2017-09-01, 13:21
Medlem
FiffelMonas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Brott har polisen sagt att de inte tror på, men det har ändå varit sökinsatser från både polis med både helikopter och hund och MPS inkopplad från början. Jag antar att det beror på att man inte vetat i vilket tillstånd Patrik har varit.

Vi vet ju inte vad denna misstanke om psykos grundar sig på, men det är inget vi själva har hittat på och har diskuterats många gånger i tråden. Personligen tycker jag, att eftersom vi har i princip ingen fakta runt Patriks agerande och mående (utom att han var stressad och hade en depression som förvärrades sista veckan) innan resan hem, som gör att man kan avfärda denna hypotes. Vi vet ju så otroligt lite.

"Kan ha en psykos
Familjen har tidigare berättat för Nyheter24 att Patrik har varit deprimerad den senaste tiden innan han försvann. Nu tror polisens expert att Patrik kan ha fått en psykos under en skolresa på Gotland, som blommade ut när han av misstag klev av tåget i Hallsberg.
"
http://www.msn.com/sv-se/nyheter/inrikes/pappan-om-f%C3%B6rsvunna-patrik-r%C3%A4dd-att-vi-inte-har-s%C3%A5-mycket-tid/ar-BBCziG6?li=AAb2bl2&ocid=spartandhp

"Patrik, som var deprimerad vid tidpunkten för försvinnandet, tros kanske ha drabbats av en psykos och kan vara förvirrad. "
http://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/ny-sokinsats-efter-forsvunne-patrik-22/
Så det finns inget öht bakom den här "psykoshistorien"? Känns som att de flesta i tråden verkar gå på det spåret, många iaf... Är lika troligt att han fått en psykos som att han har byggt en koja och överlever som jägare...

Finns det inget som tyder på någon akut psykisk ohälsa mer än att han har varit lite deprimerad (inte ens såpass deprimerad så han blev inlagd som jag har förstått det), så förstår jag inte varför folk hakar upp sig på det...
Citera
2017-09-01, 13:34
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FiffelMona
Så det finns inget öht bakom den här "psykoshistorien"? Känns som att de flesta i tråden verkar gå på det spåret, många iaf... Är lika troligt att han fått en psykos som att han har byggt en koja och överlever som jägare...

Finns det inget som tyder på någon akut psykisk ohälsa mer än att han har varit lite deprimerad (inte ens såpass deprimerad så han blev inlagd som jag har förstått det), så förstår jag inte varför folk hakar upp sig på det...

Tror inte de flesta går på spåret om psykos. Jag personligen tror att det är fabricerat för att få polisen att agera snabbare och med mer resurser.
Citera
2017-09-01, 16:19
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Livingmyownlife
Men nu klev han inte av av misstag, så då stämmer det med psykosen förmodligen inte heller.

Brott är lika sannolikt som psykos, om inte sannolikare.

P lämnade inte tåget av misstag, naivt att tro det.

Jag tror på brott, mord eller dråp.

Någon som hade en relation till P, därför är kroppen gömd. Väskorna är villospår.
Citera
2017-09-01, 16:25
Medlem
Kollar polisen fortf kontot ibland?
Citera
2017-09-01, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Brott är lika sannolikt som psykos, om inte sannolikare.

P lämnade inte tåget av misstag, naivt att tro det.

Jag tror på brott, mord eller dråp.

Någon som hade en relation till P, därför är kroppen gömd. Väskorna är villospår.

Okej OY så då är han nerstoppad i en gödselbrunn vid de där förövarnas tillhåll som ligger i närheten utav Hallsberg....eller?
Vad det inte det du skrev en gång för någon månad sen ?
Senast redigerad av evaveva 2017-09-01 kl. 17:51.
Citera
2017-09-01, 18:11
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Livingmyownlife
Men nu klev han inte av av misstag, så då stämmer det med psykosen förmodligen inte heller.

Men hur vet du att han inte klev av av misstag? Vet någon det överhuvudtaget?
Citera
2017-09-01, 18:53
Medlem
Ja vi ser ju att det är liksom 50-50 på vad vi tror har hänt ,ena delen härinne tror att han resolut gick mot sitt hemska öde=dealing med pengar och knarkaffärer ,utan att förstå hur illa det kunde bli /blev , men som denna del ut flascharna är HELT införstådda med ,vad det verkar...

och sen har vi den andra halvan som tror att han gick av, just pga att han trodde att han skulle byta till nästa tåg där . Enkelt och inge mystiskt alls ,det enda mystiska =idiotiska är ju ATT DÄR går INTE det tåg som han ville få fatt (eftersom han tog fel på station )...och att han sen försvann är ju för denna del utav flashbackarna en STOR gåta fortsättningsvis.....

Så vilka 50% har rätt ? hmm...
Senast redigerad av evaveva 2017-09-01 kl. 18:58.
Citera
2017-09-01, 18:58
Medlem
Livingmyownlifes avatar
Citat:
Nä vi vet inte mycket men om han säger: Vi ses i Mjölby, så var han säker på att han inte var där.
Sen varför han klev av vet ingen.
Citera
2017-09-01, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av evaveva
Ja vi ser ju att det är liksom 50-50 på vad vi tror har hänt ,ena delen härinne tror att han resolut gick mot sitt hemska öde=dealing med pengar och knarkaffärer ,utan att förstå hur illa det kunde bli /blev , men som denna del ut flascharna är HELT införstådda med ,vad det verkar...

och sen har vi den andra halvan som tror att han gick av, just pga att han trodde att han skulle byta till nästa tåg där ,enkelt och inge mystiskt ,det enda mystiska =idiotiska är ju ATT DÄR går INTE det tåg som han ville få fatt ...att han sen försvann är ju för denna del utav flashbackarna en STOR gåta fortsättningsvis.....

Så vilka 50% har rätt ? hmm...

Fast, säg att han inte riktigt visste vilken station han var på... VARFÖR skulle han då lämna stationsområdet? Om man upptäcker att man klivit av fel så knatar man väl inte i väg?
OM han klev av fel så borde han stannat, kollat upp nästa avgång och väntat in det tåget. Killen är/var fullt normalbegåvad och uppenbarligen kompetent nog att be en främmande kvinna om att få låna mobilen för att meddela sin mamma att han hade slut på pengar. Det är liksom ingen fyraåring vi pratar om, eller nån gravt utvecklingsstörd snubbe som går dit näsan pekar och vinden blåser.

Alltså känns det troligare att det var ett medvetet val att kliva av just i Hallsberg. Om det sedan varför att ta livet av sig, möta någon eller bara komma bort - det är en annan fråga.
Citera
2017-09-01, 19:02
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FiffelMona

Vi och allmänheten har ingen information om vad som ligger bakom bedömningen om en eventuell psykos utlöst av depressionen. Men naturligtvis sitter polis, anhöriga, vänner och lärare inne med information som bidragit till bedömningen. Så att säga att det öht inte finns något bakom "psykoshistorien, kan vi ju inte göra. Det vet vi inget om. Men vi kan ju gissa, spekulera och tro, då utifrån det vi läst och det var och en vet om depressioner och psykoser.

Vad gäller depressionen så kan vi inte heller säga att han bara varit lite deppig av samma skäl. Han åkte ju hem innan avslutningen, vilket man kanske inte gör utan vidare. Nu är han försvunnen sedan mer än 3 månader..... Man kan ändå misstänka att det var mer än lite vanligt depp.
Citera
2017-09-01, 19:03
Medlem
zippzons avatar
Citat:

Det är ingen av oss som vet till 100% , man kan bara ha en teori för det ena eller andra

Min teori är att han visste mycket väl att han inte var i Mjölby

Resten har jag ingen åsikt om .
Citera
2017-09-01, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av caccarina69
Fast, säg att han inte riktigt visste vilken station han var på... VARFÖR skulle han då lämna stationsområdet? Om man upptäcker att man klivit av fel så knatar man väl inte i väg?
OM han klev av fel så borde han stannat, kollat upp nästa avgång och väntat in det tåget. Killen är/var fullt normalbegåvad och uppenbarligen kompetent nog att be en främmande kvinna om att få låna mobilen för att meddela sin mamma att han hade slut på pengar. Det är liksom ingen fyraåring vi pratar om, eller nån gravt utvecklingsstörd snubbe som går dit näsan pekar och vinden blåser.

Alltså känns det troligare att det var ett medvetet val att kliva av just i Hallsberg. Om det sedan varför att ta livet av sig, möta någon eller bara komma bort - det är en annan fråga.

Jo men eftersom jag gjort samma tabbe som honom typ ,vandrat upp i pylonbron för att läsa på de där tågtavlorna för att hitta mitt tåg ,och till slut tagit sista hissen ner för att se om ifall att det liksom gick något tåg därnere på den sidan .För jag hade aldrig varit där och hade ju ingen direkt koll på var spåren gick .
Så det kan ju vara därför han tog sig till slutet på tunneln och ner ,precis lika dumt som jag gjorde ....Sen tog ju jag mig upp igen och tillbaka för att hitta rätt hiss och rätt perrong ,men att han satte sig där på bänken i sista hisshuset ,är för mig en gåta ...Trodde kanske att han fick för sig att det låg någon on/off affär eller siba därborta vid de stora köphusen ,där han kunde få igång sin mobil ,kanske det var något han fick för sig ,ja annars vet jag inte varför han började gå utmed de där små åkervägarna ....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in