2017-11-12, 14:19
Medlem
Livingmyownlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMakaber
100 visningar av perrong filmen?

Mycket stort intresse för Patrik fortfarande. Förstår inte hur flera kan ha sådan stor fascination i detta försvinnande.

Trots alla diskussioner och folk som engagerat sig har inga framgångar skett sedan 23 maj.

Om P. avled 23-25 maj i skogen återstår bara skelett och lite kläder under vissen vegetation.

Är det verkligen värt det?

Finns så oerhört mycket viktigare att engagera sig i än en ung persons tragiska död. Det bästa är att släppa Patriks försvinnande och gå vidare.

Inget blir bättre att fortsätta älta längre.
Om några är seriösa så bör man samla ihop ett gäng i privat initiativ och gå ut och leta på misstänkta platser omkring Hallsberg.

Jag ska svara dig en gång för alla! Inte för jag tror att det går in på dig, men jag ska ändå göra det bara för att..

100 visningar av perrong filmen? Det kanske var att ta i men säkert 50 gånger har JAG granskat filmen. Det är för att hitta detaljer i olika sekvenser. Inget märkvärdigt med det.

Mycket stort intresse för Patrik fortfarande. Förstår inte hur flera kan ha sådan stor fascination i detta försvinnande. Jag kan bara svara för mig själv och ingen annan. Patriks försvinnande har berört mig i djupet av mitt hjärta (ja jag har ett sånt till skillnad från somliga) Dels för det är en ung person som jag till viss del kan relatera till och dels för att jag har haft kontakt med familjen ett flertal gånger och på något sätt så kan man känna av deras oerhörda sorg,( men aldrig föreställa mig eller sätta mig in i hur det verkligen är) som det innebär att ha ett barn/en bror som försvinner och paniken som uppstår av att inte veta.
Sen när man följt försvinnandet ett tag så blir det som man har följt Patrik i verkligheten. Man ser en positiv kille som kunde få ett rum av nedstämda personer att skina upp. Men ser en spjuver och en väldigt älskad social person som nu är oerhört saknad av många!

Är det verkligen värt det? Varför skulle det inte vara värt det? Vad har jag att förlora på att vara en medmänniska? Om jag kan göra något, bara det minsta lilla som kan leda till ett spår så är jag nöjd.
Om mitt eget barn skulle försvinna så skulle jag vara förtvivlad om ingen ville hjälpa mig.

Finns så oerhört mycket viktigare att engagera sig i än en ung persons tragiska död. Det bästa är att släppa Patriks försvinnande och gå vidare. Tycker du det? Varför är du så otroligt engagerad i att vara här i tråden och skriva skruvade inlägg bakom din skärm? Tänk om du kunde lägga den tiden du sitter här och skriver vidriga inlägg, på att istället ge dig ut för att hjälpa till att ge familjen vetskap.
Den dagen du slutar engagera dig i att skriva om Patrik - den dagen lovar jag att sluta leta!

Om några är seriösa så bör man samla ihop ett gäng i privat initiativ och gå ut och leta på misstänkta platser omkring Hallsberg.

Gäller det dig med? Känns som du ältar på de flesta sidor på nätet!
Jag har tillsammans med följe varit i Hallsberg flera gånger trots att vi inte bor i närheten. Vi åker strax över 20 mil. Vad hade du gjort sa du? #tangentbordsbajsat?

Behöver du hjälp med något så PMa gärna. Du kanske behöver hjälp med empatin, leta efter din försvunna katt eller bara slippa din ensamhet Behöver du också ha ett hjärta så får du ett här❤️ Inte riktigt som i verkligheten men det är samtidigt inte ditt engagemang i Patriks försvinnande heller!
Citera
2017-11-12, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Livingmyownlife
Jag ska svara dig en gång för alla! Inte för jag tror att det går in på dig, men jag ska ändå göra det bara för att..

100 visningar av perrong filmen? Det kanske var att ta i men säkert 50 gånger har JAG granskat filmen. Det är för att hitta detaljer i olika sekvenser. Inget märkvärdigt med det.

Mycket stort intresse för Patrik fortfarande. Förstår inte hur flera kan ha sådan stor fascination i detta försvinnande. Jag kan bara svara för mig själv och ingen annan. Patriks försvinnande har berört mig i djupet av mitt hjärta (ja jag har ett sånt till skillnad från somliga) Dels för det är en ung person som jag till viss del kan relatera till och dels för att jag har haft kontakt med familjen ett flertal gånger och på något sätt så kan man känna av deras oerhörda sorg,( men aldrig föreställa mig eller sätta mig in i hur det verkligen är) som det innebär att ha ett barn/en bror som försvinner och paniken som uppstår av att inte veta.
Sen när man följt försvinnandet ett tag så blir det som man har följt Patrik i verkligheten. Man ser en positiv kille som kunde få ett rum av nedstämda personer att skina upp. Men ser en spjuver och en väldigt älskad social person som nu är oerhört saknad av många!

Är det verkligen värt det? Varför skulle det inte vara värt det? Vad har jag att förlora på att vara en medmänniska? Om jag kan göra något, bara det minsta lilla som kan leda till ett spår så är jag nöjd.
Om mitt eget barn skulle försvinna så skulle jag vara förtvivlad om ingen ville hjälpa mig.

Finns så oerhört mycket viktigare att engagera sig i än en ung persons tragiska död. Det bästa är att släppa Patriks försvinnande och gå vidare. Tycker du det? Varför är du så otroligt engagerad i att vara här i tråden och skriva skruvade inlägg bakom din skärm? Tänk om du kunde lägga den tiden du sitter här och skriver vidriga inlägg, på att istället ge dig ut för att hjälpa till att ge familjen vetskap.
Den dagen du slutar engagera dig i att skriva om Patrik - den dagen lovar jag att sluta leta!

Jag har tillsammans med följe varit i Hallsberg flera gånger trots att vi inte bor i närheten. Vi åker strax över 20 mil. Vad hade du gjort sa du? #tangentbordsbajsat?

Behöver du hjälp med något så PMa gärna. Du kanske behöver hjälp med empatin, leta efter din försvunna katt eller bara slippa din ensamhet Behöver du också ha ett hjärta så får du ett här❤️ Inte riktigt som i verkligheten men det är samtidigt inte ditt engagemang i Patriks försvinnande heller!

Tack för att du orkar, du tog orden direkt ur munnen på mig.
Citera
2017-11-12, 15:21
Medlem
Snubban007s avatar
Citat:

Bästa jag hittills läst i denna tråd! 👏 så jävla sanna ord

Har inte deltagit på några sök, men kommer att göra vid ett eventuellt nästa. Har även jag lagt många timmar och hårt "hobby detektiv arbete" sista månaderna. Och detta utan att vare sig känna Patrik eller hans familj.

I mitt fall handlar detta om en "slump" .. en närstående till mig stack hemifrån och höll sig borta i flera timmar och polis med hundar var ute och letade och tänkte koppla in mps... då dök hon upp, precis innan dom skulle utöka sökandet.

I samma veva försvann Patrik, som är i ungefär samma ålder... där är min anledning till mitt "engagemang" ..

Och varför jag delar med mig om detta här och nu är för att poängtera för de som inte fattar varför man bryr sig, att i mitt och många andras fall så kan man relatera till egna personliga erfarenheter och händelser etc. DÄRFÖR lägger man kanske så mycket energi på detta försvinnande... och att någon som mestadels sprider "makaber skit" ifrågasätter detta är ju bara för sorgligt...
Citera
2017-11-12, 16:29
Medlem
Livingmyownlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SagtVar
Tack för att du orkar, du tog orden direkt ur munnen på mig.

Tack så mycket för dina ord. Jag tror faktiskt att det är många som känner så ❤️ Ni är bäst.

Citat:
Ursprungligen postat av Snubban007
Bästa jag hittills läst i denna tråd! 👏 så jävla sanna ord

Har inte deltagit på några sök, men kommer att göra vid ett eventuellt nästa. Har även jag lagt många timmar och hårt "hobby detektiv arbete" sista månaderna. Och detta utan att vare sig känna Patrik eller hans familj.

I mitt fall handlar detta om en "slump" .. en närstående till mig stack hemifrån och höll sig borta i flera timmar och polis med hundar var ute och letade och tänkte koppla in mps... då dök hon upp, precis innan dom skulle utöka sökandet.

I samma veva försvann Patrik, som är i ungefär samma ålder... där är min anledning till mitt "engagemang" ..

Och varför jag delar med mig om detta här och nu är för att poängtera för de som inte fattar varför man bryr sig, att i mitt och många andras fall så kan man relatera till egna personliga erfarenheter och händelser etc. DÄRFÖR lägger man kanske så mycket energi på detta försvinnande... och att någon som mestadels sprider "makaber skit" ifrågasätter detta är ju bara för sorgligt...

Tack ❤️

Jag beklagar verkligen det jag läser och vet att många kan relatera på något sett. Det är synd att man egentligen ska behöva förklara sig och att du nu behövde skriva ut det här.

Alla kan inte åka och söka av olika anledningar, många kanske helt enkelt inte vill för att man inte skulle klara av det, MEN jag vet att de flesta här i tråden gör så otroligt mycket och framförallt är det så alla teorier och idéer kanske leder fram till något en vacker dag.

Även om det inte gett några spår eller ledtrådar än så utan ett engagemang så kommer det aldrig att hända.

Ni är värda en stor cybereloge 👌🏻❤️
Citera
2017-11-12, 17:13
Medlem
Dumhetsmuseets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pajosv
Det är givetvis fruktansvärt tragiskt när en person försvinner och senare hittas avliden. Och än värre känns det antagligen när de anhöriga inte tycker att Polisen eller frivilligorganisationerna gjort vad de kunnat. Men resurserna räcker inte alltid till.

Men man bör ha i åtanke att när det handlar om vuxna individer så kan inte eftersök påbörjas omgående då det inte är något brott att försvinna och hålla sig gömd. Folk anmäls som försvunna varje dag, men majoriteten kommer tillrätta efter någon dag. Polisen, MPS och FIKK har inte resurserna att börja med eftersök för varje anmälan om försvunnen person när det gäller vuxna individer.

Men när det handlar om barn, förvirrade åldringar och sjuka personer så gör nog polisen och frivilligorganisationerna allt de kan.

Men detta är knappast någon tröst för de anhöriga...

Det finns å andra sidan ingen lag som säger att man måste vänta innan man börjar söka efter någon som försvunnit.

Om svenska myndigheter intalar sig att de måste vänta bara "för det är inget brott att försvinna" (vilken klyscha) så agerar de säkert mot bättre vetande. Tidsfaktorn kan vara helt avgörande.
Citera
2017-11-12, 17:29
Medlem
Dumhetsmuseets avatar
Citat:
Ja visst var det så.
Jag kommer ihåg att jag satt och läste i gruppen och var så himla frustrerad över varför ”vi” inte fick veta mer.
Men hade det ärligt hjälpt till att få Patrik hittad har jag tänkt på såhär i efterhand?

Om Patrik var/är i livet och får reda på att mamman eller familjen hade lämnat ut all info till allmänheten om vad exakt som sades i samtalet eller hur diskussionen innan han valde att sätta sig på tåget hem gick - hade det inte istället drivit bort honom och fått honom att tappa allt förtroende för sina föräldrar då?

Jag tror inte själv att jag hade valt att åka hem om mina föräldrar hade delat ett privat samtal med hela svenska folket..Speciellt inte om jag hade delat mitt dåliga mående med dem.

Nu hamnar även den här texten på mitt citat till dig men jag kom och tänka på klädseln nu medans jag skrev.. Sorry

Jag har ju som många andra, vridit och vänt, pausat och förstorat, tagit skärmdumpar och ”shoppat” övervakningsfilmen minst 100 gånger.

Som ”nätverksnörd” så ser man att pixlarna på filmen ibland ger mörka skuggor men även att det ser ut som rörelse på Patriks kropp. Jag är ganska hundra på att man kan bortse från den rörelsen och de mörka skuggorna som ibland ses fladdra.

Däremot är jag (läs jag) ganska övertygad att han har en väska på sin vänstra axel som inte ser ut som en ryggsäck utan snarare en axelväska eller jumpapåse. Den går för långt ner på låret för att vara en ryggsäck och beter sig inte som en ryggsäck som bärs över axel eller arm. Det är heller inte Patriks jacka då jackan avgränsas i höfthöjd på höger sida och på hans vänstra sida ses ”väskan” hänga ner i lårhöjd.

Skorna är jag osäker på. Följer man den rörliga videon så är skorna mestadels mörka men eventuellt på en sekvens kan man ana något ljust. På ”printen” ser det ut som skorna är ganska tydligt mörka. Så frågan är om det är hans vita skor som han håller i famnen om man bortser från de bildbitarna som kommer senare och som sagt, skapar rörelser och skuggor..

Edit: Kollade filmen igen och skorna är mörka. Det ljusa man ser på hans fötter är pixlar. Om ni kollar filmen igen och kollar på marken så ser ni ett ljust flimmer, det är det som avspeglas på Patriks fötter så skorna ibland kan se ljusa ut. När han har tagit ett steg och alla bildbitar hämtas så ser man att skorna är mörka.

Jag har inte analyserat så ingående, men jag har kollat väderstrecken. Solens riktning, från sydväst på eftermiddagen, verkar stämma om P går västerut på perrongen dvs solen snett till vänster. Det skulle vara lite underligt om ljuset och kroppsrörelsen inte påverkade kameran, dvs det blir ljusvariationer som ger skuggor.

Det som syns vid vänster lår borde vara för långt ner för en ryggsäck. Det håller jag med om.
Citera
2017-11-12, 17:43
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Kom och tänka på en sak. De vita skorna, mobilen etc. kan de vara uppeldade?

Vid den tiden hade försvinnandet inte gått ut som ett försvinnande?

Först vill jag tacka dig för ett jätte bra svar på ett inlägg om "varför många engagerar sig"

Sedan tänkte jag på branden som tydligen var några timmar efter att P stigit av tåget. Den sätter ju massa tankar i huvudet.

Var det i där i närheten som ett obs gjordes?
Citera
2017-11-12, 17:57
Medlem
Livingmyownlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Först vill jag tacka dig för ett jätte bra svar på ett inlägg om "varför många engagerar sig"

Sedan tänkte jag på branden som tydligen var några timmar efter att P stigit av tåget. Den sätter ju massa tankar i huvudet.

Var det i där i närheten som ett obs gjordes?

Vad jag förstår så var branden på andra sidan av järnvägen, mot Tisarbaden. Inte långt ifrån Ormhult som nämnts i tråden. Nu när jag skriver uppeldade tillhörigheter så menar jag inte direkt att Patrik skulle gjort det. Visst, om han vill ta en paus eller om han inte tänker klart så, men även om han råkat ut för något. Det är ett ganska enkelt sätt att röja spår på.
Citera
2017-11-12, 18:03
Medlem
Livingmyownlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumhetsmuseet
Jag har inte analyserat så ingående, men jag har kollat väderstrecken. Solens riktning, från sydväst på eftermiddagen, verkar stämma om P går västerut på perrongen dvs solen snett till vänster. Det skulle vara lite underligt om ljuset och kroppsrörelsen inte påverkade kameran, dvs det blir ljusvariationer som ger skuggor.

Det som syns vid vänster lår borde vara för långt ner för en ryggsäck. Det håller jag med om.

Det håller jag med dig om men dom här skuggorna finns där och sen är dom helt borta.
Nu vet inte jag om filmen är så dålig i verkligheten men om den är det så är det förmodligen en kamera som inte filmar hela tiden utan varje kort sekvens läggs ihop till en rörlig video.. där av kvaliten. Ungefär som en kamera på vissa banker när man ser att det hackar i filmen.

Ni som orkar titta igen på filmen, titta på fötterna och titta på marken brevid ända fram till tåget. Det är det bara som en ”vit rök” av pixlar.
🤔

Edit: Kolla skorna här. Mörka.

http://imgbox.com/3aVTlFYq
Senast redigerad av Livingmyownlife 2017-11-12 kl. 18:10.
Citera
2017-11-12, 18:21
Medlem
Jultrollets avatar
Citat:
Det håller jag med dig om men dom här skuggorna finns där och sen är dom helt borta.
Nu vet inte jag om filmen är så dålig i verkligheten men om den är det så är det förmodligen en kamera som inte filmar hela tiden utan varje kort sekvens läggs ihop till en rörlig video.. där av kvaliten. Ungefär som en kamera på vissa banker när man ser att det hackar i filmen.

Ni som orkar titta igen på filmen, titta på fötterna och titta på marken brevid ända fram till tåget. Det är det bara som en ”vit rök” av pixlar.
🤔

Edit: Kolla skorna här. Mörka.

http://imgbox.com/3aVTlFYq

Nja, jag vet inte.. Skorna han har på fötterna menar du? Jag tycker de ser ljusa ut, ljusare än jeansen.?
Citera
2017-11-12, 18:44
Medlem
Livingmyownlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jultrollet
Nja, jag vet inte.. Skorna han har på fötterna menar du? Jag tycker de ser ljusa ut, ljusare än jeansen.?

Den foten som är uppe i luften?
Mörka ser jag.. Det känns verkligen inte som vi får någon klarhet i filmen .
Citera
2017-11-12, 18:54
Medlem
Jultrollets avatar
Citat:
Den foten som är uppe i luften?
Mörka ser jag.. Det känns verkligen inte som vi får någon klarhet i filmen .

Ja, jag tycker det ser ut att vara ljusa skor men skuggan när han lyfter foten gör att det blir lite mörkt just då..? Nej, jag har kollat också många gånger och jag vet inte heller. Kan man zooma in skorna lite bättre?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in