2018-06-03, 10:29
Medlem
Eoppoyzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Person hittad död i älv
En kropp har hittats i Västerdalälven i Vansbro kommun i Dalarna.
– Ingångsuppgifterna vi har är att den här kroppen kan ha legat en längre tid,
– Vi har problem med identifiering och det måste göras en medicinsk undersökning,
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/5VzeOW/person-hittad-dod-i-alv

Patrik sågs senast måndag 22 maj ca kl 14.46 på Hallsbergs station.
Skulle han ha tagit sig mot Vansbro så går det tåg Hallsberg – Vansbro kl 15:16 som är framme i Vansbro kl 19:51 med ett byte i Borlänge till buss till Vansbro.

Ett till tåg går kl 15.20 men där är flera byten och det är byte i Örebro C och Borlänge C är det buss till Vansbro centrum och det är samma buss från Borlänge och den är framme kl 19.51.
Det går två tåg till mot Vansbro, kl 17:16 – 21:56 och kl 17:24 – 21:56.

Var Patrik förvirrad och deprimerad så kan han ju faktiskt ha tagit någon av dom här tågen upp mot Vansbro. Frågan är varför, men en förvirrad person handlar inte logiskt.
Det är ju nästan så man hoppas på att det är Patriks kropp som är hittad så att familjen får frid.
Att han skulle ha lämnat allt och gömt sig någonstans i över 1 år är orimligt, men hoppet finns ju kvar så länge en kropp inte är hittad.
Ett avslut är mycket bättre än att fortsätta att leva i ovisshet.

Kollade facebooksidan för Patrik nu och jag har helt missat att den är stängd och en blogg har öppnats i stället. HITTA PATRIK http://hittapatrik.blogg.se/

Har den döde identifierats ännu?
Citera
2018-06-04, 05:37
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snubban007
Såå fruktansvärt att Patrik ännu inte hittats .. 😔 ovissheten för anhöriga måste ju vara olidlig.. om Patrik tagit sig vidare från Hallsberg till annan stad så känner ju jag spontant att det nu efter 1 år borde ha uppdagats. Folk i hela vårt land har ju "sett patrik" och varit typ 100% säkra.. någon av alla dessa obs kan ju stämma.. den jag är mest nyfiken på och som jag hört minst om är obsen från en man som i samband med Patriks försvinnande såg en ung man utefter någon väg, minns ej var.. med en skylt det stod "Oslo " på... Han sa sig vara 99.9% säker på att detta var Patrik... har man kollat upp grannländer? Tycker polisen i Sverige fortfarande att Patriks försvinnande är ett "frivilligt försvinnande" och innebär det då att man inte har samarbete med andra länders polis? Nån som vet hur det funkar? Eller måste man som anhörig göra en anmälan själv till tex norsk polis? Troligtvis vet man ju inom polisen om vad som händer i grannländer så sett.. men dom lägger ju inget krut på något som inte ligger på deras skrivbord ? 🤔

Det läste jag för inte så längesen, det var i en annan stad och han verkade väldigt säker.
Skall se lite senare idag om jag hittar det igen.
Citera
2018-06-04, 06:49
Medlem
Livingmyownlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snubban007
Såå fruktansvärt att Patrik ännu inte hittats .. 😔 ovissheten för anhöriga måste ju vara olidlig.. om Patrik tagit sig vidare från Hallsberg till annan stad så känner ju jag spontant att det nu efter 1 år borde ha uppdagats. Folk i hela vårt land har ju "sett patrik" och varit typ 100% säkra.. någon av alla dessa obs kan ju stämma.. den jag är mest nyfiken på och som jag hört minst om är obsen från en man som i samband med Patriks försvinnande såg en ung man utefter någon väg, minns ej var.. med en skylt det stod "Oslo " på... Han sa sig vara 99.9% säker på att detta var Patrik... har man kollat upp grannländer? Tycker polisen i Sverige fortfarande att Patriks försvinnande är ett "frivilligt försvinnande" och innebär det då att man inte har samarbete med andra länders polis? Nån som vet hur det funkar? Eller måste man som anhörig göra en anmälan själv till tex norsk polis? Troligtvis vet man ju inom polisen om vad som händer i grannländer så sett.. men dom lägger ju inget krut på något som inte ligger på deras skrivbord ? 🤔

Efterlysningen är spridd inom EU så alla polisstationer har honom i sitt register som försvunnen. Även grannländerna såsom Norge har jag sett efterlysningar i från så jag antar att svensk polis går ut med det även i Norge då det ligger nära och angränsar..
Senast redigerad av Livingmyownlife 2018-06-04 kl. 06:53.
Citera
2018-06-27, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rutselleri
Under det år som har gått sedan Patrik försvann har jag varit i Hallsberg ca 30-35 gånger och varje gång har jag tänkt på honom och vad som har hänt. Platserna där hans väskor blev funna har jag besökt varje gång, men kan inte förstå vad som hände efter diket? Åt vilket håll gick han vidare. Jag tror inte att man skall binda sig vid de observationer som har angetts, det kan vara en helt annan person som har setts. Men att han skulle ha vänt tillbaka och gått mot Hallsbergs Centrum igen ser jag som osannolikt. Jag gick mycket i skogarna söder om Brändåsen förra somrarna med tanke att han hade gått västerut via Tälleleden. Han kan även ha gått norrut mot via cykelvägen mot Byrsta och Kumla. Kanske lever Patrik? Även om det är en mikroskopisk chans att han har lyckats med det under ett helt år.
Men i mina tankar så finns kvarlevorna av Patrik i närheten av den sista säkra observationen, dvs ryggsäcken.
Ja, jag är helt övertygad om att kroppen kommer hittas inom närområdet av där han sist sågs.
Citera
2018-07-01, 01:08
Medlem
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/bK2w8e/fiskare-hittade-dod-man-i-vattnet-i-malmo

”människokropp har hittats i vattnet vid en hamn i Malmö.

Enligt räddningstjänsten kan kroppen ha legat i vattnet under längre tid.

– Vi har spärrat av och våra tekniker ska arbeta på platsen, säger Peter Martin vid polisen.”

Kan det vara Patrik ?
Citera
2018-07-01, 01:38
Medlem
NinaBes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bullmamman84
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/bK2w8e/fiskare-hittade-dod-man-i-vattnet-i-malmo

”människokropp har hittats i vattnet vid en hamn i Malmö.

Enligt räddningstjänsten kan kroppen ha legat i vattnet under längre tid.

– Vi har spärrat av och våra tekniker ska arbeta på platsen, säger Peter Martin vid polisen.”

Kan det vara Patrik ?

Tack för länken!
Visst kan det vara Patrik!
Malmö är ju en av alla städer folk tycker sig ha sett honom i.
Det står någonstans i tråden.
Jag minns inte inlägget så jag avstår ifrån källangivelse.
Citera
2018-07-03, 12:45
Medlem
Är det någon som hört/läst om det var han?
Citera
2018-07-03, 12:57
Medlem
Jultrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av solvind
Är det någon som hört/läst om det var han?
Tyckte det stod i aftonbladet att kroppen varit efterlyst sedan oktober, då kan det ju inte vara han..?
Citera
2018-07-03, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jultrollet
Tyckte det stod i aftonbladet att kroppen varit efterlyst sedan oktober, då kan det ju inte vara han..?

Nä, det har du ju rätt i.
Så j..la skumt att han inte blir funnen.
Vet hur jag hade mått, om det varit mitt barn. Varm tanke till föräldrarna🌹
Citera
2018-07-03, 14:17
Medlem
Livingmyownlifes avatar
Citat:

Den som det stod om i Aftonbladet är den här.

(FB) Försvunne Samir Khan hittad död vid Lafssjön, Vattholma 14/5 -18, brott utreds

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/uppsala/kroppen-i-sjon-ar-identifierad

Den de hittade i Malmö är inte identifierad än men samtidigt stod det att det inte var en ny Olycka, vad de nu menar med olycka. Om den de hittade i Malmö har något med surfklubben att göra då kroppen hittades i närheten tydligen och personen kanske har varit ute Och surfat🤔
Senast redigerad av Livingmyownlife 2018-07-03 kl. 14:24.
Citera
2018-07-03, 14:24
Medlem
Dumhetsmuseets avatar
Citat:

Vad stod det i Aftonbladet? Hur kan kroppen vara efterlyst om man inte identifierat den än?

Jag tror inte att det är helt orimligt att P skulle ha kunnat hamna i Malmö och sedan försvunnit där.
Citera
2018-07-03, 16:26
Medlem
Jultrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Livingmyownlife
Den som det stod om i Aftonbladet är den här.

(FB) Försvunne Samir Khan hittad död vid Lafssjön, Vattholma 14/5 -18, brott utreds

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/uppsala/kroppen-i-sjon-ar-identifierad

Den de hittade i Malmö är inte identifierad än men samtidigt stod det att det inte var en ny Olycka, vad de nu menar med olycka. Om den de hittade i Malmö har något med surfklubben att göra då kroppen hittades i närheten tydligen och personen kanske har varit ute Och surfat🤔
Förlåt, jag hade bara någon minut på mig att hasta igenom nyheterna så jag tog fel.. Brukar länka dessutom så det var dumt att jag åtminstone inte hann det. Tack snälla för att du rättar till det!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in