2017-08-11, 14:07
Medlem
zippzons avatar
Jag kan inte släppa pappans uttalande attt P kanske ville ta en paus och vara i fred , det kom samtidigt som pappan kom på att P. Nog inte gick av i Hallsberg av misstag

Källa

http://nyheter24.com/nyheter/inrikes/889764-patrik-forsvunnen-hallsberg-pappa-jorgen-kritik-polisen
Citera
2017-08-11, 14:27
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zippzon
Jag kan inte släppa pappans uttalande attt P kanske ville ta en paus och vara i fred , det kom samtidigt som pappan kom på att P. Nog inte gick av i Hallsberg av misstag

Källa

http://nyheter24.com/nyheter/inrikes/889764-patrik-forsvunnen-hallsberg-pappa-jorgen-kritik-polisen

Han skrev även det i sekten
Citera
2017-08-11, 14:29
Medlem
zippzons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Han skrev även det i sekten
Edit :det hade jag
ok har du sparat citatet ?
jag ångrar att jag inte har arkiverat allt dravvel som skrevs där

Citat:
Jö**en Lin**ldt Låt mig säga så här. Jag tror inte längre att han gick av i Hallsberg av misstag utan att han mådde så dåligt så när de här 4 störiga ungdomarna klev på i Hallsberg och förde liv, i den tidigare så lugna vagnen där bara kvinnan vistats så stod inte Patrik ut till utan lämnade vagnen efter 10 minuter.

Vi har verkligen försökt få polisen på alla sätt och vis att göra mer.

Det finns inget vi utelämnar men ni som tycks veta att det döljs något får gärna lösa det hela som varken vi anhöriga, polisen eller sökorganisationerna än så länge klarat.
Senast redigerad av zippzon 2017-08-11 kl. 14:31.
Citera
2017-08-11, 14:31
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pudellus
Han måste ju då i så fall tackat ja, innan, annars har platsen gått till en reserv.

Om Missing white woman syndrome är ett ursprungligen amerikanskt begrepp så är nog vit amerikan/caucasian med i begreppet. Det räknas som en av the ethnic groups in the United States och är då etniciteten i fråga.

Har FIKK kallats puckon? Blandar du inte ihop det nu?
Eller menar du något annat?

Edit: du menar nog "folk".

Tror inte det var FIKK han kallade pucko utan det var en medlem i HP gruppen som var lite kritiskt till hela hanteringen av gruppen och info som delades
Citera
2017-08-11, 14:34
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Den var riktigt bra och passar perfekt in här!
"Längre diskussioner urartade konsekvent, oberoende av ämnet och hur sakliga de varit från början, och sannolikheten för personangrepp växte. Förr eller senare jämfördes någon eller någons ståndpunkt med något relaterat till Hitler eller nazister. I detta skede blir det omöjligt att föra tillbaka diskussionen på sakliga banor. "
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Godwins_lag

Är det möjligt att föra tillbaka diskussionen på en mer jordnära
nivå, där spekulationerna ändå har någon kärna, om än aldrig så liten av substans förankrad i logiken och med källhänvisningar?

De senaste spekulationerna i den här tråden om vad som hänt Patrik överträffar vida pappans "Världens Story".

Tänk rubrikerna på era galna spekulationer:
Föräldrar misstänkta i mordkomplott mot son.
Lurade sonen att åka hem. Fick honom att gå av i Hallsberg. Slängde ut väskorna på åkrarna som villospår och gömde honom i gödselbrunn. Deltog i sökandet och lät polis och missing people leta i månader.

Eller:
Talangfull musik stipendiat på väg hem till föräldrarna blev mördad av knarkmaffia i Hallsberg.
Den unge studenten Patrik hade en tid varit deprimerad och föräldrarna bokade biljett hem till Malmö.
Men en knarkskuld på bara 200kr till kriminella i Hallsberg avslutade hans liv på väg hem.
Förgäves försökte studenten lura sina förföljare, som listat ut att han satt på tåget, genom att byta kläder. Han trodde att han skulle lura sina förföljare genom att snabbt byta från blommiga skor till beiga. Men förgäves.

Eller:
Ung student brutalt mördad av annan student på väg hem till Malmö från Falun.
Offret var ytligt bekant med mördaren som var en asylboende.
Mördaren tog kontakt med studenten på resan med löfte om att han kunde bo hos honom i Hallsberg, för att vila upp sig efter en period av intensiva studier och föräldrar som var kontrollerande. Men istället dödade de honom för att få tillgång till hans stipendie arvode.
Hans tillhörigheter slängdes ut på åkrarna som villospår och kroppen hittades sedan utslängd på en inofficiell avstjälpninsplats för slaktavfall.

Det fetade, jag skulle gärna föra spekulationer och diskussioner utifrån det du skriver men jag vet egentligen inte vad vi då skall utgå ifrån.
Citera
2017-08-11, 14:38
Medlem
zippzons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Tror inte det var FIKK han kallade pucko utan det var en medlem i HP gruppen som var lite kritiskt till hela hanteringen av gruppen och info som delades

jopp det va stackars mona

Citat:
"M*na Erikss*n. Ag brukar sällan kommentera idiotiska inlägg men jag ska göra ett undantag för din skull. Du måste vara årtiondets pucko med dina åsikter och spekulationer.
Vänligen lämna denna sida shälvmant innan di går hjälp med det.
Vad har ditt inlägg förresten att göra med tips om hur det ska komma fler till söken?"

inlägg # 2251
Citera
2017-08-11, 14:41
Medlem
Citat:
jopp det va stackars mona

inlägg # 2251

ja i det läget tappade man förtroendet för pappan faktiskt.För Mona ville ju bara väl antar jag ?

Förresten så tyckte jag mig se en kille väldigt lik P. på Centralstationen för en timme sen ,så det är ju så som ni skrivit många gånger ,att just utseendet som P. har ,är och förblir ett allmänt utseende för skandinaver i den åldern.Tänkte en kort stund fråga vad han hette ,men det kändes alldeles för privat ,så det fick vara.Och till råga på allt tittade jag ej på vilka skor han hade på sig ,så det är nog så man gör i vanliga fall .Man gluttar ej på folks skor ,om man inte är fotfetisch förstårs ,vilket jag icke är .....suck...
Han hade en röd plastig resväska på hjul ...det var väl det jag uppfattade ...

Sen såg denne kille väldigt alert ut och frisk och frejdig ,så det var nog det som gjorde att jag inte brydde mig .
Senast redigerad av evaveva 2017-08-11 kl. 14:55.
Citera
2017-08-11, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av evaveva
ja i det läget tappade man förtroendet för pappan faktiskt.För Mona ville ju bara väl antar jag ?

O återigen "glöms" det hon skrev, för att han skulle svara på det där viset. Det är inte okej av honom att svara med de ordvalen, men någonstans behöver man försöka förstå hur föräldrarna mår i den situation de är i.
Citera
2017-08-11, 14:47
Medlem
zippzons avatar
Citat:

nja tappade ,jag tror aldrig jag fick något från början .men det är ju otroligt lätt för oss att tycka att det va dumt skrivet.
jag tror dom stackars föräldrarna aldrig kunde tänka sig, att dom skulle klara av att vara administratörer för ett stort forum med nyfikna=engagerade människor samtidigt som dom ska hantera alla känslor som finns när ens barn försvinner.

i efterhand tror jag att dom djupt ångrar att dom startade HP sidan .
Citera
2017-08-11, 14:51
Medlem
Citat:
nja tappade ,jag tror aldrig jag fick något från början .men det är ju otroligt lätt för oss att tycka att det va dumt skrivet.
jag tror dom stackars föräldrarna aldrig kunde tänka sig, att dom skulle klara av att vara administratörer för ett stort forum med nyfikna=engagerade människor samtidigt som dom ska hantera alla känslor som finns när ens barn försvinner.

ja precis ,men i den situation som de var ville de nog få ut all info som gick omkring sin son ,så att någon skulle lyckas se skymten utav honom .

En sak som slog mig när jag såg den killen som jag tyckte liknade P. nu idag , var att OM det hade varit han ,så ansåg mitt psyke att då ska han få sitta där ifred ,snackandes med den person han hade i öronsnäckorna , och få åka på vidare äventyr .
Kände att det får liksom vara nog med sök efter en person som inte gett sig till känna på dessa månader. Visst ,är det så att om han är död ,så skall vi självklart försöka hitta dennes kropp ,men om han är vid liv så måste vi nog låta honom vara vid det här laget ,eller vad tycker ni ?

Tror att vi i Sverige är sådana att vi låter alltid människor i våran omgivning få ha sin eget utrymme , där vi låter dem ,söka upp kontakt om de själva vill ,därmed vill det inte sägas ,att vi kan kolla upp om en ledsen individ eller en för oss sliten eller trött individ ,behöver stöd eller hjälp.Det ingår ju i vanlig hyfs att vi som medmänniskor frågor om den behöver hjälp med något ,eller hur ?
Senast redigerad av evaveva 2017-08-11 kl. 15:25.
Citera
2017-08-11, 15:05
Medlem
zippzons avatar
Citat:
ja precis ,men i den situation som de var ville de nog få ut all info som gick omkring sin son ,så att någon skulle lyckas se skymten utav honom .

En sak som slog mig när jag såg den killen som jag tyckte liknade P. nu idag , var att OM det hade varit han ,så ansåg mitt psyke att då ska han få sitta där ifred ,snackandes med den person han hade i öronsnäckorna , och få åka på vidare äventyr .
Kände att det får liksom vara nog med sök efter en person som inte gett sig till känna på dessa månader. Visst ,är det så att om han är död ,så skall vi självklart försöka hitta dennes kropp ,men om han är vid liv så måste vi nog låta honom vara vid det här laget ,eller vad tycker ni ?

det måste finnas en kille som är lik P i Ö-bro ,är iaf minst tredje gången jag ser en ev obs på just örebro centralstation nu.
Citera
2017-08-11, 15:23
Medlem
notknapparens avatar
Citat:

Om man försöker för ett ögonblick tänka sig in i föräldrarnas situation:

Polis och Missing People letar efter en avliden person, iaf efter en tid.
Men du som förälder tycker att flera av vittnesmålen från olika ställen i Sverige verkar trovärdiga. En sliten Patrik. Förvirrad. Men polis och Missing People vill inte medverka till sådant eftersök.

Vad skulle ni då göra som föräldrar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in