2017-07-02, 16:22
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumhetsmuseet
Är det mycket reservmark för industri/företag norr om stationen?
https://objektvision.se/industritomter
Hallsberg Rala nämns.

Finns det några hål som går att falla ner i?

Ok.

Nu vet jag inte hur området som helhet ser ut, men området där väskorna hittades verkar vara ett industriområde.
https://www.flashback.org/sp61115176

Om det finns håligheter mm vet jag inte. Men en annan hemsk tanke är att Patrik försökt gömma sig i någon container/rör eller dylikt. En container kan fyllas ytterligare eller flyttas för tömning. Kanske flyttas till annat område i väntan på frakt och locken låses.
Jag hoppas att detta har kollats upp.

Ni som följt tråden från början. Har ni koll NÄR aktivt sök påbörjades i Hallsberg. Det måste tagit ett tag innan man kunde konstatera att det var där han klev av efter det att man beslutat att man borde leta efter Patrik.

Citat:
Ursprungligen postat av Dumhetsmuseet
Har man sökt överallt längs järnvägsspåren? Om någon hoppar fram på ett spår i sista sekunden i mörker, märker då tågföraren alltid det?

T.ex. ett godståg. P. hoppar upp på banvallen men når inte själva rälsen. Tågföaren märker inget. P. slungas snett ut på ett fält eller in i en skogsdunge och avlider. Inga noggranna sökningar har ännu ägt rum på det fältet eller den skogsdungen.

Denna tanke har också slagit mig.
Om man kör på någon, känns kollisionen i tåget? Om tågföraren tittat åt ett annat håll en stund? Gräs och vegetation kanske kan dölja en kropp så att någon från tåget och andra tåg kan se kroppen?
Citera
2017-07-02, 16:44
Medlem
SeanAverys avatar
Nu är det nåt nöt som "tyckte jag såg han på en tågstation i Danmark, en kille utan pack ung som såg trött ut" men nötet ifråga kontaktade ju inte personen hon såg, istället går hon in på nya skallgpngstråden och frågar om han är hittad 😒

Ja han är hittad, det är därför vi ska ha en ny skallgång....dom här idioterna irriterar mig nåt fruktansvärt
Citera
2017-07-02, 17:01
Medlem
NinaBes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CallePhille
Så här skrev en gruppmedlem igår:
"Han har dumpstrat (av miljöskäl, hindra att mat bara slängs) tidigare, så han vet hur det går till."

Av texten att döma är det en person som känner till Patriks vanor.

Tack "CallePhille!" Jag hittade inte inlägget så jag kunde inte kopiera det! Well done! ( INTE ironiskt!)
Citera
2017-07-02, 17:28
Medlem
Liberty75s avatar
För er som är på FB, kolla i gruppen under spekulationstråden - den långa långa diskussionen om att han nu setts utanför Grängesberg, tydligen tillsammans med två killar som har bil. De kan inte få tag i personen som sett honom men folk från Malmö, så där 80 mil bort, tänker åka dit.

Läste just hela tråden och funderade på om jag hamnat i ett parallellt universum.
De vill så väl men det blir så oerhört rörigt och naivt
Citera
2017-07-02, 17:35
Medlem
SeanAverys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Liberty75
För er som är på FB, kolla i gruppen under spekulationstråden - den långa långa diskussionen om att han nu setts utanför Grängesberg, tydligen tillsammans med två killar som har bil. De kan inte få tag i personen som sett honom men folk från Malmö, så där 80 mil bort, tänker åka dit.

Läste just hela tråden och funderade på om jag hamnat i ett parallellt universum.
De vill så väl men det blir så oerhört rörigt och naivt

Såg Det, verkar superseriöst, frågan är om det verkligen är det...

Det ska ju tydligen finnas ett foto iallafall
Senast redigerad av SeanAvery 2017-07-02 kl. 17:38.
Citera
2017-07-02, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SeanAvery

För mig känns det så konstigt att P skulle åka omkring i landet utan att någon enda människa lyckas stoppa honom och kontakta polisen eller ta honom till en polisstation. Eller att han på något sätt har försökt att kontakta sina föräldrar. Jag tror tyvärr att han inte lever längre.
Citera
2017-07-02, 18:26
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SeanAvery

Minst två timmar har gått sedan observationen i Bastträsk gjordes, facebookgruppen har inte kunnat prestera varken reg.nr på bilen eller det foto som togs. Sanslöst sammelsurium i den gruppen, hysteriska kärringar som har noll förmåga att organisera.

Inte heller så har det gått att få fram ett telefonnummer till den som gjorde observationen.

Den personen som först postade om observationen har inte bidragit med annat än förvirring och kaos.

Rent hysteriskt!

EDIT;

Enligt vittnet så drack P alkohol och rökte, var tillsammans med två killar och färdades i en ljusblå Audi quattro.

Kan man fortfarande säga att P är i behov av ett akut omhändertagande, svävar han i livsfara? Har P rätt att inte bli jagad av allsköns hysteriska kattakärringar? Om observationen är riktig, att det var P som sågs, är det fortfarande att anse som en polissak, eller har P rätt att göra vad han vill med vem han vill?
Senast redigerad av OY 2017-07-02 kl. 18:32.
Citera
2017-07-02, 18:44
Medlem
NinaBes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Minst två timmar har gått sedan observationen i Bastträsk gjordes, facebookgruppen har inte kunnat prestera varken reg.nr på bilen eller det foto som togs. Sanslöst sammelsurium i den gruppen, hysteriska kärringar som har noll förmåga att organisera.

Inte heller så har det gått att få fram ett telefonnummer till den som gjorde observationen.

Den personen som först postade om observationen har inte bidragit med annat än förvirring och kaos.

Rent hysteriskt!

EDIT;

Enligt vittnet så drack P alkohol och rökte, var tillsammans med två killar och färdades i en ljusblå Audi quattro.

Kan man fortfarande säga att P är i behov av ett akut omhändertagande, svävar han i livsfara? Har P rätt att inte bli jagad av allsköns hysteriska kattakärringar? Om observationen är riktig, att det var P som sågs, är det fortfarande att anse som en polissak, eller har P rätt att göra vad han vill med vem han vill?

Många försökte få "närboende", att ge sig av HEM till vittnet, som ingen får tag i!
enville ha mer information om bil, åt vilket håll den färdades, om P kanske vandrade och om de tre ynglingarna verkade känna varandra, innan hon åkte iväg.
När all information och två handfulla spekulationer delgivits damen bor hon för långt bort för, att åka ut och leta!
Citera
2017-07-02, 18:49
Medlem
Liberty75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY

Tänk om han bara velat försvinna för att "börja om" och skapa sig ett nytt liv. Tänk då denna hysteri:
"Släpp honom inte ur sikte!"
"Håll fast honom så att han inte försvinner!" (Pappan)
"Ring polisen!"
"Följ efter!"
"Han måste till sjukhus!"

Som att befinna sig i en grymt otäck skräckfilm! 😱😰😵
Citera
2017-07-02, 18:55
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Liberty75
Tänk om han bara velat försvinna för att "börja om" och skapa sig ett nytt liv. Tänk då denna hysteri:
"Släpp honom inte ur sikte!"
"Håll fast honom så att han inte försvinner!" (Pappan)
"Ring polisen!"
"Följ efter!"
"Han måste till sjukhus!"

Som att befinna sig i en grymt otäck skräckfilm! 😱😰😵

I någon mån så tycker jag allt att om P ses hälla i sig vätska i gott sällskap och i övrigt inte ser nödlidande ut så är det knappast en polissak. Det går ingen nöd på den här personen.
Citera
2017-07-02, 18:58
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NinaBe
Många försökte få "närboende", att ge sig av HEM till vittnet, som ingen får tag i!
enville ha mer information om bil, åt vilket håll den färdades, om P kanske vandrade och om de tre ynglingarna verkade känna varandra, innan hon åkte iväg.
När all information och två handfulla spekulationer delgivits damen bor hon för långt bort för, att åka ut och leta!

Superengagerade personer som backar när det kommer till kritan.

I gruppen så påstås det att admin har fått tillgång till bilden på den som kan vara P. Om det stämmer så är det svagt att inte publicera bilden per omgående så att var och en kan göra sin egen bedömning. Dessutom så minskar det spekulationer och missförstånd.
Citera
2017-07-02, 18:59
Medlem
Liberty75s avatar
Kan inte låta bli att kolla den där tråden. Det är någon form av lyteskomik....

Om man kollar FB-sidan för tjejen som säger sig ha sett Patrik (finns länkad i det första inlägget på tråden) så skulle i alla fall jag ha tänkt två gånger - eller fem - innan jag tog det här på allvar.

"But never say never..."
Senast redigerad av Liberty75 2017-07-02 kl. 19:11.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in