Citat:
Ursprungligen postat av
evaveva
Nej nej han satt inte i en hiss, utan det är så att bredvid hissen , alltså utanför hissen,där man även kan ta en superbrant trappa upp till pylongången (den trappan tar man inte gärna om man har tung resväska med sig (egen erfarenhet utav just det stället.), DÄR finns en sittbänk ! , där han satt och fjittlade med sin telefon enligt någras observation.
Så det klart, att de som åker ofta där,de tar antagligen den yttre vägen ; gångbanan med vresrosorna ,för att komma in i pylontunneln,antar jag,så slipper de ju trängas i en hiss med massa folk som jag gjorde.
Ok,
utanför hissen. Då är det ju inte så uppseendeväckande. Så då blir ju observationen plötsligt inte lika säker. Betyder ju inte förstås att den inte är sann.
Ett tänkbart scenario?
* Tänker att han pratar med sin mamma, blir helt koncentrerad på samtalet och tänker inte på var han är.
* Eftersom han inte mår bra, är redan i stressläge, blir han förvirrad av att upptäcka att tåget står still, tågföraren går förbi utanför för att sätta i andra änden av tåget( var det så du sa evaveva?) för att tåget byter riktning i Hallsberg.
* Han tänker inte på att kvinnan sitter kvar, eller att killarna klivit på, han är stressad och helt inne i sin stress av att han är framme. Han säger till sin mamma att han tror att han är framme i Mjölby (är killarna hörda? De borde hört honom säga att han trodde att han var framme?). Samtidigt ha han ju egentligen inte särskilt bråttom. Visserligen hade han ju suttit redan 10-15 minuter, med om han varit i Mjölby på riktigt, skulle Malmötåget inte gå direkt, utan det var ett glapp på 30-60 minuter(?) mellan tågen. Men har han koll? Kanske inte.
* Väl ute borde han ju upptäckt att han inte alls är i Mjölby. Är han så redan så stressad/förvirrad/får ångest/psykos(?) av all press, att han inte märker att han går av fel?
* Ca två minuter senare därefter går tåget vidare.
* Blir det kaos i hans huvud? Går bara vidare utan att riktigt veta var han är på väg. Tar sig upp till pylontunneln, åker hissen ned.
* Kanske han ändå inte väntade sig att komma ut till en parkering vid ett industriområde. Blir det total kaos nu?
* Sätter sig på bänken. Försöker ringa sin mamma? Tänker att nu klarar jag inte av det här? De får hjälpa mig, hämta mig? Men telefonen är död....
* Helt förvirrad vandrar han bara iväg.....dit näsan pekar. Lämnar först ena väskan, sedan den andra. Går och går....
Kan också vara så att han fick panikattack när killarna klev på, tänkte ringa mamman för att be om hjälp när han väl kommit ut. Då dör telefonen. Och psykosen bryter ut.
Det andra alternativet som jag ser det är att han bestämmer sig redan på tåget för att avsluta sitt liv.
Man blir inte riktigt klok på det hela.