Citat:
Ursprungligen postat av
NinaBe
Eva! Vi VET, att Du håller familjen om ryggen och bara ser det goda hos dem!
Du verkar ha missat, att det gäller spekulationer nu!
Anledning till spekulationer!
Spekulationsspridning!
JAG svarade en person, arr det VISST förekom i sekten!
Föräldrarna har skapat en hel del spekulationer och rykten i och med de klumpiga inlägg de gjort!
VAD Du än anser ligger de inläggen Patrik i fatet och har gjort, att många - utom Du - har skapat sig en --enligt Dig - felaktig bild av Patrik!
Tala om sanningen då! UTAN, att spekulera!
INTE, som Du VILL, att det skall vara, eftersom hela familjen är så - enligt Dug - god och fin! Tack på förhand!
Evaveva är den enda(?) i den här tråden som pratat med mamman. Så självklart kan hon ha en annan bild av Patrik, familjen och situationen än en del andra i tråden har.
Jag skulle vilja vända på det hela.
Det som flera i den här tråden spekulerar om-
att hela familjen är så - enligt Er - dåliga och .....
Jag vill vända på det hela och säga att det finns inga
bevis för att föräldrarna är dåliga föräldrar eller att de ville Patrik illa. Vi har inga
bevisför att de är varken på det ena eller andra sättet. Det enda vi har är att somliga tycker att föräldrarna har uttryckt sig "klumpigt", att de valt som en del tycker underliga bilder, att de har uteslutit många ur gruppen på lösa grunder.
Bakgrunden till allt detta vet vi inget om. Vi vet verkligen inte hur de har haft det. Vi kan bara spekulera.
De har förmodligen sovit dåligt. De har kanske ätit dåligt. De har säkert mått väldigt dåligt. Situationen kan förmodligen jämföras med trauma som man utsätts för i extrema situationer som krig, livshotande sjukdomar, katastrofer eller liknade. Vi kan inte sätta oss in i hur de känner. Vi borde vara mer förlåtande.....
Det som spekuleras i den här tråden är inte den enda sanningen. Alla i den här tråden har rätt att ha sin uppfattning. Ingen har mer rätt än den andra, vad vi vet i nuläget.