. Man har skrivit uppgifter som gör att vem som helst kan hitta två bilar i Ludvika + namn och adress på en kille. Det känns som att de är helt rabiata i sitt sökande efter en kille som dricker öl och röker som skulle kunna vara Patrik. Just nu är spekulationstråden stängd för nya kommentarer. Får hoppas att de rensar den på uppgifter om personer som inte har där att göra, så inte gruppmedlemmarna åker dit och bankar på dörren.
Citera
2017-07-02, 21:03
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ja, det verkar hiskeligt dumt!
Pappan har nu konstaterat, att han inte kan säga till 100%, att "Patrik i bilen" är Patrik!
Skicka ALLTID alla bilder på "Patrik" till föräldrarna för säker identifiering!

Det bästa vore om bilder på misstänkt P publiceras så att var och en kan bilda sig en egen uppfattning och om det är värt att starta bilen och köra några mil ideellt.

Vittnen har en tendens att se likheter men utesluta olikheter. Förvisso så fick vi veta att aktuell person hade längre lugg än vad P har på de bilder av honom som vi har fått se. Men vem vet, den öldrickande och bolmande P kanske hade röda skor med fjärilar på och en fruktansvärt stor ölmage. Jag hade avfärdat tipset direkt i så fall, men det kan ju finnas förklaringar.

Citera
2017-07-02, 21:04
Medlem
Citat:
Många försökte få "närboende", att ge sig av HEM till vittnet, som ingen får tag i!
enville ha mer information om bil, åt vilket håll den färdades, om P kanske vandrade och om de tre ynglingarna verkade känna varandra, innan hon åkte iväg.
När all information och två handfulla spekulationer delgivits damen bor hon för långt bort för, att åka ut och leta!

Eftersom allt var så osäkert och flummigt i tråden vem som sett nått och vad? så valde damen som bodde 5 mil ifrån basttjärn att inte åka. Om det är henne ni menar. Ni ser ju själva hur de sluta det var ju inte ens han.
Citera
2017-07-02, 21:07
Moderator
OYs avatar
Citat:
Antagligen har Patrik förändrats en del under de snart sju veckor, som rusat iväg!

En klen och mager ung man blir knappast biffig under de förhållanden som han kan antas ha levt under de senaste sex veckorna, såvida han inte har levt på öl och Donken och glidit runt i en Audi quattro.

Om P:s kroppshydda har förändrats så har det sannolikt varit åt det magrare hållet i den mån man kan bli magrare och fortfarande ha hälsan i behåll.
Citera
2017-07-02, 21:37
Medlem
NinaBes avatar
Citat:
En klen och mager ung man blir knappast biffig under de förhållanden som han kan antas ha levt under de senaste sex veckorna, såvida han inte har levt på öl och Donken och glidit runt i en Audi quattro.

Om P:s kroppshydda har förändrats så har det sannolikt varit åt det magrare hållet i den mån man kan bli magrare och fortfarande ha hälsan i behåll.

Har Du läst, att han blivit "biffig?"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in