2017-07-13, 23:08
Medlem
läramighackas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stukatj
Baserat på hans insatser i Blackburn är det svårt att förstå varför någon vill ha Kalinic

Möjligt att det blir så. När jag tittar på Milans trupp kan jag spontant tycka att det vore vettigare att prioritera en riktig ledargestalt bredvid Romagnoli i mittlåset först och främst.

Men vad fan vet jag egentligen?
Bonucci är i princip klar för Milan enligt flera källor, bl.a. Di Marzio. Kommer med största sannolikhet få bära kaptensbindeln nästa säsong.
Citera
2017-07-13, 23:08
Medlem
galeloss avatar
Enligt italienska medier tillhör Bonucci Milan om 24 timmar. Så sjukt. Var inte ens på tal igår

Edit: Tvåa på bollen
Citera
2017-07-13, 23:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av läramighacka
Bonucci är i princip klar för Milan enligt flera källor, bl.a. Di Marzio. Kommer med största sannolikhet få bära kaptensbindeln nästa säsong.

Hehe, där ser man. Jag kanske inte är så dum som sportchef ändå Milan borde kunna utmana om CL-platser som det ser ut nu. Fortfarande vissa frågetecken kring om Montella är rätt man dock.
Citera
2017-07-13, 23:19
Medlem
snillet_1s avatar
Bonucci-affären är svår att ens ta in. Det måste ha skurit sig riktigt jävla ordentligt i Juventus, och önskan att stanna i Italien vara stark.

Jag hade kunnat köpa en flytt till Chelsea men detta är förbluffande. Han raserar ju hela sitt legacy i Juventus.
Citera
2017-07-13, 23:20
Medlem
NoTruces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av läramighacka

Vad då, är Montolivo på väg bort?
Citera
2017-07-13, 23:39
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Bonucci-affären är svår att ens ta in. Det måste ha skurit sig riktigt jävla ordentligt i Juventus, och önskan att stanna i Italien vara stark.

Jag hade kunnat köpa en flytt till Chelsea men detta är förbluffande. Han raserar ju hela sitt legacy i Juventus.

Det verkar aningen uppenbart att det skurit sig mellan Allegri och Alves, Bonucci och möjligtvis Sandro. Inte bra alls. Juventus har en ålderstigen centrallinje, och i synnerhet defensivt. Bonucci är inte purung, men kommer saknas när Barzagli, Chiellini och Buffon lägger ner inom två år.
Citera
2017-07-13, 23:44
Medlem
Elwisps avatar
Haha, vad håller Milan på med? Kan bli ett riktigt fint transferfönster om Bonucci tar klivet!

En sak jag funderar på är hur deras transfers är möjliga utan att åka på straff för brott mot FFP-reglerna. Milan har väl inte tillräckligt med (tillåtna) intäktsströmmar av den storleken att de ska kunna värva såhär?
Senast redigerad av Elwisp 2017-07-13 kl. 23:46.
Citera
2017-07-13, 23:45
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Det verkar aningen uppenbart att det skurit sig mellan Allegri och Alves, Bonucci och möjligtvis Sandro. Inte bra alls. Juventus har en ålderstigen centrallinje, och i synnerhet defensivt. Bonucci är inte purung, men kommer saknas när Barzagli, Chiellini och Buffon lägger ner inom två år.

Inte purung och jag tycker att han har vissa svagheter en mot en och när det går fort längs med marken centralt, ofta djupled. Men naturligtvis är han en enorm förstärkning för Milan. Vi får se vem han spelar bredvid i Milan, jag undrar om inte en mer fysiskt orienterad Zapata hade fungerat bra. Om han nu ens är kvar.

Jag har fortfarande inte förstått vad Romagnoli är bra på.
Citera
2017-07-13, 23:46
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elwisp
Haha, vad håller Milan på med? Kan bli ett riktigt fint transferfönster om Bonucci tar klivet!

En sak jag funderar på är hur deras transfers är möjliga utan att åka på straff för brott mot FPP-reglerna. Milan har väl inte tillräckligt med (tillåtna) intäktsströmmar av den storleken att de ska kunna värva såhär?

De är inte med i Europa League i år väl? Hur som så verkar det där med FPP ha dribblats bort en del.
Citera
2017-07-13, 23:53
Medlem
M-9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
De är inte med i Europa League i år väl? Hur som så verkar det där med FPP ha dribblats bort en del.
Jo, Milan ska spela EL.
Citera
2017-07-14, 00:29
Medlem
IfIWereAGirls avatar
Nathaniel Chalobah klar för Watford.
Citera
2017-07-14, 00:33
Medlem
Ryktas om att Man City kommer betala £53m för Kyle Walker, vilket i så fall kommer göra honom till den dyraste försvararen, och även engelsmannen, någonsin. Stämmer detta kommer jag inte sakna honom ett dugg. Trippier har visat vad han går för och kan man få en halv miljard(!) för Walker är det bara att sälja direkt. Lite tråkigt att han går till en ligakonkurrent, bara.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in