2017-08-17, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NinaBe
Ja! Vad värre är har jag en KÄBSLA av, att någonting liknande inträffade, när han försvann!
Jag menar, att någon har lockat honom till någonting han inte vill, men gör för, att vara "till lags!"
Vidare tänker jag, att "den leken fick oanade konsekvenser!"

Tyvärr så är det ju inte alls osannolikt att det gått till på det sättet...

En intressant fråga, enligt mig, är om de fyra killarna som gick ombord på tåget i Hallsberg hade något med detta att göra eller ej.
Citera
2017-08-17, 22:24
Medlem
Citat:
Ja! Vad värre är har jag en KÄBSLA av, att någonting liknande inträffade, när han försvann!
Jag menar, att någon har lockat honom till någonting han inte vill, men gör för, att vara "till lags!"
Vidare tänker jag, att "den leken fick oanade konsekvenser!"

ja och det är där det verkligen inte känns bra en enda liten procent .Det är just där som det känns som att nu går fasen skam på torra land !!
Citera
2017-08-17, 22:24
Medlem
NinaBes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snusmoped

En intressant fråga, enligt mig, är om de fyra killarna som gick ombord på tåget i Hallsberg hade något med detta att göra eller ej.

Tydligen gick de inte av i Hallsberg i alla fall!
Min tanke är, att P stämt träff med någon, som haft fler med sig i bilen än P varit beredd på!
Han går väldigt målmedvetet på perrongen!
Citera
2017-08-17, 22:27
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Eva! Vi VET, att Du håller familjen om ryggen och bara ser det goda hos dem!
Du verkar ha missat, att det gäller spekulationer nu!
Anledning till spekulationer!
Spekulationsspridning!
JAG svarade en person, arr det VISST förekom i sekten!
Föräldrarna har skapat en hel del spekulationer och rykten i och med de klumpiga inlägg de gjort!
VAD Du än anser ligger de inläggen Patrik i fatet och har gjort, att många - utom Du - har skapat sig en --enligt Dig - felaktig bild av Patrik!
Tala om sanningen då! UTAN, att spekulera!
INTE, som Du VILL, att det skall vara, eftersom hela familjen är så - enligt Dug - god och fin! Tack på förhand!

Evaveva är den enda(?) i den här tråden som pratat med mamman. Så självklart kan hon ha en annan bild av Patrik, familjen och situationen än en del andra i tråden har.

Jag skulle vilja vända på det hela.

Det som flera i den här tråden spekulerar om- att hela familjen är så - enligt Er - dåliga och .....

Jag vill vända på det hela och säga att det finns inga bevis för att föräldrarna är dåliga föräldrar eller att de ville Patrik illa. Vi har inga bevisför att de är varken på det ena eller andra sättet. Det enda vi har är att somliga tycker att föräldrarna har uttryckt sig "klumpigt", att de valt som en del tycker underliga bilder, att de har uteslutit många ur gruppen på lösa grunder.

Bakgrunden till allt detta vet vi inget om. Vi vet verkligen inte hur de har haft det. Vi kan bara spekulera.

De har förmodligen sovit dåligt. De har kanske ätit dåligt. De har säkert mått väldigt dåligt. Situationen kan förmodligen jämföras med trauma som man utsätts för i extrema situationer som krig, livshotande sjukdomar, katastrofer eller liknade. Vi kan inte sätta oss in i hur de känner. Vi borde vara mer förlåtande.....

Det som spekuleras i den här tråden är inte den enda sanningen. Alla i den här tråden har rätt att ha sin uppfattning. Ingen har mer rätt än den andra, vad vi vet i nuläget.
Citera
Medlem
Citat:

du menar att OM det nu är , som en del sagt och skrivit om ,att det verkar förekomma typ lekar ,ungefär som tv-serien "Vita stenen" ,att man skall utföra något för att fortsätta få vara med ?
Typ 4 killar ,skriver inne på messenger ,att nu ! ska du blablabla ,annars e du en vekling ??
Något åt det hållet ?
..om du inte går av nu och gör det och det ...?
Citera
Medlem
NinaBes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evaveva
ja och det är där det verkligen inte känns bra en enda liten procent .Det är just där som det känns som att nu går fasen skam på torra land !!

HUR otrevligt / obehagligt / tråkigt eller ledsamt det än tycks känns det, tyvärr, som om det KAN ha gått till så!
Citera
2017-08-17, 22:28
Medlem
Citat:
Tydligen gick de inte av i Hallsberg i alla fall!
Min tanke är, att P stämt träff med någon, som haft fler med sig i bilen än P varit beredd på!
Han går väldigt målmedvetet på perrongen!

Jo, det är nog betydligt mer sannolikt att Patrik högst medvetet gick av tåget för att möta någon/några än för att han var förvirrad/psykotisk och trodde att han var framme i Mjölby eller skulle begå självmord.
Citera
2017-08-17, 22:29
Medlem
Baserat på väskornas position vilket inte har någon logik och det faktum är att vi inte hittat något spår alls efter väskorna talar för att han antingen lever och inte vill bli hittad eller att han blivit tagen av någon/några och bortförd(och kanske dödad eller kidnappad).

Det som talar för det första och inte det sistnämnda är att hans mobil är avstängd och att han inte rört sitt bankkonto. Detta indikerar att han troligen planerade allt, vart han skulle stänga av mobilen, hur han skulle överleva efter försvinnandet. Om han inte tagit livet av sig, så kan han ha skickat pengar i små summor till sin väns konto eller ett alternativt konto som ingen av föräldrarna känner till på en helt annan bank. För att sedan använda sig av pengarna när allt väl är klart. Frågan är, Har föräldrarna koll på alla möjliga konton Patrik kan ha använt eller har de koll på kontot som han använt längst ?

Har man kollat om pengar överförts under en längre period från ett konto till ett annat oregelbundet för att inte skapa uppmärksamhet. Jag skulle som förälder om jag ville söka upp spår för en eventuell försvinnande kolla upp alla banker och om han är skriven på någon av dessa och inte bara den jag vet att mitt barn har ett konto på.

Det finns så många finesser man kan komma undan med utan att lämna spår som jag skulle kunna rada upp här väldigt länge.

Jag brukar som många andra säga att svaret är oftast den lättaste lösningen. Den lättaste lösningen är inte att han är död i detta fall då spårhundarna tydligen inte fått upp något spår. Hade han tagit självmord hade hundarna spårat upp det ganska lätt då kroppen börjat släppa ut massa lukter som hundarna lätt skulle kunna koppla till lukten på tex väskorna.

Det lätta svaret enligt MIG för det här fallet är att han försvunnit medvetet, polisen har nog troligen dragit samma slutsatts utan att berätta för mamman och pappan då de inte har någon skyldighet att berätta detta om det misstänks att peronen frivilligt velat försvinna.

Detta är hur jag spekulerar utifrån det jag vet och läst.

Summa summarum vi kommer aldrig hitta honom, speciellt inte om samhällssystemet hjälper honom att försvinna.
Senast redigerad av avatnab 2017-08-17 kl. 22:31.
Citera
2017-08-17, 22:32
Medlem
NinaBes avatar
Citat:
Jo, det är nog betydligt mer sannolikt att Patrik högst medvetet gick av tåget för att möta någon/några än för att han var förvirrad/psykotisk och trodde att han var framme i Mjölby eller skulle begå självmord.

Ja! Han sade ju - enligt "tågdamen," att hon och P skulle ses i Mjölby! Sedan gick han av i Hallsberg efter, att - fortfarande enligt "tågdamen" sagt till modern, att han var framme i Mjölby och skulle byta tåg!
Citera
2017-08-17, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Evaveva är den enda(?) i den här tråden som pratat med mamman. Så självklart kan hon ha en annan bild av Patrik, familjen och situationen än en del andra i tråden har.

Jag skulle vilja vända på det hela.

Det som flera i den här tråden spekulerar om- att hela familjen är så - enligt Er - dåliga och .....

Jag vill vända på det hela och säga att det finns inga bevis för att föräldrarna är dåliga föräldrar eller att de ville Patrik illa. Vi har inga bevisför att de är varken på det ena eller andra sättet. Det enda vi har är att somliga tycker att föräldrarna har uttryckt sig "klumpigt", att de valt som en del tycker underliga bilder, att de har uteslutit många ur gruppen på lösa grunder.

Bakgrunden till allt detta vet vi inget om. Vi vet verkligen inte hur de har haft det. Vi kan bara spekulera.

De har förmodligen sovit dåligt. De har kanske ätit dåligt. De har säkert mått väldigt dåligt. Situationen kan förmodligen jämföras med trauma som man utsätts för i extrema situationer som krig, livshotande sjukdomar, katastrofer eller liknade. Vi kan inte sätta oss in i hur de känner. Vi borde vara mer förlåtande.....

Det som spekuleras i den här tråden är inte den enda sanningen. Alla i den här tråden har rätt att ha sin uppfattning. Ingen har mer rätt än den andra, vad vi vet i nuläget.

ja jag håller faktiskt med dej ,och det som är mest sorgset utav alla ,är att Nina har en poäng i att ,P. verkar vara en hyvens grabb och ställer upp i vått och torrt ,och då gäller ju det att de han ställer upp på är tvättäkta hellyllekillar de också ,och inte maffiosos ifrån inte har rent majsmjöl i påsen ...om ni förstår vad jag menar ...inget ont om någon speciell landsmannansort ,det kan vara vem som helst ,som sagt ,med icke godkänt spannmål...
Citera
2017-08-17, 22:37
Medlem
Citat:
Ja! Han sade ju - enligt "tågdamen," att hon och P skulle ses i Mjölby! Sedan gick han av i Hallsberg efter, att - fortfarande enligt "tågdamen" sagt till modern, att han var framme i Mjölby och skulle byta tåg!

Om vi utgår från att Tågdamen är trovärdig så återstår det ju att fundera kring vem/vilka han skulle träffa i Hallsberg. Det behöver ju inte vara några personer som har anknytning till Hallsberg.

Om Patrik var medveten om att han var i Hallsberg och sa till Tågdamen att de skulle ses i Mjölby så känns det som att den/de han skulle träffa på något sätt lovat honom skjuts till Mjölby. Frågan är då varför någon/några så gärna ville träffa Patrik att de kör den sträckan, sannolikt även med kort varsel.
Citera
2017-08-17, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av avatnab
Baserat på väskornas position vilket inte har någon logik och det faktum är att vi inte hittat något spår alls efter väskorna talar för att han antingen lever och inte vill bli hittad eller att han blivit tagen av någon/några och bortförd(och kanske dödad eller kidnappad).

Det som talar för det första och inte det sistnämnda är att hans mobil är avstängd och att han inte rört sitt bankkonto. Detta indikerar att han troligen planerade allt, vart han skulle stänga av mobilen, hur han skulle överleva efter försvinnandet. Om han inte tagit livet av sig, så kan han ha skickat pengar i små summor till sin väns konto eller ett alternativt konto som ingen av föräldrarna känner till på en helt annan bank. För att sedan använda sig av pengarna när allt väl är klart. Frågan är, Har föräldrarna koll på alla möjliga konton Patrik kan ha använt eller har de koll på kontot som han använt längst ?

Har man kollat om pengar överförts under en längre period från ett konto till ett annat oregelbundet för att inte skapa uppmärksamhet. Jag skulle som förälder om jag ville söka upp spår för en eventuell försvinnande kolla upp alla banker och om han är skriven på någon av dessa och inte bara den jag vet att mitt barn har ett konto på.

Det finns så många finesser man kan komma undan med utan att lämna spår som jag skulle kunna rada upp här väldigt länge.

Jag brukar som många andra säga att svaret är oftast den lättaste lösningen. Den lättaste lösningen är inte att han är död i detta fall då spårhundarna tydligen inte fått upp något spår. Hade han tagit självmord hade hundarna spårat upp det ganska lätt då kroppen börjat släppa ut massa lukter som hundarna lätt skulle kunna koppla till lukten på tex väskorna.

Det lätta svaret enligt MIG för det här fallet är att han försvunnit medvetet, polisen har nog troligen dragit samma slutsatts utan att berätta för mamman och pappan då de inte har någon skyldighet att berätta detta om det misstänks att peronen frivilligt velat försvinna.

Detta är hur jag spekulerar utifrån det jag vet och läst.

Summa summarum vi kommer aldrig hitta honom, speciellt inte om samhällssystemet hjälper honom att försvinna.

jo men han får ju gärna göra så ,vi bestämmer ju över våra egna liv ,bara han inte blivit mördad utav någon .Det enda man känner ,är att om han mår bra nu ,någon annan stans så kunde han väl vara snäll nog att höra av sig till sina föräldrar på ett eller annat sätt ,så att de slipper känna sig så vilsna och värdelösa...?

och på något sätt har jag fått för mig att han är ju en shysst kille som ställer upp på folk ,och detta innebär att han har det i sig , att meddela sig till sina föräldrar ,och då kommer denna oro igen ...tror han blivit illa behandlad utav några icke snälla människor ,för människor kan t.o.m. vara elakare än vad vargar är ...
Senast redigerad av evaveva 2017-08-17 kl. 22:42.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in