Citat:
Ursprungligen postat av
AndersJohanssen
Jag får det inte att fungera, däremot fungerar länken om jag klickar på den i akc's facebooksida.
"Människor i Sverige känner sig med rätta otrygga. Enligt BRÅ klaras mindre än 15 procent av misshandelsfallen upp och under förra veckan rapporterade SVT om hur polisen prioriterar bort sexuellt utnyttjande av tolvåriga barn. Vi ser även hur den organiserade brottsligheten breder ut sig i storstäderna i en utsträckning som varken polisen eller vårt samhälle tidigare stått inför."
Legaliserar man cannabis skulle man åtminstone norpa en stor del av kapitalet som gängmedlemmar idag tjänar på cannabishandeln och direkt investeras i nya vapen för att kunna skydda det område man utnyttjar för att sälja sina produkter i, och detta sker ju framförallt i några av våra 54 utanförskapsområden där både ambulans och polis vittnar om en helt ny nivå på våldet där maskingevär och handgranater är vardagsmat.
Så gör jag på PC i alla fall, funkar alltid.
Alltid funderat på varför vi åker till områden som vägrar släppa in ambulans och räddningstjänst.
Bättre vi lär dom den hårda vägen varför dessa kommer.
Det är väldigt märkligt att brott som bara beror den enskilda och det offerslösa konsumtionsbrottet, är viktigare än barn som fått sina liv förstörda genom våldtäkt.
Vad är det som driver den idiotin, man kan tycka någon polis någonstans borde fråga sig vad fan dom håller på med.
Jag tror pinjakten är en som göder detta feltänk de har.
Och konstigt att man inte hör mer poliser som bara skiter i dessa brott.
Men visst så har det blivit lite mindre, men så fick ju polisen påbackning och pinjakt igen, och där tog man ju enkla trafikbrott och konsumtionsbrott igen, för visa hur effektiva man varit.
Och där har polisen en del och arbeta med, en sak man kan fundera på, är om man kanske ser detta som en kassako för staten.