2017-08-03, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mot-alla-odds
Jag tror det är bättre att låta polisen och hundarna få arbeta i lugn och ro, dvs inte bli störda av nyfikna människor kring den uttalade platsen. Nu siktar vi på att de professionella kan utföra sitt jobb!
Vi kommer få reda på om de hittar fynd på platsen.
Håller med. De lär inte släppa fram mig ändå om de hittar något. Jag kan ta en biltur förbi.
Tror ni inte att HP anhängarna står i klunga där uppe?
Citera
2017-08-03, 12:24
Medlem
Livingmyownlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piavik
Håller med. De lär inte släppa fram mig ändå om de hittar något. Jag kan ta en biltur förbi.
Tror ni inte att HP anhängarna står i klunga där uppe?

I.o.m att söket skjuts upp så lär det nog vara en del nyfikna där som kommer leta tror jag.

Chansen är ganska stor att någon privatperson hittar något innan polisens hundar kommer på plats till Fredagen.
Citera
2017-08-03, 12:29
Medlem
liklukt ,det vet du när du känner det ungefär som dålig mat , glömmer aldrig
Citera
2017-08-03, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Livingmyownlife
I.o.m att söket skjuts upp så lär det nog vara en del nyfikna där som kommer leta tror jag.

Chansen är ganska stor att någon privatperson hittar något innan polisens hundar kommer på plats till Fredagen.

Om detta skjutits upp är det idag "fritt" fram att söka däromkring. Om någon/några av er går dit, gå inte ensamma om det nu skulle vara så att doften kommer från en avliden person.
Citera
2017-08-03, 12:35
Medlem
Citat:
Om detta skjutits upp är det idag "fritt" fram att söka däromkring. Om någon/några av er går dit, gå inte ensamma om det nu skulle vara så att doften kommer från en avliden person.
Känns lite korkat att åka dit och knalla omkring Bättre att låta polisen göra sitt jobb imorgon.
Citera
2017-08-03, 12:37
Medlem
Citat:
Känns lite korkat att åka dit och knalla omkring Bättre att låta polisen göra sitt jobb imorgon.

Håller fullständigt med dig!
Citera
2017-08-03, 12:37
Medlem
57Emmas avatar
Citat:

Kan tänka mig att området är avspärrat med någon typ av bevakning. Polisen har säkerligen samma misstankar som oss. Tycker att nu låter vi proffsen arbeta, hjälper inte ett dugg att privatpersoner springer runt i skogarna.
Citera
2017-08-03, 12:39
Medlem
Livingmyownlifes avatar
Citat:

Varför skulle det vara korkat? Hundarna söker inte efter färska spår utan det är likhundar.

Hade det varit spårhundar så ska man tänka på att inte gå in och klampa i det området då man lätt förstör nya färska spår.

Sen kan man tycka att det är korkat om man inte skulle kunna hantera det man ev kan få se, men det måste man kunna bedöma själv.

Jag skulle aldrig ha problem med att hitta ett lik eller en svårt sargad människa..
Citera
2017-08-03, 12:40
Medlem
Citat:
Har de gått ut med att söket med likhundar har skjutits upp?
Citera
2017-08-03, 12:43
Medlem
Livingmyownlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jokce15
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/orebro/polisen-letar-vidare-efter-luktlarm

"– Men hundföraren har varit tvungen att prioritera om, förklarar polisens presstalesman Stefan Dangardt. Det finns inte många hundar av det här slaget och det är hårt tryck på dem."

Citat:
Ursprungligen postat av LeLLa

Någon sida innan..
Citera
2017-08-03, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeLLa

Ja
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/orebro/polisen-letar-vidare-efter-luktlarm
Citera
2017-08-03, 12:44
Medlem
Vet att det sagts att P var förvirrade och hade svårt att orientera sig men att hamna i närheten av kapellet utan att blivid sedd låter lite långsökt.
Men tittar man på lite väskors placeringar så visst. Då har han kanske gått över vägen vid Dollar mot Hardemo. En bit efter den vägen går det upp en grusväg till vänster som genar över mot Esplanaden. Sen kanske under den gamla tunneln och upp på vägen till Östansjö , då han nästan framme vid kapellet. Men någon borde ha sett honom kan man tycka?

Det måste lukta rejält då det inte direkt finns närliggande grannhus där. Men det kanske varit svampplockare eller något som känt lukt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in